Jak założyć stronę/fanpage na Facebooku?

Jak założyć fanpage
Cześć, to ja - Marek

Cześć, to ja - Marek

FB Ads Specialist w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały. Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 11 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

Fanpage lub strona firmowa to podstawowe narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie profesjonalne działania biznesowe w ekosystemie Facebooka. Dziś pokażę Ci krok po kroku, jak założyć fanpage i dlaczego tak ważne jest poprawne skonfigurowanie go.

 

Jak założyć fanpage na Facebooku?

 

Nie muszę chyba tłumaczyć (i przekonywać), że Facebook obecnie daje potężne możliwości rozwoju i skalowania biznesu, prawda? Rozbudowany system reklamowy, wykorzystywanie uczenia maszynowego, precyzyjne targetowanie reklam – to tylko kilka argumentów za tym, by Twoja firma pojawiła się na tym portalu.

 

Podstawą jej obecności jest właśnie strona firmowa, czyli popularny fanpage (błagam, nie piszcie funpage!).

 

Facebook to przede wszystkim narzędzie do budowania społeczności wokół marki, więc nie traktuj strony firmowej tylko i wyłącznie jak słupa ogłoszeniowego, a już na pewno zapomnij o sztucznym pompowaniu ruchu czy “farmie lajków” – ban szybko Cię dopadnie za takie praktyki. Dlatego zanim zaczniesz pracę nad stroną, zapoznaj się z zasadami dotyczącymi stron, grup i wydarzeń.

 

Samo założenie, konfiguracja i regularne prowadzenie fanpage’a jest w pełni darmowe, a Facebook oferuje kilka możliwości założenia strony.

 

Niezalogowani użytkownicy lub takie osoby, które nie mają swojego konta na Facebooku (są tu jeszcze tacy?) mogą założyć go na stronie głównej w ekranie logowania. .

 

Z kolei wszyscy zalogowani mogą to zrobić z poziomu Aktualności (newsfeeda). Wystarczy, że klikniesz “+” w prawym górnym rogu paska zadań i wybierzesz opcję “strona”.

 

Możesz także po prostu kliknąć ten link, który bezpośrednio przeniesie Cię do kreatora strony.

 

Jest jeszcze jedna możliwość – najbardziej przeze mnie rekomendowana, zwłaszcza jeśli zależy Ci na celach biznesowych – czyli założenie fanpage’a z poziomu Menedżera Firmy.

 

Dlaczego warto to zrobić?

 

Business Manager/Facebook Business Site to będzie Twoje centrum dowodzenia w prowadzeniu działań stricte biznesowych. To tam będziesz zarządzać kontem (kontami) reklamowymi, tam sprawdzisz wszystkie statystki, stworzysz bibliotekę zasobów i materiałów czy uzyskasz dostęp do Menedżera Sprzedaży.

 

W Menedżerze Firmy przypiszesz zarówno istniejącą stronę, jak i dodasz zupełnie nową stronę.

 

Nie wiesz, jak założyć Business Managera? Pokażę Ci wszystko krok po kroku tutaj.

 

Jeśli już utworzyłeś i posiadasz Menedżera Firmy, przejdź do zakładki “Ustawienia Firmowe”.

 

Otwórz zakładkę Konta → Strony i wybierz opcję “Dodaj”, a potem Utwórz nową stronę.

 

Świetnie! Zrobiłeś właśnie pierwszy, najważniejszy, krok.

 

Teraz czas na kolejne

Konfiguracja strony firmowej na Facebooku

 

Tak naprawdę teraz zaczyna się cała zabawa, ponieważ teraz będziesz dokładnie opisywać swoją firmę i działalność. Facebook “poprosi” Cię o podanie szeregu danych – najpierw bardziej ogólnych, potem coraz bardziej szczegółowych. Wszystko po to, żeby zakwalifikować Twoją stronę do konkretnej kategorii.

 

Warto przyłożyć się do tego naprawdę solidnie. Im więcej informacji podasz, tym lepiej dla Ciebie i Twojego biznesu. Dobrze opisana i skonfigurowana strona to większe szanse na dotarcie do właściwych osób, ponieważ Facebook będzie ją polecać innym użytkownikom, którzy obserwują strony o podobnym profilu i charakterze. Tak, to może być Twoja bezpośrednia konkurencja, ale to akurat świetna wiadomość 🙂

Jak założyć stronę firmową na Facebooku – wybór odpowiedniej kategorii

 

Następny krok w pełni zależy od Twojego podejścia, strategii i specyfiki prowadzonego biznesu.

 

Musisz przypisać swojej stronie konkretny rodzaj. Masz do wyboru kilka opcji, jednak z punktu widzenia przedsiębiorcy najbardziej interesować Cię będą trzy: “Lokalna firma lub miejsce”, “Marka osobista” oraz “Marka i produkt”. Ten ostatni świetnie sprawdzi się w przypadku większości sklepów internetowych.

 

Wybór właściwej kategorii będzie mieć rzutować na wygląd strony, układ treści, dostępne typy postów czy zakładki, a nawet dostępne przyciski CTA, czyli call to action.

 

Następnie wybierz kategorię, która najlepiej oddaje Twoją branżę, a także produkty/usługi, które sprzedajesz. Nawet jeśli pasuje kilka i nie jesteś do końca pewien, co wskazać, na początek możesz wskazać jedną – resztę dodasz później.

 

Nazwa strony firmowej – dobrze się zastanów!

 

Nazwa fanpage’a powinna być dokładnie przemyślana. Najlepiej, żeby kojarzyła się odbiorcom bezpośrednio z Twoim biznesem. Może zawierać domenę sklepu lub – po prostu – nazwę Twojej marki. Oczywiście, możesz ją zmienić w przyszłości, jednak ten proces może okazać się bardzo skomplikowany i stracisz na niego mnóstwo czasu, nie mając pewności, że zmiana zostanie zaakceptowana. Chcesz wiedzieć więcej? Skorzystaj z Centrum Pomocy Facebooka.

 

Jak założyć fanpage – co dalej muszę zrobić?

 

Przed Tobą jeszcze kilka kroków do wykonania, które zadbają zarówno o wizualny layout, jak i dokładne informacje o Twojej firmie.

 

Grafika profilowa i zdjęcie w tle

 

Social media bez grafik czy zdjęć nie istnieją, dlatego koniecznie musisz zadbać o zdjęcie profilowe swojej strony oraz cover photo.

 

Ze względu na dostępny kwadratowy format i rozmiar, “profilówka” Twojej firmy to będzie po prostu logo lub jego najbardziej rozpoznawalny fragment. Nie ma sensu umieszczać tam całej nazwy czy brandowego claimu, bo wszystko będzie kompletnie nieczytelne – sprawdź, jak to robi chociażby Zalando, x-kom czy Nike.

 

Zdjęcie w tle może posłużyć jako Twoja wizytówka – to tak naprawdę pierwsza grafika, która rzuca się w oczy po wejściu na fanpage. Możesz umieścić tam swoje hasło reklamowe, najważniejsze dane, zdanie opisujące Twoją firmę, kontekstowe przedstawienie produktów czy czy informacje o aktualnych promocjach. Zadbaj, by naprawdę przykuwało wzrok i sezonowo zmieniaj je, by docierać do odbiorców z różnymi komunikatami.

 

Pamiętaj, żeby najważniejszy przekaz umieszczać jak najbliżej centrum, ponieważ cover photo jest dodatkowo kadrowane na urządzeniach mobilnych.

 

Oficjalne rozmiary często ulegają zmianie, zawsze aktualne wymiary grafik na Facebooku znajdziesz w moim artykule.

 

Uzupełnij informacje o firmie

 

Często zdarza się tak, że strona na Facebooku i Messenger stają się najważniejszym kanałem komunikacji z klientami. Tutaj dostaniesz zapytania ofertowe, prośbę o zmianę zamówienia, pytania o status przesyłki czy reklamację. Dlatego podaj najważniejsze dane kontaktowe, czyli numer telefonu, adres e-mail i stronę www.

 

Jeśli prowadzisz też działalność stacjonarną, zadbaj o lokalizację i obszar świadczonych usług, wprowadź godziny pracy.

 

Nie zapomnij o krótkim opisie

 

Masz do dyspozycji 255 znaków, by podsumować swój biznes. Wykorzystaj je maksymalnie precyzyjnie – brak informacji, błędy czy bardzo język pełen okrągłych słów i pustych sloganów mogą zniechęcić potencjalnych klientów do interakcji, nie wspominając o zakupach.

 

Jeśli to już zrobiłeś, to z dumą mogę przyznać, że zadanie jest już praktycznie wykonane i wiesz, jak założyć fanpage na Facebooku właśnie została przez Ciebie założona.

 

Oczywiście, to nie wszystkie możliwości konfiguracyjne, które pomogą Ci jeszcze lepiej zoptymalizować działanie strony firmowej, ale na początek wystarczy.

 

Zastanów się jeszcze nad dodatkowymi opcjami, jak moderacja wulgaryzmów, ograniczenia wiekowe, ustawienia powiadomień, publikacja w wielu językach, ustawienia czy wiadomości automatyczne, chatboty na Messengerze lub połączenie strony z kontem na Instagramie i konfiguracja feedu produktowego w sklepie.

 

Pojawił się jakiś problem? Masz pytania czy wątpliwości lub chcesz zacząć realnie rozwijać swój biznes w Internecie? Z radością pomogę. Skontaktuj się ze mną.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × 1 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close