Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU. Skoro tu jesteś, to oznacza, że szukasz odpowiedzi na jedno z najczęściej zadawanych pytań na grupach marketingowych i socialowych – jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku. Z chęcią Ci ich udzielę. W tym tekście prócz konkretnych liczb i rozmiarów podzielę się także dobrymi praktykami, które sam stosuję w codziennej pracy z markami.
Zaczynajmy!
[Aktualizacja – listopad 2020]
ZDJĘCIE PROFILOWE – AVATAR:
Jeszcze do niedawna Facebook zalecał upload grafiki o minimalnej rozdzielczości 320×320 px. Obecnie nie ma jasnych rekomendacji, a jedynie informacja o wyświetlanych rozmiarach.
Portal wyświetla zdjęcie profilowe w różnych rozdzielczościach w zależności od urządzenia, z którego korzystamy. Na desktopie jest to 170×170 px, a na smartfonach 128×128 px.
Jeśli chcesz, by wszędzie wyświetlało się ono w doskonałej jakości na każdym urządzeniu, wykorzystaj plik o wyższej rozdzielczości. Z doświadczenia wiem, że najlepiej sprawdzają się 800×800 px lub 900×900 px.
PROTIP
Zarówno avatar marki, jak i prywatnych użytkowników przycinany jest do formatu koła. Uwzględnij to, projektując go, by żaden element brandu nie został ucięty przy wgrywaniu pliku – na szczęście możesz go dowolnie wykadrować.
GRAFIKA NA FANPAGE
Zdjęcia i grafiki to chleb powszedni dla wszystkich, którzy przygotowują content i zarządzają komunikacją na fanpage’ach.
Facebook kojarzony jest przede wszystkim z formatem prostokątnym, a najlepiej prezentują się grafiki w rozmiarze 1200×900 px.
Bardzo mocnym trendem – widocznym zarówno w feedzie, jak i w reklamach – jest zwrócenie się ku kwadratom, dlatego co jakiś czas przygotuj grafiki w proporcjach 1:1 i rozdzielczościach 1200×1200 px lub 1080×1080 px, która jest instagramowym standardem
PROTIP
Postaraj się maksymalnie zmniejszyć wagę publikowanego pliku, dzięki temu kompresja nie wyrządzi mu większych szkód.
Śmiało można stwierdzić, że cover photo żyje własnym życiem. Nieważne, jaki rozmiar zastosujesz – widoczność cover photo ograniczy się do 820×312 px, a w przypadku urządzeń mobilnych zdjęcie wykadrowane zostanie centralnie do wymiarów 640×360 px.
Przygotowując zdjęcie w tle, możesz zastosować większe rozdzielczości – zachowaj odpowiednie proporcje (np. 1920×730 px), by ostatecznie grafikę optymalnie przeskalować. Dzięki temu wszystko będzie ostre niczym brzytwa, niezależnie od urządzenia.
PROTIP
Jeśli chcesz, by Twoja strona ładowała się szybciej, a negatywny wpływ kompresji był mniejszy – postaraj się o plik sRGB JPG, który będzie ważył do 100 kb. Plik PNG lepiej sprawdzi się, gdy na zdjęciu umieścisz logo lub tekst.
Wideo w tle standardowo powinno być zaprojektowane w rozmiarze 820×462 px, jednak nie bój się eksperymentów z większą rozdzielczością – zachowaj tylko te proporcje.
PROTIP
Taki film powinien mieścić się w przedziale 25-90 sekund. Jako że domyślnie wideo odtwarza się bez dźwięku, możesz dodać do nich jasne komunikaty tekstowe lub claimy związane z marką.
Pamiętaj, że użytkownicy widzieć będą tylko stopklatkę, więc wybierz ją mądrze!
Do okładki wydarzenia Facebook rekomenduje wymiary 1920×1080 px. Wszystko pięknie, ale wiesz, że grafika w tle wydarzenia może być dowolnie przesuwana lub obcinana w trakcie wyświetlania?
No właśnie. Co wtedy zrobić, by nie mieć problemów z kadrowaniem?
Jeśli zajmujesz się zawodowo socialami – od komunikacji po adsy – i chcesz zaoszczędzić sobie trochę pracy, wykorzystaj wymiary reklamowe. Jedna grafika, a możesz ją wykorzystać też do promocji wydarzenia.
Dobrze sprawdzi się też wymiar klasycznego linkposta, czyli 1200×628 px. Takie proporcje są gwarantem, że grafika nie zostanie ucięta nawet na urządzeniach mobilnych.
Tło grupy na FB wyświetla się w rozmiarze 1640×856 px. Śmiało możesz wykorzystać grafiki w większych rozdzielczościach – najważniejsze, by zachowały one proporcje 16:9 lub jak kto woli 1,91:1. Większe wymiary to finalnie lepsza, ostrzejsza grafika, która dobrze będzie wyglądać tak na desktopach, jak i na smartfonach.
PROTIP
Na mobile grafika będzie widoczna w całości, jednak na komputerze górna część “schowa się” w przeglądarkowym interfejsie. Odradzamy umieszczanie ważnych informacji na szarym obszarze, ponieważ osoby odwiedzające grupę mogą nie zobaczyć całego obrazu na urządzeniu mobilnym.
Miniatura grupy z kolei wyświetlana jest jako skadrowany do okrągłej ramki środkowy element grafiki. Będzie on także znajdował się w ikonie skrótu do niej w mobile.
Pamiętaj o tym wszystkim przy projektowaniu grafiki na cover photo grupy, którą zarządzasz.
Zalecane przez portal wymiary to 640×960 px, czyli popularne 2:3.
Oczywiście, możesz zaprojektować grafikę w większej rozdzielczości. Pamiętaj jednak o kompresji, dlatego przed publikacją sprawdź, czy Facebook nie zrobił psikusa i nie urządził sobie na niej pikselozy.
PROTIP
Ten format najlepiej sprawdza się na smartfonach – zajmuje on on całą powierzchnię feeda, przez co będziesz mieć większe możliwości zatrzymania uwagi użytkowników. Pomyśl o nim także w kontekście kampanii reklamowych.
Jeśli chcesz wykorzystać stories do standardowej komunikacji, rekomendowane 1080 na 1920 px jest optymalne tylko przy pełnoekranowym wideo w pionie.
PROTIP
Grafiki w takim rozmiarze w Aktualnościach będą “ucięte”, a całość pojawi się po kliknięciu. Czy to problem? Skądże! Dzięki temu możesz zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Możesz tam ukryć wynik konkursu, nagrodę lub branżową ciekawostkę – uwolnij swoją kreatywność 😉
Najważniejsze elementy na grafice do stories należy umieścić w bezpiecznym obszarze 1080 x 1420 pikseli.
FACEBOOK ADS
Ekosystem reklamowy Facebooka – niezależnie od celu – najczęściej sugeruje rozdzielczości: 1200×628 px lub kwadratowe 1080×1080 px.
Prowadząc rozmaite kampanie, zauważyłem, że najlepiej konwertują grafiki 1:1. Potwierdzają to także insighty Facebooka: najlepszy CTR reklam nastawionych na ruch miały serie zdjęć.
POLUBIENIA STRONY
Mimo, że uważam page like za niechlubny cel, jaki można wybrać w Facebook Ads, nie mogę o nim nie wspomnieć w tym zestawieniu.
Facebook zaleca tutaj rozmiar 1200×444 px, choć możliwe są również proporcje 2:3 lub 1:1.
KARUZELA
Zdjęcia karuzelowe to jeden z popularniejszych formatów reklamowych na Facebooku.
Minimalny rozmiar rekomendowany przez sam portal to 600×600. Ja jednak stosuję 1080×1080 px, by uzyskać lepszą jakość wyświetlanych kreacji.
KOLEKCJA
Jeśli działasz w e-commerce (i nie tylko), to format idealnie skrojony pod Ciebie!
Dzięki niemu możesz stworzyć wymyślną kompozycję ze swoich produktów, by zaprosić potencjalnych klientów do swojego sklepu. Składać się ona będzie z kwadratowych kafelków, dlatego optymalny rozmiar to 1080×1080 px.
CANVA
Znasz go w ogóle? 😉 Wciąż można ją odtworzyć jedynie na urządzeniach mobilnych.
Nigdzie nie znalazłem konkretnych wskazań odnośnie kanw. Można je tworzyć z grafik o proporcjach 16:9 lub 1:1. W feedzie wyświetlać się będzie miniatura 1200×628 px.
POKAZ SLAJDÓW
To wciąż niedoceniana alternatywa dla gifów czy wideo. Facebook nie wydał co do nich żadnych zaleceń. Sugeruje jednak, by używać do nich wysokiej rozdzielczości grafik w formacie 16:9, choć możliwe są także kwadraty lub 2:3.
Mam nadzieję, że sprawa rozjaśniła się już na tyle, że od teraz bez problemu będziesz tworzyć piękne, angażujące kreacje, które przekujesz na konwersje, leady i… tak – zyski.
czytaj również: Jak podejrzeć reklamy konkurencji? Facebook Ads Library
6 Comments
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]
[…] AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [czerwiec 2020] […]