Menu

Statystyki na YouTube – jak je analizować?

11 listopada 2019 - Poradnik, Social media
Statystyki na YouTube – jak je analizować?

Statystyki na YouTube to darmowe, a jednocześnie najlepsze narzędzie do anlizy zachowań odbiorców Twoich materiałów wideo na YT, ale nie tylko. Dziś postaram Ci się wytłumaczyć, jak monitorować wyniki swojego kanału i swoich filmów.

Statystyki na YouTube – gdzie znaleźć?

Skoro już trafiłeś/aś na ten wpis to znaczy, że masz dostęp do swojego konta na YouTube lub konta Twojego znajomego czy klienta.

Aby przejść do zakładki statystyki YouTube wystarczy:

  1. Zalogować się do https://studio.youtube.com/
  2. Z menu po lewej wybrać Statystyki
Menu statystyki - YouTube Analytics

Przed Tobą pojawi się ściana liczb, które będziesz mógł na spokojnie sobie przejrzeć i zinterpretować.

Zanim wyciągniesz jakiekolwiek pochopne wnioski, musisz wiedzieć co znaczą poszczególne liczby.

Przegląd – YouTube insights

Zacznijmy więc od karty Przegląd. Na tej karcie znajdziesz najważniejsze liczby dotyczące Twojego kanału. Pierwszy, podzielony na zakładki wykres, zawiera informacje o czasie oglądania (w minutach), wyświetleniach i subskrybentach. Jeśli bierzesz udział w programie partnerskim YouTube, zobaczysz tu też swoje szacunkowe przychody z ostatnich 28 dni.

Na tej karcie zobaczysz również dwa raporty:

Aktywność w czasie rzeczywistym

💡 Wykres słupkowy przedstawia liczbę wyświetleń kanału w każdej godzinie.

Zasięg

Karta Zasięg zawiera informacje o ogólnym zasięgu Twojego kanału. Z głównego wykresu dowiesz się, ile osób wyświetliło miniaturę Twojego filmu w YouTube oraz ile osób ją potem kliknęło, by go obejrzeć. 

Znajdziesz tutaj również:

Zaangażowanie

Z karty Zaangażowanie dowiesz się, jakie filmy oglądają Twoi odbiorcy. Główny wykres zawiera informacje o łącznym czasie oglądania (w minutach) oraz pokazuje, ile czasu widzowie średnio spędzali na oglądaniu jednego Twojego filmu. Ta karta ma następujące sekcje:

Odbiorcy

Karta Odbiorcy wskazuje, kto ogląda Twoje filmy. Na głównym wykresie znajdziesz takie dane jak:

✅ liczba unikalnych widzów,
✅ średnia liczba obejrzeń na widza
✅ wzrost lub spadek liczby subskrybentów.  

W karcie odbiorcy znajdziesz również następujące raporty:

💡 Te dane nie obejmują subskrybentów, którzy wybrali opcję otrzymywania spersonalizowanych powiadomień. Powiadomienia mogą nie docierać do subskrybentów z różnych powodów, np. jeśli użytkownik nie jest zalogowany.

Przychody

Do tego miejsca mają dostęp tylko twórcy uczestniczący w programie partnerskim YouTube. Karta Przychody ułatwi Ci monitorowanie Twoich zarobków w YouTube. Z głównego wykresu dowiesz się:

✅ ile szacunkowo zarobisz,
✅ na ilu filmach zarabiasz
✅ jaki jest Twój szacowany średni przychód brutto na 1000 odtworzeń. 

Znajdziesz tu również następujące raporty:

Większość raportów w YouTube Analytics ma możliwość rozwijania go do pełnego ekranu, klikając opcję ZOBACZ WIĘCEJ. Widok pełnoekranowy pozwoli na dokładniejszą analizę danych na przestrzeni czasu.

Aby zamknąć rozwinięty raport, naciśnij klawisz Esc lub kliknij ikonę zamykania.

Które liczby są najważniejsze?

Dzięki danym i wnikliwej analizie możesz spróbować odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Może Cię zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *