Statystyki na YouTube – jak je analizować?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Statystyki na YouTube to darmowe, a jednocześnie najlepsze narzędzie do anlizy zachowań odbiorców Twoich materiałów wideo na YT, ale nie tylko. Dziś postaram Ci się wytłumaczyć, jak monitorować wyniki swojego kanału i swoich filmów.

Statystyki na YouTube – gdzie znaleźć?

Skoro już trafiłeś/aś na ten wpis to znaczy, że masz dostęp do swojego konta na YouTube lub konta Twojego znajomego czy klienta.

Aby przejść do zakładki statystyki YouTube wystarczy:

  1. Zalogować się do https://studio.youtube.com/
  2. Z menu po lewej wybrać Statystyki
Menu statystyki - YouTube Analytics

Przed Tobą pojawi się ściana liczb, które będziesz mógł na spokojnie sobie przejrzeć i zinterpretować.

Zanim wyciągniesz jakiekolwiek pochopne wnioski, musisz wiedzieć co znaczą poszczególne liczby.

Przegląd – YouTube insights

Zacznijmy więc od karty Przegląd. Na tej karcie znajdziesz najważniejsze liczby dotyczące Twojego kanału. Pierwszy, podzielony na zakładki wykres, zawiera informacje o czasie oglądania (w minutach), wyświetleniach i subskrybentach. Jeśli bierzesz udział w programie partnerskim YouTube, zobaczysz tu też swoje szacunkowe przychody z ostatnich 28 dni.

Na tej karcie zobaczysz również dwa raporty:

  • Najpopularniejsze filmy. Są to najczęściej oglądane filmy w wybranym przez Ciebie okresie czasu.
Aktywność w czasie rzeczywistym

💡 Wykres słupkowy przedstawia liczbę wyświetleń kanału w każdej godzinie.

  • Aktywność w czasie rzeczywistym. Wyświetlenia Twoich materiałów video z ostatnich 48 godzin lub 60 minut. Po kliknięciu Pokaż więcej, zobaczysz raport dotyczący aktywności w czasie rzeczywistym dla całego kanału lub konkretnego filmu.

Zasięg

Karta Zasięg zawiera informacje o ogólnym zasięgu Twojego kanału. Z głównego wykresu dowiesz się, ile osób wyświetliło miniaturę Twojego filmu w YouTube oraz ile osób ją potem kliknęło, by go obejrzeć. 

Znajdziesz tutaj również:

  • Typy źródeł wizyt: gdzie w YouTube widzowie znaleźli Twój film.
  • Najpopularniejsze źródła zewnętrzne: ruch ze stron i aplikacji, w których są umieszczone Twoje filmy z YouTube lub linki do nich.
  • Jak wyświetlenia przekładają się na czas oglądania: ile osób wyświetliło miniaturę Twojego filmu w YouTube i ile z nich potem obejrzało film. 
  • Najpopularniejsze wyszukiwane słowa w YouTube: wyszukiwane słowa (keyword’y), które przyciągnęły widzów do filmu.
  • Źródło wizyty: playlisty. Najpopularniejsze playlisty, na których znajdują się Twoje filmy. Mogą to być zarówno Twoje playlisty, jak i playlisty innego użytkownika.
  • Źródło wizyty: proponowane filmy. Ruch uzyskany dzięki propozycjom pojawiającym się obok innych filmów lub po ich zakończeniu, a także pochodzący z linków w opisach filmów.

Zaangażowanie

Z karty Zaangażowanie dowiesz się, jakie filmy oglądają Twoi odbiorcy. Główny wykres zawiera informacje o łącznym czasie oglądania (w minutach) oraz pokazuje, ile czasu widzowie średnio spędzali na oglądaniu jednego Twojego filmu. Ta karta ma następujące sekcje:

  • Najlepsze filmy i playlisty: filmy i playlisty o najdłuższym czasie oglądania w ciągu ostatnich 28 dni.
  • Najlepsze karty i ekrany końcowe: najpopularniejsze karty i ekrany końcowe.
  • Najpopularniejsze typy elementów na ekranie końcowym. Pokazuje rodzaje elementów na ekranie końcowym, które widzowie klikali najczęściej.

Odbiorcy

Karta Odbiorcy wskazuje, kto ogląda Twoje filmy. Na głównym wykresie znajdziesz takie dane jak:

✅ liczba unikalnych widzów,
✅ średnia liczba obejrzeń na widza
✅ wzrost lub spadek liczby subskrybentów.  

W karcie odbiorcy znajdziesz również następujące raporty:

  • Najpopularniejsze kraje: odbiorcy Twoich treści podzieleni według krajów. Dane są oparte na adresach IP.
  • Najpopularniejsze języki napisów: odbiorcy kanału podzieleni według języka napisów. Dane są oparte na wykorzystaniu napisów.
  • Płeć: odbiorcy treści podzieleni według płci. Zgromadzone tu dane uwzględniają użytkowników, którzy logują się na wszystkich typach urządzeń.
  • Wiek. Zgromadzone tu dane uwzględniają użytkowników, którzy logują się na wszystkich typach urządzeń.
  • Czas oglądania przez subskrybentów:
  • Powiadomienia włączone za pomocą dzwonka: liczba Twoich subskrybentów, którzy kliknęli dzwoneczek i wybrali opcję otrzymywania wszystkich powiadomień z Twojego kanału, oraz liczba subskrybentów, którzy rzeczywiście mogą te powiadomienia otrzymywać, na podstawie ich ustawień YouTube i ustawień urządzenia.

💡 Te dane nie obejmują subskrybentów, którzy wybrali opcję otrzymywania spersonalizowanych powiadomień. Powiadomienia mogą nie docierać do subskrybentów z różnych powodów, np. jeśli użytkownik nie jest zalogowany.

Przychody

Do tego miejsca mają dostęp tylko twórcy uczestniczący w programie partnerskim YouTube. Karta Przychody ułatwi Ci monitorowanie Twoich zarobków w YouTube. Z głównego wykresu dowiesz się:

✅ ile szacunkowo zarobisz,
✅ na ilu filmach zarabiasz
✅ jaki jest Twój szacowany średni przychód brutto na 1000 odtworzeń. 

Znajdziesz tu również następujące raporty:

  • Szacunkowe miesięczne przychody: ile zarobił Twój kanał w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. W przypadku wciąż trwających miesięcy oraz miesięcy, w których płatności nie zostały sfinalizowane, kwota przychodów jest szacunkowa i może ulec zmianie. 
  • Najlepiej zarabiające filmy: filmy z najwyższą kwotą szacunkowych przychodów w danym okresie.
  • Źródła przychodów:
  • Typy reklam. Ten podział jest dostępny wyłącznie dla danych o przychodach z reklam w YouTube oraz danych opartych na wyświetleniach reklam.

Większość raportów w YouTube Analytics ma możliwość rozwijania go do pełnego ekranu, klikając opcję ZOBACZ WIĘCEJ. Widok pełnoekranowy pozwoli na dokładniejszą analizę danych na przestrzeni czasu.

Aby zamknąć rozwinięty raport, naciśnij klawisz Esc lub kliknij ikonę zamykania.

Które liczby są najważniejsze?

Dzięki danym i wnikliwej analizie możesz spróbować odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • które liczby są najważniejsze dla YouTube, a które dla mnie?
  • co muszę zrobić, żeby mój materiał pojawił się w karcie na czasie?
  • ile mogę zarobić za 10 mln odsłon?

Może Cię zainteresować:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × trzy =