Facebook Shops i Menedżer sprzedaży – info i konfiguracja

Cześć, to ja - Marek

Cześć, to ja - Marek

FB Ads Specialist w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały. Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 11 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

Facebook Shops i Menedżer sprzedaży. Każdy, kto choć w niewielkim stopniu prowadzi działania marketingowe czy reklamowe w mediach społecznościowych, zna możliwości, jakie daje w tym aspekcie ekosystem Facebooka. Menedżer firmy czy Menedżer Reklam odpalany jest nawet przed poranną kawą. Gigant z Menlo Park przygotował kolejną gratkę – tym razem dedykowaną segmentowi e-commerce. Do tego grona dołączają bowiem Facebook Shops oraz Menedżer Sprzedaży. 

CZYM JEST FACEBOOK SHOPS? 

Głównym core funkcji Facebook Shops jest możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego, który będzie dostępny bezpośrednio na Facebooku i na Instagramie. 

Jak przyznają przedstawiciele firmy, usługa jest skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą poszerzyć wachlarz swoich kanałów sprzedażowych. 

Wygodnie i bez dodatkowych opłat będzie można dostosować e-sklep do własnych potrzeb (np. cover photo czy elementy identyfikacji wizualnej brandu), a także przygotować dedykowany katalog produktów. 

Docelowo cały proces zakupowy – od znalezienia sklepu, przeglądanie kolekcji, składanie zamówień, po finalizację transakcji – ma odbywać się w danym portalu, bez konieczności opuszczania go na strony zewnętrzne. 

FACEBOOK SHOPS – INNOWACYJNA REWOLUCJA CZY EWOLUCJA?

Dodatkowym ułatwieniem ma być rozszerzenie zasięgu na pozostałe platformy powiązane z Facebookiem. W trakcie zakupu klient będzie mógł skontaktować się bezpośrednio z firmą najlepszą dla siebie drogą – zarówno przy pomocy Messengera, WhatsAppa, a także Instagram Direct. 

Dzięki temu zakupy będą prostsze, szybsze i przyjemniejsze, a marki zyskają intuicyjny kanał sprzedaży oraz możliwość autentycznej interakcji z klientem – customer experience lubi to!

Administrator każdego sklepu mieć będzie dostęp do wszelkiej maści danych i statystyk, jak choćby liczba wyświetleń, odwiedzin i kliknięć konkretnego produktu. 

To świetna wiadomość dla wszystkich marketerów. Każdy przecież marzy o jeszcze lepiej dopracowanych kampaniach czy bardziej spersonalizowanych treściach i reklamach, prawda?

TO JEDNAK NIE KONIEC ZMIAN… 

Co powiecie na w pełni kompatybilne Instagram Shops, bezpośrednie zakupy z poziomu zakładki Explore, a także wzmocnienie sprzedaży w transmisjach live dzięki możliwości linkowania do stron czy projekt programów lojalnościowych? 

Te zapowiedzi brzmią naprawdę imponująco!

MENEDŻER SPRZEDAŻY – NOWE CENTRUM DOWODZENIA Facebook Shops

Menedżer sprzedaży to dedykowany zestaw narzędzi, które umożliwiają sprawne funkcjonowanie Twojego sklepu na Facebooku – od zarządzania asortymentem po sprzedaż i realizację zamówień. 

Skorzystają z nich praktycznie wszyscy – od osób kierujących małymi sklepami internetowymi po użytkowników wielkich platform e-commercowych, jak choćby Shopify. 

JAKIE MOŻLIWOŚCI DAJE MENEDŻER SPRZEDAŻY?

Niewiele się pomylę, jeśli napiszę, że dzięki niemu będzie można obsługiwać sklep internetowy od A do Z. 

Wymienię tylko kilka z nich: 

Mało? Wszystkie znajdziesz tutaj.

CO MUSZĘ ZROBIĆ, BY ROZPOCZĄĆ DZIAŁANIA W MENEDŻERZE SPRZEDAŻY?

Jeśli chcesz korzystać w pełni z Menedżera sprzedaży, musisz skonfigurować konto i podać podstawowe informacje o firmie. Wszystko po to, by umożliwić jak najpełniejszą i komfortową obsługę sklepu.

Do konfiguracji konta w Menedżerze Sprzedaży potrzebny będą:

  • numer identyfikacji podatkowej zgodny z nazwą prawną
  • informacje o rachunku bankowym w celu otrzymywania wypłat (na razie dostępne tylko w USA)
  • dane kontaktowe, w tym adres siedziby oraz e-mail,
  • branża i kategoria produktów, które najlepiej opisują działalność i ofertę,
  • dane przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za obsługę,
  • opcje dostawy, zasady zwrotów, e-mail do działu obsługi klientów. 

Facebook stawia także szczegółowe kryteria, które należy spełnić, by zacząć korzystać z Menedżera sprzedaży. Są to: 

Jeśli spełniasz je wszystkie, możesz się wziąć za konfigurowanie firmy w Menedżerze sprzedaży, a potem deweloperzy będą mogli przeprowadzić integrację z API Facebooka

JAK SKONFIGUROWAĆ FIRMĘ W MENEDŻERZE SPRZEDAŻY? 

W gruncie rzeczy jest to bardzo prosty i logiczny proces. Przejdź do Menedżera sprzedaży i postępuj wedle instrukcji. 

Oto, co będzie trzeba zrobić: 

  1. Wybierz swój kanał sprzedaży. Możesz wykorzystać platformę, której już używasz, by zintegrować ją z Commerce Managerem. 
  2. Skonfiguruj finalizację transakcji. Zrobisz to w trzech krokach: 
  1. Powiąż swoje konta firmowe
  2. Uzupełnij informacje dotyczące wysyłki i zasad zwrotu
  3. Wybierz konto bankowe do obsługi płatności. 
  4. Sprawdź poprawność wszystkich danych i ewentualnie je popraw. 

Po wszystkim konieczne będzie jeszcze potwierdzenie tożsamości, by możliwe było otrzymywanie wpłat ze sprzedaży. 

Teraz pozostało ci już tylko przygotowanie kolekcji oraz skonfigurowanie sklepu w Menedżerze sprzedaży, by wejść na ścieżkę nowych perspektyw sprzedaży. 

W tym momencie jeszcze nie wiadomo, kiedy Facebook Shops (https://www.facebook.com/business/shops)  trafią do Polski – priorytetem jest rynek amerykański. Można jednak przypuszczać, że usługa będzie dostępna globalnie w ciągu kilku miesięcy. 

Tak czy siak, zapowiada się naprawdę ciekawy czas dla całego świata digitalu i e-commerce. Z wypiekami na twarzy śledzę jego rozwój i możliwości adaptacyjne w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości. 

A Ty? 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × 2 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close