Wszystko, co musisz wiedzieć o feedzie produktowym w Meta Ads

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Wyobraź sobie, że widzisz na Facebooku reklamę Twojego ulubionego sklepu odzieżowego. Wchodzisz w interesujący Cię produkt, ale okazuje się, że oferta jest już dawno nieaktualna. Duży zawód, prawda?

Takie sytuacje zdarzałyby się pewnie często, gdyby nie jedna rzecz, która pozwala tego uniknąć. Mowa o feedzie produktowym.

I o nim właśnie Ci dzisiaj opowiem.

Feed produktowy Meta Ads – co to jest?

 

Feedem produktowym nazywamy plik, który zawiera całą bazę dokładnych danych o produktach ze strony internetowej.

To właśnie dzięki feedowi produktowemu możesz oglądać na tablicy reklamy z aktualnymi ofertami, cenami i produktami, które sklep rzeczywiście ma na stanie w danym momencie. A jeśli jesteś reklamodawcą czy marketerem – wyświetlać takowe.

Feed produktowy w systemie Meta Ads możemy zamieścić w formie pliku CSV, XML lub TSV.

 

Feed produktowy w Meta Ads – do czego możesz go wykorzystać?

 

Feed produktowy w Meta Ads jest niezbędny, by prowadzić skuteczne kampanie dla sklepu internetowego. To właśnie dzięki niemu możesz publikować na przykład reklamy dynamiczne, które są jednymi z najbardziej angażujących do zakupu w przypadku sklepów online.

 

Działają one tak, że system na podstawie algorytmów sam dobiera z Twojego feedu produkty, które mogą zainteresować odbiorców, do których docierasz, i wyświetla im je właśnie w formie reklam dynamicznych.

 

Karuzele to również fantastyczne rozwiązanie na etapie remarketingu. Możesz w ten sposób “gonić” potencjalnego klienta z produktami, którymi był zainteresowany, a w ten sposób sprawić, że dokończy u Ciebie zakup.

 

Reklamy dynamiczne świetnie sprawdzą się też jednak na pierwszych etapach lejka. To niezwykle komfortowy format, który pozwala użytkownikom przeglądać Twoje artykuły z poziomu tablicy na Facebooku czy Instagramie. A że zakupów w internecie często dokonujemy pod wpływem chwili, to dobra ekspozycja produktów może sprawić, że pomożesz w tym Twojemu odbiorcy.

 

Feed produktowy w Meta Ads pozwoli Ci również stworzyć swój sklep na Facebooku. Dzięki tej funkcji zyskasz możliwość oznaczania swoich artykułów na przykład na publikowanych zdjęciach, dzięki czemu ułatwisz potencjalnym klientom drogę do strony produktowej.

 

Jakie elementy musi zawierać feed produktowy?

 

Jak już wiesz, feed produktowy jest bazą dokładnych danych o produktach ze sklepu. Oznacza to, że zawiera nie tylko podstawowe informacje, jak ich nazwę czy cenę, ale również opis, konkretną dostępność, zdjęcia produktów czy ich szczegółowe parametry.

 

Jeśli zaś mowa stricte o Meta Ads, to w feedzie produktowym mamy do uzupełnienia ponad 40 pól. 10 z nich jest wymaganych przez system Meta i są to najważniejsze parametry dotyczące produktu. Wśród nich znajdziemy:

  • Unikalny identyfikator produktu (najlepiej podać w formie kodu SKU)
  • Tytuł
  • Opis (krótki, ale dokładny, dotyczący samego produktu)
  • Link do strony produktowej
  • Link do zdjęcia (wymiary znajdziesz TUTAJ)
  • Cena (w walucie dopasowanej do norm ISO, a więc nie zł, a PLN)
  • Stan produktu (nowy/używany/odnowiony)
  • Marka produktu
  • Numer GTIN (czyli globalnej jednostki handlowej)

 

Pozostałe pola są opcjonalne do wypełnienia, jednak warto dokładnie je przejrzeć. Możesz tam również umieścić na przykład informacje o promocjach, kategorii czy dostawie, by jak najlepiej przedstawić ofertę użytkownikowi.

Jak stworzyć feed produktowy w Meta Ads?

 

Wiesz już, że feed produktowy to absolutny must have w Meta Ads. Teraz czas na to, by wgrać go do systemu.

Przygotuj feed produktowy

 

W pierwszej kolejności musisz oczywiście utworzyć swój feed produktowy. W tym celu możesz posłużyć się jedną z wtyczek, dostępnych dla CMS-a, na którym postawiony jest Twój sklep. 

Kiedy zainstalujesz już odpowiednią wtyczkę, to w Twoim kokpicie powinieneś zobaczyć związaną z nią zakładkę. Wejdź w nią i rozpocznij konfigurację feedu produktowego.

Prawdopodobnie na sam start czeka Cię wybór szablonu (feed produktowy możesz stosować w Google Ads, Meta Ads i innych systemach), waluty, języka czy formatu, w jakim zapisze się Twój plik. 

Następnie mapujesz pola dostosowane do miejsca, do którego przygotowujesz feed. To w zasadzie tyle.

Warto oczywiście w tym momencie pobrać sobie plik i zobaczyć, czy wszystkie parametry zostały zaciągnięte poprawnie. Jeżeli wszystko jest ok, pobierz feed i umieść do w systemie.

Aha! Oczywiście, jeżeli bardziej ufasz swojej intuicji i masz nieco więcej czasu, feed produktowy możesz stworzyć również samodzielnie, poprzez przygotowanie odpowiednio sformatowanego pliku w arkuszu kalkulacyjnym.

Teraz czas na implementację w systemie Meta.

 

Wgraj feed produktowy do Meta Ads

 

Krok 1

 

Aby wgrać feed produktowy do systemu Meta Ads, wejdź do Menedżera Reklam i znajdź w nim zakładkę “Menedżer sprzedaży”. Tam wejdź do sekcji z katalogami, a następnie kliknij w opcję “Dodaj nowy”. 

 

Krok 2

 

Teraz z rozwijanej listy wybierz odpowiedni typ biznesu, który pasuje do Twojej działalności. Jeżeli takowego nie znajdziesz, to nie martw się – możesz również wgrywać niestandardowe feedy produktowe. Pamiętaj jednak o tym, że dla każdego z biznesów Meta ma osobne wymagania dotyczące feedu produktowego i jego konkretnej zawartości.

 

Krok 3

 

W tym momencie czas na konfigurację ustawień wysyłki danych. 

Najprostszym rozwiązaniem będzie tu automatyczny import z systemu CRM jak np. WordPress – większość z nich pozwala na taką opcję. Możesz jednak również przesłać dane ręcznie, wgrywając przygotowany wcześniej plik produktowy.

 

Pamiętaj o aktualizacji i optymalizacji feedu

To bardzo, bardzo ważne!

Aby wszystkie dane o produktach w Twoich reklamach były zgodne ze stanem faktycznym, musisz nieustannie dbać o aktualność feedu produktowego. Przygotuj więc sobie harmonogram aktualizacji. Najlepiej dokonywać ich codziennie, a w okresach wprowadzania zmian w asortymencie (jak na przykład wyprzedaże czy zmiana kolekcji) zdecydowanie warto kontrolować to jeszcze częściej – kilka razy w ciągu dnia.

Harmonogram aktualizacji dostosuj również w systemie Meta Ads.

Ciągle doglądaj też, jakie wyniki osiągają Twoje reklamy produktowe. Jeżeli chcesz poprawić ich jakość, możesz popracować zwłaszcza nad zdjęciami (i odpowiednią ekspozycją artykułu) lub polami nazwy czy opisu, by jak najbardziej zachęcały one użytkownika do kliknięcia w kafelek reklamowy.

Podsumowanie

To już wszystko, co musisz wiedzieć na temat feedu produktowego w Meta Ads. 

Znasz jego zastosowania, wiesz też, jak przygotować taki plik i wgrać go do systemu Meta.

W razie jakichkolwiek pytań – napisz do mnie

Trzymam kciuki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × pięć =