Wymiary grafik reklamowych na Facebooku (Meta Ads) 2024

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Facebook (Meta) to miejsce o wielkim potencjale sprzedażowym. Reklamy na tym portalu mogą przyciągać uwagę milionów klientów, a co za tym idzie – generować ogromne zyski.

Aby tak się jednak działo, najpierw trzeba je odpowiednio skonfigurować. 

Jednym z kluczowych etapów jest dopasowanie kreacji do zalecanych wymiarów. To szalenie ważne, by wyświetlały się one odpowiednio, były czytelne i jasne dla odbiorców.

Dlatego więc tak dużą rolę odgrywają tu wymiary i przestrzeganie obowiązujących zaleceń w ich obszarze.

A jakie są obecne wymiary reklam w Meta Ads? Wszystko znajdziesz poniżej, w jednym miejscu!

Wymiary grafik do reklam na Facebooku (Meta Ads)

Facebook (Meta) oferuje nam szeroką gamę formatów reklamowych. Najbardziej znane są cztery z nich: zdjęcie, wideo, karuzela i kolekcja.

Zobacz, jakie rozmiary najlepiej stosować do każdego z nich.

 

Klasyczne reklamy na tablicy FB – reklama posta na FB

 

To chyba te najbardziej widoczne z reklam na FB. Warto więc wiedzieć, jakie zalecenia są w ich przypadku optymalne. Oto one!

 

Reklama posta na Facebooku

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1 lub 1.91:1

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

Reklama wideo na Facebooku

Wymiary: 1080×1080 px (komputer) lub 1080×1350 px (mobile)

Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5 (w tym drugim przypadku tylko mobile)

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF

 

Reklamy karuzelowe na Facebooku

Karuzela to bardzo angażujący i przyjazny format reklamy. Pozwala użytkownikowi przewijać interesujące go produkty i w ten sposób dokonywać decyzji zakupowej. To opcja, która świetnie sprawdzi się zwłaszcza w sektorze e-commerce.

Po aktualizacjach w systemie Meta mogą pojawiać się one nie tylko na tablicy użytkowników, ale również na przykład w reelsach, co jeszcze bardziej zwiększa ich skuteczność.

Przejdźmy więc do zalecanych wymiarów!

Reklama karuzelowa na Facebooku – zdjęcie

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

Reklama karuzelowa na Facebooku – wideo

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF

 

Reklamy w prawej kolumnie na Facebooku

Kojarzysz te niewielkie kafelki po prawej stronie tablicy, nad sekcją czatu? To właśnie reklamy w prawej kolumnie.

Są one pewnego rodzaju pułapką, na którą nadal nabiera się wielu marketerów. Są bowiem dużo mniejsze i warto unikać na nich drobnego tekstu, a zamiast niego postawić na wyraźne grafiki. 

A jakie są ich optymalne wymiary?

Reklama zdjęciowa

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Rodzaj pliku: PNG/JPG

 

Reklama wideo

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5 na mobile’u

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF

 

Reklamy w wynikach wyszukiwania FB

Na Facebooku możesz się również reklamować w sekcji wyników wyszukiwania. Na szczęście wymiary w tym przypadku niewiele różnią się od tych, które dobrze już znasz.

 

Reklama zdjęciowa

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1, choć możesz tu użyć również 16:9 lub 9:16

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

Reklama wideo

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF

 

Reklamy w sekcji wideo na Facebooku

Badania pokazują, że treści wideo angażują w social mediach bardziej, niż jakikolwiek inny content. Nic więc dziwnego, że reklamowy potencjał znajdziemy również w sekcji z filmami na Facebooku.

A jakimi wymiarami powinna być opatrzona Twoja kreacja w tym miejscu?

Wymiary: 1080×1350 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5 

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV

 

Reklamy in-stream na Facebooku

Na dobre przechodzimy do formatów wideo, które zawojowały publikę w mediach społecznościowych. Na Facebooku możemy również docierać do odbiorców poprzez reklamy in-stream, czyli takie, które wyświetlają się przed filmem, podczas jego odtwarzania lub też po nim.

 

Zobacz, jakie kształty będą tu optymalne.

 

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV

 

Reklamy w Reels na Facebooku

Nie mogło ich tu zabraknąć!

Rolki to od jakiegoś czasu absolutny hit w mediach społecznościowych. Notują fenomenalne wyniki jeśli chodzi o wyświetlenia czy zaangażowanie. Śmiało można powiedzieć, że stały się obowiązkowym punktem w strategii nie tylko dla twórców, ale również i dla reklamodawców.

Musisz więc wiedzieć, jak taka kreacja powinna wyglądać:

 

Reklama zdjęciowa

Wymiary: 1080×1920 px lub większe

Współczynnik proporcji: 9:16

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

 

Reklama wideo

Wymiary: 1080×1920 px lub większe

Współczynnik proporcji: 9:16

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV

 

Reklamy na Stories na Facebooku i Messengerze

Może się wydawać, że relacje na Facebooku nie są aż tak popularne jak na Instagramie, ale jak pokazuje badanie Sprout Social, każdego dnia z tej opcji korzysta ponad 500 milionów użytkowników.

 

Sporo, prawda? Zdecydowanie warto więc wyświetlać im się ze swoimi reklamami! Zobacz, jakie są dla nich zalecane wymiary:

Reklama zdjęciowa

 

Wymiary: 1080×1920 px lub większe

Współczynnik proporcji: 9:16

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

 

Reklama wideo

Wymiary: 1080×1920 px lub większe

Współczynnik proporcji: 9:16

Maksymalny rozmiar: 4GB

Rodzaj pliku: MP4/MOV

 

Reklamy na Marketplace oraz w kolekcjach na Facebooku

W przypadku marketplace’a i kolekcji Facebooka sprawa wygląda nieco prościej. W tym miejscu reklamodawcy mogą bowiem kierować tylko zdjęciowe kreacje o wymiarach, jakie już znasz z innych miejsc.

 

Wymiary: 1080×1080 px lub większe

Współczynnik proporcji: 1:1

Maksymalny rozmiar: 30MB

Rodzaj pliku: PNG/JPG

 

Wymiary reklam na Facebooku – podsumowanie

To już wszystko na dziś. 

Po lekturze tego wpisu znasz już wymiary najważniejszych reklam na Facebooku. To bardzo ważny krok do tego, by przyciągać dzięki nim klientów na najbardziej popularnym portalu społecznościowym na świecie.

Trzymam kciuki za Twoje kreacje!

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × dwa =