Jak zwiększyć WatchTime na kanale YouTube?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Dziś pokażę kilka sztuczek, które pozwolą zwiększyć watch time na Waszym kanale na YouTube. Ostatnio jednemu ze znajomych pomagałem przy promocji jego video na YT i wykorzystałem kilka z nich. Sprawdziło się, więc zachęcam do przetestowania ich Was.

Czytaj: Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Zanim przejdę do szczegółów, dobrze byłoby wyjaśnić najpierw czym jest ten watch time i dlaczego jest taki ważny.

Jak podaje sam YouTube, watch time to: łączna liczba minut oglądania Twoich materiałów przez odbiorców.

To jest chyba zrozumiałe, więc od razu przechodzę dalej.

Dlaczego akurat watch time na YouTube jest ważny?

Aby zarabiać na publikowanych materiałach video na YouTube, każdy twórca musi należeć do YPP. W kwietniu 2017 twórcy portalu YouTube ustalili próg wejścia do YouTube Partner Program (YPP) na 10 000 wyświetleń. Jak sami komentują: “W ciągu ostatnich kilku miesięcy stało się jasne, że potrzebujemy wyższego standardu.

Od 16 stycznia 2018, aby zarabiać na filmach uploadowanych na YouTube, twórcy będą musieli spełnić następujące dwa warunki: 4000 godzin obejrzeń (watch time) filmów video w ciągu ostatnich 12 miesięcy na kanale oraz minimum 1000 subskrybentów.

Teorię mamy już za sobą, czas więc na praktykę, czyli wskazówki, które możecie zastosować u siebie:

  • Content is king. To chyba wiedzą już wszyscy, jednak moim zdaniem żadne inne tricki nie zadziałają, jeśli nie będzie tego, co najważniejsze. Wiedza merytoryczna, pokazana w przystępny sposób pozwoli Wam na zwiększenie waszego watch time na YouTube.
  • Dobrze przygotowany tytuł i opis video. Wyszukiwarka na YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie, dlatego dobrze przygotowany tytuł i opis filmiku pozwoli na pojawienie się Waszego video na szczytach list wyników wyszukiwania.
  • Tagi. Analogicznie do tytułu oraz opisu. Częściej w wynikach wyszukiwania -> więcej czasu spędzonego na Waszym video.
  • Średni czas oglądania.  Aby widzowie od nas nie uciekali, powinniśmy im zaproponować kolejny film z naszego kanału. Jak to zrobić, aby w odpowiednim momencie ‘podrzucić’ im coś? Przechodzimy do naszego YouTube Analytics i w zakładce Utrzymanie uwagi odbiorców wybieramy średni czas oglądania. Sprawdzamy, jaki jest średni czas oglądania i wykorzystujemy go przy stworzeniu karty.

Widzimy, że średni czas oglądania na kanale to 2:59 sekund. Możemy przypuszczać, że średnio po takim czasie użytkownicy opuszczają nasze video. Teraz więc już z górki. Przechodzimy do edycji video i dorzucamy kartę zachęcającą do obejrzenia kolejnego materiału video – np. po odtworzeniu 2:40 🙂 Zobaczycie, że zadziała. Widzowie zostają z nami, a nasz watch time rośnie.

  • Ekrany końcowe. Bardzo dużo osób nie dodaje żadnych ekranów końcowych do materiałów video, a to przecież kolejne miejsce, które może zachęcić użytkownika do obejrzenia następnego video z naszego kanału. Skoro już użytkownik dotarł do ostatniej sekundy to znaczy, że mu się podobało. Istnieje więc duża szansa na to, że zechce poświęcić naszym video jeszcze więcej czasu i zostanie na naszym kanale.
  • Napisy. Czy są ważne? Według mnie przy materiałach video, na których przekazywana jest jakakolwiek wiedza, napisy to jest tzw. must have! Nie każdy może na głos obejrzeć nasz materiał z różnych powodów (praca/szkoła/itp.), a napisy pozwolą na spokojne oglądanie bez głosu! Informacje o tym, że na filmie są napisy, możemy wrzucić do tytułu video np: TOP 10 Most Viewed Music Videos on YouTube [subtitles]
  • Playlisty tematyczne. Jeden materiał video może znaleźć się przecież na kilku. To samo video z muzyką często pojawia się na różnych playlistach, np: Muzyka do pracy, Muzyka do biegania [150-165BPM], Daily mix, Power run, Pop rising, Brain food.
  • Twórzcie dłuższe materiały (10-15 minut). Jeśli materiał ma potencjał, żeby zrobić go dłuższym, nie opierajcie się. Pamiętajcie jednak, że musi być wysokiej jakości pod względem merytorycznym – nikt przecież nie lubi, kiedy się marnuje jego czas.

To chyba wszystkie tricki i porady, z których sam korzystam. Może nie każda z nich zadziała i u Was, ale zachęcam, żeby każdy najpierw sam spróbował. Efekty mogą zaskoczyć!  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × cztery =