Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
Instagram zyskuje coraz większą popularność. Serwis wciąż się rozwija, wprowadzając co jakiś czas liczne udoskonalenia i nowe funkcje dla użytkowników. Jest ich naprawdę sporo, jednak dzisiaj przedstawimy wam kilka z nich, skupiając się przede wszystkim na tych mniej znanych. Przekonaj się, czy miałeś już okazję przetestować każdą z nich!
czytaj również: AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU
Funkcja ta jest zintegrowana z wiadomościami Direct i pozwala na prowadzenie rozmowy wideo z maksymalnie czterema osobami. Podczas trwania rozmowy możesz zminimalizować ekran wideo-czatu (wtedy będzie on widoczny w formie miniatury w prawym dolnym rogu ekranu), a w tym czasie nadal korzystać z innych funkcjonalności aplikacji.
Czy wiedziałeś o tym, że wcale nie musisz ostatecznie usuwać zdjęcia, by nikt nie mógł go zobaczyć? Służy do tego funkcja “Zarchiwizuj”. Jeśli więc stwierdzisz, że opublikowane zdjęcie nie pasuje do Twojego profilu, możesz skorzystać z tej opcji, a po jakimś czasie zarchiwizowany post powtórnie przywrócić.
Jeśli nie chcesz, by ktoś miał dostęp do materiałów, które udostępniasz na Instagram Stories, pamiętaj, że jest na to prosty sposób! Wystarczy przejść do profilu danej osoby, kliknąć w trzy kropeczki w prawym górnym rogu, a następnie wybrać opcję “Ukryj relację”. Od tej pory wybrany użytkownik nie będzie mógł obejrzeć tego, co opublikujesz.
Funkcja zakupów jest obecnie dostępna dla zatwierdzonych firm w wybranych krajach, również w Polsce. Umożliwia ona wybranie zdjęć i oznaczenie produktów, które pojawiły się w poście. Po dotknięciu zdjęcia, użytkownik uzyska dostęp do szczegółowych informacji na temat tych produktów (ma możliwość np. sprawdzenia ceny, a także bezpośredniego przejścia do witryny, w której może dokonać zakupu).
Jeśli zaczynasz przygotowywać post i nagle musisz tę czynność przerwać, wiedz, że masz możliwość zapisania go w formie tzw. “szkicu”. Następnie w dowolnej chwili możesz powrócić do zapisanej wersji roboczej i dokończyć publikację.
Opcja ta pozwala ukryć posty, które nie wzbudzają naszego zainteresowania. Jeśli więc np. jakiś użytkownik publikuje za dużo zdjęć, które niekoniecznie są dla Ciebie ciekawe, nie musisz od razu przestać go obserwować. Wystarczy wyciszyć obserwowane konto, a to sprawi, że żadne treści, które opublikuje w przyszłości, nie zostaną Tobie automatycznie wyświetlone. Dzięki tej funkcji użytkownicy mają realny wpływ na to, co pojawi się w ich aktualnościach.
Jeśli chcesz podzielić się ze znajomymi muzyką, jaką aktualnie słuchasz, możesz to zrobić poprzez udostępnienie jej na Stories. To bardzo proste – wystarczy otworzyć Spotify i podczas słuchania utworu wybrać “Udostępnij”, a następnie ”Instagram Stories”. Udostępnione utwory będą zawierać bezpośredni odnośnik utworu w aplikacji.
Już od dawna Instagram oferuje opcję filtrowania komentarzy. Każdy użytkownik może dodać słowa kluczowe, które w jego odczuciu są obraźliwe lub takie, których nie chciałby zobaczyć na swoim profilu. Dzięki temu uniknie czytania nieprzyjemnych treści, bo wszystkie komentarze zawierające wyszczególnione wyrazy zostaną ukryte.
Prawdopodobnie nie wszyscy wiedzą o tym, że można wycofać wiadomość wysłaną przez Instagram Direct. Aby to zrobić wystarczy dotknąć wiadomości, chwilę ją przytrzymać, a następnie wybrać opcję “Wycofaj”. Co ciekawe, po usunięciu wysłanej wiadomości przestanie być ona widoczna dla wszystkich uczestników konwersacji. Pamiętaj jednak, że adresat mógł ją już wcześniej zobaczyć.
Opcja ta nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, dlatego być może nie wszyscy o niej wiedzą. Jeśli więc chciałbyś zobaczyć, jakie zdjęcia do tej pory polubiłeś, możesz z poziomu swojego profilu przejść do “Ustawień”, a następnie kliknąć ”Posty, które lubisz”. Zostaną one wyświetlone w kolejności chronologicznej, począwszy od tych ostatnio przez Ciebie polubionych.
Czy przed przeczytaniem tego wpisu wiedziałeś o wszystkich opisanych w nim funkcjach? Jeśli nie, już teraz możesz je wypróbować i tym samym wykorzystać 100% możliwości, jakie dostarcza aplikacja. Na koniec warto też dodać, że Instagram ciągle testuje nowe funkcjonalności, między innymi dlatego, by przyciągnąć jeszcze większą liczbę użytkowników. Jak myślicie, czego możemy się spodziewać w najbliższym czasie?