Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
YouTube to jedna z największych wyszukiwarek na świecie. Prawdopodobnie nie wszyscy wiemy, że odpowiednie użycie hashtagów w tym kanale może mieć kluczowe znaczenie dla pozyskiwania nowych subskrybentów i zwiększa zaangażowanie odbiorców.
W tym artykule omówimy, jak prawidłowo oznaczać filmy i jak korzystać z hashtagów, aby uzyskać więcej wyświetleń i wyższą pozycję na YouTube.Istnieją 4 rodzaje tagó, które możesz zaimplementować do swoich filmów:
➡ Określające – jedno-wyrazowe słowa kluczowe, które stanowią główny temat Twojego filmu. W wielu przypadkach warto używać pojedynczej i mnogiej wersji słowa kluczowego.
➡ Tagi złożone (można nazwać również znacznikami opisowymi) – tagi zawierają wiele słów, np. słowa z długim ogonem (long-tail). Wskazówka dla profesjonalistów: możesz znaleźć znaczniki złożone korzystając z sugerowanych wyników z paska wyszukiwania YouTube.
➡ Tagi z błędami ortograficznymi. Pamiętaj, że znaczniki nie muszą być pisane poprawnie! Istnieją miliony wyszukiwań słów kluczowych, które są błędnie napisane. Dlatego zaleczamy, aby podczas tworzenia tagów uwzględniać również błędy ortograficzne.
➡ Tagi ogólne. Słowa lub wyrażenia opisujące tematykę filmu (np. poradnik, vlog, muzyka, samouczek, sprawdzone metody itp.)
Hashtagi to świetne rozwiązanie, dzięki któremu Twoje filmy będą lepiej wyszukiwanie! Możesz łatwo dodać hashtagi do tytułu lub opisu filmu, aby zapewnić widzom znalezienie Twojego filmu, gdy szukają określonego hashtagu. Ponadto po kliknięciu hashtagu na YouTube możesz zobaczyć typ treści tworzonych przez innych użytkowników w danym hashatgu. Warto oznaczyć marki lub osoby, o któreych wspominasz w Twoim filmie a także popularne hashtagi związane z Twoją marką.
Istnieją dwa sposoby na znalezienie filmu za pomocą hashtagów: 🔹 Kliknij hashtag w tytule lub opisie filmu 🔹 wpisz frazę z # w wyszukiwarcze YouTube i wyszukaj hashtag
W obu przypadkach zobaczysz listę wyników, które pokażą najwabrdziej popularne filmy dla hashtagu i ostatnio przesłanych treści.
Jeśli używasz hashtagów na YouTube, musisz pamiętać o przestrzeganiu wytycznych dla społeczności (YouTube Community Guidelines) Najważniejsze zasady są następujace ☑ hashatagi nie zawierają spacji. Jeśli chcesz mieć dwa słowa w hashtagu, musisz połączyć je ze soba (#DwaSłowa lub #dwasłowa) ☑ Jeśli opis filmu ma więcej niż 15 hashatagów, YouTube zignoruje je wszystkie ☑ Nie dodawaj hashtagów, które nie sa bezpośrednio związane z video. Wprowadzając w błąd lub niepowiązane hashatgi doprowadzą do usunięciu Twojego filmu ☑ Użycie wulgaryzmów lub obraźliwych terminó w hashtagach może doprowadzić do ograniczenia wieku lub usunięcia Twojego filmu.
Zrozumienie jak prawidłowo oznaczać filmy z YouTube, jest niezbędne, gdy chcesz uzyskać więcej wyświetleń, znaleźć nowych subskrybentów i uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce. Upewnij się, że dodajesz odpowiednie tagi i hashtagi do każdego z Twoich filmów. Jeśli zastosujesz powyższe porady w praktyce, zyskasz z pewnością nowych widzów i zwiększysz świadomość swojej marki.
czytaj również: Jak podejrzeć reklamy konkurencji? Facebook Ads Library
Źródła informacji
3 Comments
[…] Czytaj więcej na marekgwozdz.pl […]
[…] Czytaj więcej: Jak efektywnie używać tagów i hashtagów na YouTube? […]
[…] Jak efektywnie używać tagów i hashtagów na YouTube? […]