Facebook Shops i Menedżer sprzedaży – info i konfiguracja

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Facebook Shops i Menedżer sprzedaży. Każdy, kto choć w niewielkim stopniu prowadzi działania marketingowe czy reklamowe w mediach społecznościowych, zna możliwości, jakie daje w tym aspekcie ekosystem Facebooka. Menedżer firmy czy Menedżer Reklam odpalany jest nawet przed poranną kawą. Gigant z Menlo Park przygotował kolejną gratkę – tym razem dedykowaną segmentowi e-commerce. Do tego grona dołączają bowiem Facebook Shops oraz Menedżer Sprzedaży. 

CZYM JEST FACEBOOK SHOPS? 

Głównym core funkcji Facebook Shops jest możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego, który będzie dostępny bezpośrednio na Facebooku i na Instagramie. 

Jak przyznają przedstawiciele firmy, usługa jest skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą poszerzyć wachlarz swoich kanałów sprzedażowych. 

Wygodnie i bez dodatkowych opłat będzie można dostosować e-sklep do własnych potrzeb (np. cover photo czy elementy identyfikacji wizualnej brandu), a także przygotować dedykowany katalog produktów. 

Docelowo cały proces zakupowy – od znalezienia sklepu, przeglądanie kolekcji, składanie zamówień, po finalizację transakcji – ma odbywać się w danym portalu, bez konieczności opuszczania go na strony zewnętrzne. 

FACEBOOK SHOPS – INNOWACYJNA REWOLUCJA CZY EWOLUCJA?

Dodatkowym ułatwieniem ma być rozszerzenie zasięgu na pozostałe platformy powiązane z Facebookiem. W trakcie zakupu klient będzie mógł skontaktować się bezpośrednio z firmą najlepszą dla siebie drogą – zarówno przy pomocy Messengera, WhatsAppa, a także Instagram Direct. 

Dzięki temu zakupy będą prostsze, szybsze i przyjemniejsze, a marki zyskają intuicyjny kanał sprzedaży oraz możliwość autentycznej interakcji z klientem – customer experience lubi to!

Administrator każdego sklepu mieć będzie dostęp do wszelkiej maści danych i statystyk, jak choćby liczba wyświetleń, odwiedzin i kliknięć konkretnego produktu. 

To świetna wiadomość dla wszystkich marketerów. Każdy przecież marzy o jeszcze lepiej dopracowanych kampaniach czy bardziej spersonalizowanych treściach i reklamach, prawda?

TO JEDNAK NIE KONIEC ZMIAN… 

Co powiecie na w pełni kompatybilne Instagram Shops, bezpośrednie zakupy z poziomu zakładki Explore, a także wzmocnienie sprzedaży w transmisjach live dzięki możliwości linkowania do stron czy projekt programów lojalnościowych? 

Te zapowiedzi brzmią naprawdę imponująco!

MENEDŻER SPRZEDAŻY – NOWE CENTRUM DOWODZENIA Facebook Shops

Menedżer sprzedaży to dedykowany zestaw narzędzi, które umożliwiają sprawne funkcjonowanie Twojego sklepu na Facebooku – od zarządzania asortymentem po sprzedaż i realizację zamówień. 

Skorzystają z nich praktycznie wszyscy – od osób kierujących małymi sklepami internetowymi po użytkowników wielkich platform e-commercowych, jak choćby Shopify. 

JAKIE MOŻLIWOŚCI DAJE MENEDŻER SPRZEDAŻY?

Niewiele się pomylę, jeśli napiszę, że dzięki niemu będzie można obsługiwać sklep internetowy od A do Z. 

Wymienię tylko kilka z nich: 

Mało? Wszystkie znajdziesz tutaj.

CO MUSZĘ ZROBIĆ, BY ROZPOCZĄĆ DZIAŁANIA W MENEDŻERZE SPRZEDAŻY?

Jeśli chcesz korzystać w pełni z Menedżera sprzedaży, musisz skonfigurować konto i podać podstawowe informacje o firmie. Wszystko po to, by umożliwić jak najpełniejszą i komfortową obsługę sklepu.

Do konfiguracji konta w Menedżerze Sprzedaży potrzebny będą:

  • numer identyfikacji podatkowej zgodny z nazwą prawną
  • informacje o rachunku bankowym w celu otrzymywania wypłat (na razie dostępne tylko w USA)
  • dane kontaktowe, w tym adres siedziby oraz e-mail,
  • branża i kategoria produktów, które najlepiej opisują działalność i ofertę,
  • dane przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za obsługę,
  • opcje dostawy, zasady zwrotów, e-mail do działu obsługi klientów. 

Facebook stawia także szczegółowe kryteria, które należy spełnić, by zacząć korzystać z Menedżera sprzedaży. Są to: 

Jeśli spełniasz je wszystkie, możesz się wziąć za konfigurowanie firmy w Menedżerze sprzedaży, a potem deweloperzy będą mogli przeprowadzić integrację z API Facebooka

JAK SKONFIGUROWAĆ FIRMĘ W MENEDŻERZE SPRZEDAŻY? 

W gruncie rzeczy jest to bardzo prosty i logiczny proces. Przejdź do Menedżera sprzedaży i postępuj wedle instrukcji. 

Oto, co będzie trzeba zrobić: 

  1. Wybierz swój kanał sprzedaży. Możesz wykorzystać platformę, której już używasz, by zintegrować ją z Commerce Managerem. 
  2. Skonfiguruj finalizację transakcji. Zrobisz to w trzech krokach: 
  1. Powiąż swoje konta firmowe
  2. Uzupełnij informacje dotyczące wysyłki i zasad zwrotu
  3. Wybierz konto bankowe do obsługi płatności. 
  4. Sprawdź poprawność wszystkich danych i ewentualnie je popraw. 

Po wszystkim konieczne będzie jeszcze potwierdzenie tożsamości, by możliwe było otrzymywanie wpłat ze sprzedaży. 

Teraz pozostało ci już tylko przygotowanie kolekcji oraz skonfigurowanie sklepu w Menedżerze sprzedaży, by wejść na ścieżkę nowych perspektyw sprzedaży. 

W tym momencie jeszcze nie wiadomo, kiedy Facebook Shops (https://www.facebook.com/business/shops)  trafią do Polski – priorytetem jest rynek amerykański. Można jednak przypuszczać, że usługa będzie dostępna globalnie w ciągu kilku miesięcy. 

Tak czy siak, zapowiada się naprawdę ciekawy czas dla całego świata digitalu i e-commerce. Z wypiekami na twarzy śledzę jego rozwój i możliwości adaptacyjne w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości. 

A Ty? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem − 3 =