Strona globalna na Facebooku. Co musisz wiedzieć?

Cześć, to ja - Marek

Cześć, to ja - Marek

FB Ads Specialist w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały. Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 11 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

W marketingowych kuluarach mówiło się o tym od dawna. Ich wizja rozpala marketerów do czerwoności, ponieważ ten feature naprawdę może pomóc wielu firmom, które już teraz działają na wielu rynkach zagranicznych lub planują taką ekspansję. Strona globalna na Facebooku – bo o niej mowa – ma szansę stać się jednym z największych udogodnień biznesowych od lat. Czym jest strona globalna? Jak ją utworzyć i czy każdy może to zrobić? To tylko kilka pytań, na które dziś postaram się odpowiedzieć.

Czym jest strona globalna na Facebooku?

Strony globalne są dedykowane firmom i markom, które chcą docierać do klientów z wielu krajów i prezentować im treści w zależności od ich lokalizacji. Dzięki stronom globalnym można zachować jedną uniwersalną nazwę brandu, unikatowe adresy URL dla każdego regionu.

Co ważne, prowadząc działania dla takich marek, korzystać możesz z całkowitej liczby obserwujących i globalnych statystyk, które dotyczyć będą całej bazy fanów, a nie tylko pojedynczych stron.

Jedną z ciekawszych możliwości jest publikowanie z jednego miejsca treści z podziałem na poszczególne destynacje. Przykładowo: w Irlandii ogłaszasz wyprzedaż, we Włoszech informujesz o darmowej dostawie, a w Niemczech dajesz znać o kilku dniach wolnego.

To również wartościowe źródło danych potrzebnych do skutecznego targetowania reklam.

Wiesz, jak wykorzystać zachowania zakupowe do targetowania reklam na Facebooku?

Strona globalna na Facebooku. Co musisz wiedzieć

Źródło: Facebook.com

Struktura stron globalnych – co muszę wiedzieć?

Struktura stron globalnych na Facebooku zawiera trzy rodzaje stron: stronę domyślną, strony rynku oraz stronę główną.

Strona domyślna to nadrzędna strona marki. Pełni ona funkcję swoistego agregatora, w którego skład wchodzą strony z poszczególnych rynków. Tutaj będą trafiać użytkownicy, którzy nie będą spełniać kryteriów ustalonych przez reklamodawcę na danym rynku.

Wszelkie treści publikowane na stronie domyślnej nie są automatycznie udostępniane na stronach rynkowych, co pozwala jeszcze lepiej spersonalizować bieżącą komunikację.

Strony rynkowe to niezależne od siebie Facebookowe byty. Tworzy się je na podstawie lokalizacji i języka, a ich liczba jest nieograniczona. Każda z nich posiada własne skrzynki odbiorcze, administratorów, oś czasu, zdjęcie profilowe, cover photo czy aplikacje. Tworząc nową stronę rynku lokalnego, pamiętaj, że nazwa i kategoria musi odpowiadać stronie domyślnej.

Strona główna jest miejscem, gdzie dostępne są dane i statystyki zebrane dla wszystkich stron globalnych. Nie jest ona widoczna publicznie ani dla administratorów poszczególnych stron rynków lokalnych.

Zalety stron globalnych

Strony globalne mogą być nie lada ułatwieniem w codziennej pracy marketerów, a utworzenie struktury przyniesie wiele zalet i wymiernych korzyści. Oto najważniejsze:

  • jedna, uniwersalna nazwa dla wszystkich destynacji. Koniec z nazwami typu: Siblo Polska czy Siblo Italy i Siblo Deutschland – będzie po prostu Siblo, a lokalizację poznasz po adresie URL
  • wszystkie statystyki w jednym miejscu – już nie będzie trzeba się przełączać między poszczególnymi kontami
  • szansa na ujednolicenie komunikacji reklamowej i marketingowej – także poza ekosystemem Facebooka
  • nowi obserwujący/użytkownicy/klienci otrzymywać będą lepiej spersonalizowane treści, jak promocje, sezonowe oferty czy urlopy i godziny pracy w święta
  • optymalizacja codziennej pracy: crossowanie treści, spójne i scentralizowane zarządzanie wszystkimi stronami
Strona globalna – kto może ją utworzyć?

Obecnie jest to funkcja niedostępna dla wszystkich użytkowników. Wkrótce jednak ma się to zmienić. Wtedy wprowadzę odpowiednią aktualizację do tekstu ;).

Do tworzenia i konfigurowania nowych stron rynku lokalnego musisz mieć uprawnienia administratora strony. To samo tyczy się konfiguracji i zarządzania strukturą stron globalnych.

Poznaj 10 grup odbiorców, które naprawdę sprzedają w e-commerce

Którą stronę fani będą widzieć fani w aktualnościach?

Z racji przypisania użytkowników po języku i lokalizacji, będą oni widzieć tylko i wyłącznie posty strony rynkowej, do której zostali przydzieleni.

Chcąc sprawdzić informacje i treści z innych stron rynkowych, będą mogli użyć tzw. przełącznika regionu. Znajduje się on pod zdjęciem w tle – wystarczy kliknąć w ikonkę koła zębatego.

Strona globalna na Facebooku będzie funkcją, która ma potencjał naprawdę zrewolucjonizować zarządzanie komunikacją i marketing wielu firm – niekoniecznie o zasięgu globalnym. To ogromna szansa dla wielu mniejszych biznesów, które planują rozszerzyć swoją działalność. Trzeba ją tylko dobrze wykorzystać. Planujesz korzystać z możliwości, jakie dają strony globalne na Facebooku?

Dziękuję Ci, że dotarłeś aż tutaj. Jeśli ten tekst jest dla Ciebie wartościowy, podziel się nim ze znajomymi. Niech inni też z niego skorzystają. Już teraz jestem Ci za to bardzo wdzięczny!

Masz pytania odnośnie marketingu i reklam na Facebooku? Chcesz rozwinąć firmę i szukasz rzetelnych i kompetentnych partnerów? Oto jestem – skontaktuj się ze mną już teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziesięć − 5 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close