Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Facebook (Meta) to miejsce o wielkim potencjale sprzedażowym. Reklamy na tym portalu mogą przyciągać uwagę milionów klientów, a co za tym idzie – generować ogromne zyski.
Aby tak się jednak działo, najpierw trzeba je odpowiednio skonfigurować.
Jednym z kluczowych etapów jest dopasowanie kreacji do zalecanych wymiarów. To szalenie ważne, by wyświetlały się one odpowiednio, były czytelne i jasne dla odbiorców.
Dlatego więc tak dużą rolę odgrywają tu wymiary i przestrzeganie obowiązujących zaleceń w ich obszarze.
A jakie są obecne wymiary reklam w Meta Ads? Wszystko znajdziesz poniżej, w jednym miejscu!
Wymiary grafik do reklam na Facebooku (Meta Ads)
Facebook (Meta) oferuje nam szeroką gamę formatów reklamowych. Najbardziej znane są cztery z nich: zdjęcie, wideo, karuzela i kolekcja.
Zobacz, jakie rozmiary najlepiej stosować do każdego z nich.
Klasyczne reklamy na tablicy FB – reklama posta na FB
To chyba te najbardziej widoczne z reklam na FB. Warto więc wiedzieć, jakie zalecenia są w ich przypadku optymalne. Oto one!
Reklama posta na Facebooku
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1 lub 1.91:1
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama wideo na Facebooku
Wymiary: 1080×1080 px (komputer) lub 1080×1350 px (mobile)
Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5 (w tym drugim przypadku tylko mobile)
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF
Reklamy karuzelowe na Facebooku
Karuzela to bardzo angażujący i przyjazny format reklamy. Pozwala użytkownikowi przewijać interesujące go produkty i w ten sposób dokonywać decyzji zakupowej. To opcja, która świetnie sprawdzi się zwłaszcza w sektorze e-commerce.
Po aktualizacjach w systemie Meta mogą pojawiać się one nie tylko na tablicy użytkowników, ale również na przykład w reelsach, co jeszcze bardziej zwiększa ich skuteczność.
Przejdźmy więc do zalecanych wymiarów!
Reklama karuzelowa na Facebooku – zdjęcie
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama karuzelowa na Facebooku – wideo
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF
Reklamy w prawej kolumnie na Facebooku
Kojarzysz te niewielkie kafelki po prawej stronie tablicy, nad sekcją czatu? To właśnie reklamy w prawej kolumnie.
Są one pewnego rodzaju pułapką, na którą nadal nabiera się wielu marketerów. Są bowiem dużo mniejsze i warto unikać na nich drobnego tekstu, a zamiast niego postawić na wyraźne grafiki.
A jakie są ich optymalne wymiary?
Reklama zdjęciowa
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama wideo
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5 na mobile’u
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF
Reklamy w wynikach wyszukiwania FB
Na Facebooku możesz się również reklamować w sekcji wyników wyszukiwania. Na szczęście wymiary w tym przypadku niewiele różnią się od tych, które dobrze już znasz.
Reklama zdjęciowa
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1, choć możesz tu użyć również 16:9 lub 9:16
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama wideo
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV/GIF
Reklamy w sekcji wideo na Facebooku
Badania pokazują, że treści wideo angażują w social mediach bardziej, niż jakikolwiek inny content. Nic więc dziwnego, że reklamowy potencjał znajdziemy również w sekcji z filmami na Facebooku.
A jakimi wymiarami powinna być opatrzona Twoja kreacja w tym miejscu?
Wymiary: 1080×1350 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1 lub 4:5
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV
Reklamy in-stream na Facebooku
Na dobre przechodzimy do formatów wideo, które zawojowały publikę w mediach społecznościowych. Na Facebooku możemy również docierać do odbiorców poprzez reklamy in-stream, czyli takie, które wyświetlają się przed filmem, podczas jego odtwarzania lub też po nim.
Zobacz, jakie kształty będą tu optymalne.
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV
Reklamy w Reels na Facebooku
Nie mogło ich tu zabraknąć!
Rolki to od jakiegoś czasu absolutny hit w mediach społecznościowych. Notują fenomenalne wyniki jeśli chodzi o wyświetlenia czy zaangażowanie. Śmiało można powiedzieć, że stały się obowiązkowym punktem w strategii nie tylko dla twórców, ale również i dla reklamodawców.
Musisz więc wiedzieć, jak taka kreacja powinna wyglądać:
Reklama zdjęciowa
Wymiary: 1080×1920 px lub większe
Współczynnik proporcji: 9:16
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama wideo
Wymiary: 1080×1920 px lub większe
Współczynnik proporcji: 9:16
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV
Reklamy na Stories na Facebooku i Messengerze
Może się wydawać, że relacje na Facebooku nie są aż tak popularne jak na Instagramie, ale jak pokazuje badanie Sprout Social, każdego dnia z tej opcji korzysta ponad 500 milionów użytkowników.
Sporo, prawda? Zdecydowanie warto więc wyświetlać im się ze swoimi reklamami! Zobacz, jakie są dla nich zalecane wymiary:
Reklama zdjęciowa
Wymiary: 1080×1920 px lub większe
Współczynnik proporcji: 9:16
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Reklama wideo
Wymiary: 1080×1920 px lub większe
Współczynnik proporcji: 9:16
Maksymalny rozmiar: 4GB
Rodzaj pliku: MP4/MOV
Reklamy na Marketplace oraz w kolekcjach na Facebooku
W przypadku marketplace’a i kolekcji Facebooka sprawa wygląda nieco prościej. W tym miejscu reklamodawcy mogą bowiem kierować tylko zdjęciowe kreacje o wymiarach, jakie już znasz z innych miejsc.
Wymiary: 1080×1080 px lub większe
Współczynnik proporcji: 1:1
Maksymalny rozmiar: 30MB
Rodzaj pliku: PNG/JPG
Wymiary reklam na Facebooku – podsumowanie
To już wszystko na dziś.
Po lekturze tego wpisu znasz już wymiary najważniejszych reklam na Facebooku. To bardzo ważny krok do tego, by przyciągać dzięki nim klientów na najbardziej popularnym portalu społecznościowym na świecie.
Trzymam kciuki za Twoje kreacje!
1 Comment
[…] Link do zdjęcia (wymiary znajdziesz TUTAJ) […]