Menu

AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [lipiec 2020]

10 czerwca 2020 - Facebook, Facebook Ads
AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [lipiec 2020]

Cześć! 

Skoro tu jesteś, to oznacza, że szukasz odpowiedzi na jedno z najczęściej zadawanych pytań na grupach marketingowych i socialowych – jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku. Z chęcią Ci ich udzielę. W tym tekście prócz konkretnych liczb i rozmiarów podzielę się także dobrymi praktykami, które sam stosuję w codziennej pracy z markami. 

Zaczynajmy!

[AKTUALIZACJA – CZERWIEC 2020]

PODSTAWOWE FORMATY

ZDJĘCIE PROFILOWE – AVATAR:

Jeszcze do niedawna Facebook zalecał upload grafiki o minimalnej rozdzielczości 320×320 px. Obecnie nie ma jasnych rekomendacji, a jedynie informacja o wyświetlanych rozmiarach.

Portal wyświetla zdjęcie profilowe w różnych rozdzielczościach w zależności od urządzenia, z którego korzystamy. Na desktopie jest to 170×170 px, a na smartfonach 128×128 px. 

Jeśli chcesz, by wszędzie wyświetlało się ono w doskonałej jakości na każdym urządzeniu, wykorzystaj plik o wyższej rozdzielczości. Z doświadczenia wiem, że najlepiej sprawdzają się 800×800 px lub 900×900 px.

PROTIP

Zarówno avatar marki, jak i prywatnych użytkowników przycinany jest do formatu koła. Uwzględnij to, projektując go, by żaden element brandu nie został ucięty przy wgrywaniu pliku – na szczęście możesz go dowolnie wykadrować. 

GRAFIKA NA FANPAGE

Zdjęcia i grafiki to chleb powszedni dla wszystkich, którzy przygotowują content i zarządzają komunikacją na fanpage’ach. 

Facebook kojarzony jest przede wszystkim z formatem prostokątnym, a najlepiej prezentują się grafiki w rozmiarze 1200×900 px. 

Bardzo mocnym trendem – widocznym zarówno w feedzie, jak i w reklamach – jest zwrócenie się ku kwadratom, dlatego co jakiś czas przygotuj grafiki w proporcjach 1:1 i rozdzielczościach 1200×1200 px lub 1080×1080 px, która jest instagramowym standardem

PROTIP

Postaraj się maksymalnie zmniejszyć wagę publikowanego pliku, dzięki temu kompresja nie wyrządzi mu większych szkód.

ZDJĘCIE W TLE (COVER PHOTO) – WYMIARY

Śmiało można stwierdzić, że cover photo żyje własnym życiem. Nieważne, jaki rozmiar zastosujesz – widoczność cover photo ograniczy się do 820×312 px, a w przypadku urządzeń mobilnych zdjęcie wykadrowane zostanie centralnie do wymiarów 640×360 px

Przygotowując zdjęcie w tle, możesz zastosować większe rozdzielczości – zachowaj odpowiednie proporcje (np. 1920×730 px), by ostatecznie grafikę optymalnie przeskalować. Dzięki temu wszystko będzie ostre niczym brzytwa, niezależnie od urządzenia. 

PROTIP

Jeśli chcesz, by Twoja strona ładowała się szybciej, a negatywny wpływ kompresji był mniejszy – postaraj się o plik sRGB JPG, który będzie ważył do 100 kb. Plik PNG lepiej sprawdzi się, gdy na zdjęciu umieścisz logo lub tekst. 

WYMIARY WIDEO W TLE (COVER VIDEO)

COVER VIDEO – WYMIAR 820×462 px

Wideo w tle standardowo powinno być zaprojektowane w rozmiarze 820×462 px, jednak nie bój się eksperymentów z większą rozdzielczością – zachowaj tylko te proporcje. 

PROTIP

Taki film powinien mieścić się w przedziale 25-90 sekund. Jako że domyślnie wideo odtwarza się bez dźwięku, możesz dodać do nich jasne komunikaty tekstowe lub claimy związane z marką

Pamiętaj, że użytkownicy widzieć będą tylko stopklatkę, więc wybierz ją mądrze!

ZDJĘCIE W TLE (COVER PHOTO) NA WYDARZENIU

COVER PHOTO NA WYDARZENIU cover photo event facebook size
cover photo event facebook size – 1920×1080 px

Do okładki wydarzenia Facebook rekomenduje wymiary 1920×1080 px. Wszystko pięknie, ale wiesz, że grafika w tle wydarzenia może być dowolnie przesuwana lub obcinana w trakcie wyświetlania?

No właśnie. Co wtedy zrobić, by nie mieć problemów z kadrowaniem? 

Jeśli zajmujesz się zawodowo socialami – od komunikacji po adsy – i chcesz zaoszczędzić sobie trochę pracy, wykorzystaj wymiary reklamowe. Jedna grafika, a możesz ją wykorzystać też do promocji wydarzenia. 

Dobrze sprawdzi się też wymiar klasycznego linkposta, czyli 1200×628 px. Takie proporcje są gwarantem, że grafika nie zostanie ucięta nawet na urządzeniach mobilnych.

Wymiary COVER PHOTO GRUPY

Tło grupy na FB wyświetla się w rozmiarze 1640×856 px. Śmiało możesz wykorzystać grafiki w większych rozdzielczościach – najważniejsze, by zachowały one proporcje 16:9 lub jak kto woli 1,91:1. Większe wymiary to finalnie lepsza, ostrzejsza grafika, która dobrze będzie wyglądać tak na desktopach, jak i na smartfonach. 

PROTIP
Na mobile grafika będzie widoczna w całości, jednak na komputerze górna część “schowa się” w przeglądarkowym interfejsie. Odradzamy umieszczanie ważnych informacji na szarym obszarze, ponieważ osoby odwiedzające grupę mogą nie zobaczyć całego obrazu na urządzeniu mobilnym.

Miniatura grupy z kolei wyświetlana jest jako skadrowany do okrągłej ramki środkowy element grafiki. Będzie on także znajdował się w ikonie skrótu do niej w mobile.

Pamiętaj o tym wszystkim przy projektowaniu grafiki na cover photo grupy, którą zarządzasz. 

ZDJĘCIE W PIONIE/INFOGRAFIKA

Zalecane przez portal wymiary to 640×960 px, czyli popularne 2:3. 

Oczywiście, możesz zaprojektować grafikę w większej rozdzielczości. Pamiętaj jednak o kompresji, dlatego przed publikacją sprawdź, czy Facebook nie zrobił psikusa i nie urządził sobie na niej pikselozy.

PROTIP
Ten format najlepiej sprawdza się na smartfonach – zajmuje on on całą powierzchnię feeda, przez co będziesz mieć większe możliwości zatrzymania uwagi użytkowników. Pomyśl o nim także w kontekście kampanii reklamowych. 

Wymiary grafik do STORIES

Wymiary grafik do STORIES

Jeśli chcesz wykorzystać stories do standardowej komunikacji, rekomendowane 1080 na 1920 px jest optymalne tylko przy pełnoekranowym wideo w pionie. 

PROTIP

Grafiki w takim rozmiarze w Aktualnościach będą “ucięte”, a całość pojawi się po kliknięciu. Czy to problem? Skądże! Dzięki temu możesz zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Możesz tam ukryć wynik konkursu, nagrodę lub branżową ciekawostkę – uwolnij swoją kreatywność 😉 

Najważniejsze elementy na grafice do stories należy umieścić w bezpiecznym obszarze 1080 x 1420 pikseli.

FORMATY REKLAMOWE

FACEBOOK ADS

Ekosystem reklamowy Facebooka – niezależnie od celu – najczęściej sugeruje rozdzielczości: 1200×628 px lub kwadratowe 1080×1080 px.

Prowadząc rozmaite kampanie, zauważyłem, że najlepiej konwertują grafiki 1:1. Potwierdzają to także insighty Facebooka: najlepszy CTR reklam nastawionych na ruch miały serie zdjęć.

POLUBIENIA STRONY

Mimo, że uważam page like za niechlubny cel, jaki można wybrać w Facebook Ads, nie mogę o nim nie wspomnieć w tym zestawieniu. 

Facebook zaleca tutaj rozmiar 1200×444 px, choć możliwe są również proporcje 2:3 lub 1:1.

KARUZELA

Zdjęcia karuzelowe to jeden z popularniejszych formatów reklamowych na Facebooku. 

Minimalny rozmiar rekomendowany przez sam portal to 600×600. Ja jednak stosuję 1080×1080 px, by uzyskać lepszą jakość wyświetlanych kreacji.

KOLEKCJA
Jeśli działasz w e-commerce (i nie tylko), to format idealnie skrojony pod Ciebie! 

Dzięki niemu możesz stworzyć wymyślną kompozycję ze swoich produktów, by zaprosić potencjalnych klientów do swojego sklepu. Składać się ona będzie z kwadratowych kafelków, dlatego optymalny rozmiar to 1080×1080 px. 

MNIEJ POPULARNE FORMATY

CANVA

Znasz go w ogóle? 😉 Wciąż można ją odtworzyć jedynie na urządzeniach mobilnych. 

Nigdzie nie znalazłem konkretnych wskazań odnośnie kanw. Można je tworzyć z grafik o proporcjach 16:9 lub 1:1. W feedzie wyświetlać się będzie miniatura 1200×628 px

POKAZ SLAJDÓW

To wciąż niedoceniana alternatywa dla gifów czy wideo. Facebook nie wydał co do nich żadnych zaleceń. Sugeruje jednak, by używać do nich wysokiej rozdzielczości grafik w formacie 16:9, choć możliwe są także kwadraty lub 2:3.

Mam nadzieję, że sprawa rozjaśniła się już na tyle, że od teraz bez problemu będziesz tworzyć piękne, angażujące kreacje, które przekujesz na konwersje, leady i… tak – zyski.

6 myśli nt. „AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [lipiec 2020]

  • Pingback: Podziel się muzyką ze Spotify na InstaStories! - Marek Gwóźdź

  • Pingback: Jak dodać Stories na YouTube? - Marek Gwóźdź

  • Pingback: 10 funkcji na Instagramie, o których nie miałeś pojęcia - Marek Gwóźdź

  • Pingback: Jak przygotować i dodać napisy do video na Facebooku? - Marek Gwóźdź

  • Pingback: Jak dodać napisy do wideo na LinkedIn? - Marek Gwóźdź

  • Pingback: Jak zwiększyć WatchTime na kanale YouTube? - Marek Gwóźdź

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *