Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
Facebook Shops i Menedżer sprzedaży. Każdy, kto choć w niewielkim stopniu prowadzi działania marketingowe czy reklamowe w mediach społecznościowych, zna możliwości, jakie daje w tym aspekcie ekosystem Facebooka. Menedżer firmy czy Menedżer Reklam odpalany jest nawet przed poranną kawą. Gigant z Menlo Park przygotował kolejną gratkę – tym razem dedykowaną segmentowi e-commerce. Do tego grona dołączają bowiem Facebook Shops oraz Menedżer Sprzedaży.
Głównym core funkcji Facebook Shops jest możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego, który będzie dostępny bezpośrednio na Facebooku i na Instagramie.
Jak przyznają przedstawiciele firmy, usługa jest skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą poszerzyć wachlarz swoich kanałów sprzedażowych.
Wygodnie i bez dodatkowych opłat będzie można dostosować e-sklep do własnych potrzeb (np. cover photo czy elementy identyfikacji wizualnej brandu), a także przygotować dedykowany katalog produktów.
Docelowo cały proces zakupowy – od znalezienia sklepu, przeglądanie kolekcji, składanie zamówień, po finalizację transakcji – ma odbywać się w danym portalu, bez konieczności opuszczania go na strony zewnętrzne.
Dodatkowym ułatwieniem ma być rozszerzenie zasięgu na pozostałe platformy powiązane z Facebookiem. W trakcie zakupu klient będzie mógł skontaktować się bezpośrednio z firmą najlepszą dla siebie drogą – zarówno przy pomocy Messengera, WhatsAppa, a także Instagram Direct.
Dzięki temu zakupy będą prostsze, szybsze i przyjemniejsze, a marki zyskają intuicyjny kanał sprzedaży oraz możliwość autentycznej interakcji z klientem – customer experience lubi to!
Administrator każdego sklepu mieć będzie dostęp do wszelkiej maści danych i statystyk, jak choćby liczba wyświetleń, odwiedzin i kliknięć konkretnego produktu.
To świetna wiadomość dla wszystkich marketerów. Każdy przecież marzy o jeszcze lepiej dopracowanych kampaniach czy bardziej spersonalizowanych treściach i reklamach, prawda?
Co powiecie na w pełni kompatybilne Instagram Shops, bezpośrednie zakupy z poziomu zakładki Explore, a także wzmocnienie sprzedaży w transmisjach live dzięki możliwości linkowania do stron czy projekt programów lojalnościowych?
Te zapowiedzi brzmią naprawdę imponująco!
Menedżer sprzedaży to dedykowany zestaw narzędzi, które umożliwiają sprawne funkcjonowanie Twojego sklepu na Facebooku – od zarządzania asortymentem po sprzedaż i realizację zamówień.
Skorzystają z nich praktycznie wszyscy – od osób kierujących małymi sklepami internetowymi po użytkowników wielkich platform e-commercowych, jak choćby Shopify.
Niewiele się pomylę, jeśli napiszę, że dzięki niemu będzie można obsługiwać sklep internetowy od A do Z.
Wymienię tylko kilka z nich:
Mało? Wszystkie znajdziesz tutaj.
Jeśli chcesz korzystać w pełni z Menedżera sprzedaży, musisz skonfigurować konto i podać podstawowe informacje o firmie. Wszystko po to, by umożliwić jak najpełniejszą i komfortową obsługę sklepu.
Do konfiguracji konta w Menedżerze Sprzedaży potrzebny będą:
Facebook stawia także szczegółowe kryteria, które należy spełnić, by zacząć korzystać z Menedżera sprzedaży. Są to:
Jeśli spełniasz je wszystkie, możesz się wziąć za konfigurowanie firmy w Menedżerze sprzedaży, a potem deweloperzy będą mogli przeprowadzić integrację z API Facebooka.
W gruncie rzeczy jest to bardzo prosty i logiczny proces. Przejdź do Menedżera sprzedaży i postępuj wedle instrukcji.
Oto, co będzie trzeba zrobić:
Po wszystkim konieczne będzie jeszcze potwierdzenie tożsamości, by możliwe było otrzymywanie wpłat ze sprzedaży.
Teraz pozostało ci już tylko przygotowanie kolekcji oraz skonfigurowanie sklepu w Menedżerze sprzedaży, by wejść na ścieżkę nowych perspektyw sprzedaży.
W tym momencie jeszcze nie wiadomo, kiedy Facebook Shops (https://www.facebook.com/business/shops) trafią do Polski – priorytetem jest rynek amerykański. Można jednak przypuszczać, że usługa będzie dostępna globalnie w ciągu kilku miesięcy.
Tak czy siak, zapowiada się naprawdę ciekawy czas dla całego świata digitalu i e-commerce. Z wypiekami na twarzy śledzę jego rozwój i możliwości adaptacyjne w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości.
A Ty?