FB Ads Specialist i Marketing Manager w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
Statystyki na YouTube to darmowe, a jednocześnie najlepsze narzędzie do anlizy zachowań odbiorców Twoich materiałów wideo na YT, ale nie tylko. Dziś postaram Ci się wytłumaczyć, jak monitorować wyniki swojego kanału i swoich filmów.
Skoro już trafiłeś/aś na ten wpis to znaczy, że masz dostęp do swojego konta na YouTube lub konta Twojego znajomego czy klienta.
Aby przejść do zakładki statystyki YouTube wystarczy:
Przed Tobą pojawi się ściana liczb, które będziesz mógł na spokojnie sobie przejrzeć i zinterpretować.
Zanim wyciągniesz jakiekolwiek pochopne wnioski, musisz wiedzieć co znaczą poszczególne liczby.
Zacznijmy więc od karty Przegląd. Na tej karcie znajdziesz najważniejsze liczby dotyczące Twojego kanału. Pierwszy, podzielony na zakładki wykres, zawiera informacje o czasie oglądania (w minutach), wyświetleniach i subskrybentach. Jeśli bierzesz udział w programie partnerskim YouTube, zobaczysz tu też swoje szacunkowe przychody z ostatnich 28 dni.
Na tej karcie zobaczysz również dwa raporty:
💡 Wykres słupkowy przedstawia liczbę wyświetleń kanału w każdej godzinie.
Karta Zasięg zawiera informacje o ogólnym zasięgu Twojego kanału. Z głównego wykresu dowiesz się, ile osób wyświetliło miniaturę Twojego filmu w YouTube oraz ile osób ją potem kliknęło, by go obejrzeć.
Znajdziesz tutaj również:
Z karty Zaangażowanie dowiesz się, jakie filmy oglądają Twoi odbiorcy. Główny wykres zawiera informacje o łącznym czasie oglądania (w minutach) oraz pokazuje, ile czasu widzowie średnio spędzali na oglądaniu jednego Twojego filmu. Ta karta ma następujące sekcje:
Karta Odbiorcy wskazuje, kto ogląda Twoje filmy. Na głównym wykresie znajdziesz takie dane jak:
✅ liczba unikalnych widzów,
✅ średnia liczba obejrzeń na widza
✅ wzrost lub spadek liczby subskrybentów.
W karcie odbiorcy znajdziesz również następujące raporty:
💡 Te dane nie obejmują subskrybentów, którzy wybrali opcję otrzymywania spersonalizowanych powiadomień. Powiadomienia mogą nie docierać do subskrybentów z różnych powodów, np. jeśli użytkownik nie jest zalogowany.
Do tego miejsca mają dostęp tylko twórcy uczestniczący w programie partnerskim YouTube. Karta Przychody ułatwi Ci monitorowanie Twoich zarobków w YouTube. Z głównego wykresu dowiesz się:
✅ ile szacunkowo zarobisz,
✅ na ilu filmach zarabiasz
✅ jaki jest Twój szacowany średni przychód brutto na 1000 odtworzeń.
Znajdziesz tu również następujące raporty:
Większość raportów w YouTube Analytics ma możliwość rozwijania go do pełnego ekranu, klikając opcję ZOBACZ WIĘCEJ. Widok pełnoekranowy pozwoli na dokładniejszą analizę danych na przestrzeni czasu.
Aby zamknąć rozwinięty raport, naciśnij klawisz Esc lub kliknij ikonę zamykania.
Dzięki danym i wnikliwej analizie możesz spróbować odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Może Cię zainteresować:
Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.