Rolki podbiły social media w 2023 roku!

Rolki podbiły social media w 2023 roku!
Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

O rolkach na Instagramie mówi się już od dłuższego czasu, ale ostatnie badania pokazały, że zupełnie zawładnęły one internetem. To cenna informacja, która przyda się w strategii social media na 2024 rok

Wideo angażuje, rolki robią furorę – trendy w mediach społecznościowych w 2023 roku

 

Platforma Emplifi pod koniec grudnia 2023 opublikowała dane, dotyczące wydajności treści wideo marek w mediach społecznościowych. Pod lupę wzięte zostały Instagram Reels, Facebook Reels, a także oczywiście TikTok. 

Wydawało się, że mimo dużej popularności rolek, ostatni gracz, a więc TikTok, nie ma sobie równych, jeśli chodzi o content video. Tymczasem rezultaty badania mogą zaskakiwać. Otóż najlepsze wyniki dla reklamodawców osiągają Reelsy na Instagramie, które zdecydowanie wiodły prym w 2023 roku.

Emplifi porównało również wyświetlenia dla krótkich, średnich i długich rolek na Instagramie, a także różnych długości filmów na TikToku. Okazuje się, że dłuższe Instagram Reels (ponad 90 sekund) wygenerowały ponad dwukrotnie większą liczbę wyświetleń wideo w porównaniu do TikToków. Warto przy tym wspomnieć, że dłuższe filmiki marek cieszą się też większym zaangażowaniem użytkowników.

To zdecydowanie jeden z najciekawszych wniosków z badań. Widzimy tutaj odwrócenie trendu w zachowaniu użytkowników, którzy większą uwagę przykuwają do dłuższych treści wideo, niż do 15 czy 30-sekundowych filmików.

– To wielka okazja dla marek do ponownego przemyślenia ich kreatywnej strategii na Instagramie. Dane pokazują, że odbiorcy pozytywnie reagują na dłuższe filmy – kluczem jest tu tworzenie zabawnych i wartościowych treści, które sprawią, że widzowie będą je oglądać – mówi Zarnaz Arlia, dyrektor marketingu firmy Emplifi.

To jednak niejedyne dane, które pokazują siłę contentu wideo. Jak dowodzi badanie Insider Intelligence, filmy są najbardziej angażującym typem treści w mediach społecznościowych. Wynika z niego, że w ubiegłym roku Amerykanie ponad połowę swojego czasu w social mediach (56,5%) poświęcili właśnie na oglądanie wideo. To stanowi wzrost aż o 15 punktów procentowych w ciągu ostatnich trzech lat.

Dominacja na Instagramie – rolki nie mają sobie równych

Instagramowe rolki nie tylko osiągają świetne wyniki w ogólnych badaniach, ale także brylują wewnątrz samej platformy. 

Dane pokazują, że Reelsy są wyraźnie najskuteczniejszym typem contentu na Instagramie. W 2023 roku osiągnęły aż sześciokrotnie większy zasięg od Stories. To o tyle ciekawe, że marki nadal wrzucają więcej relacji, niż rolek. Od maja do października 2023 liczba Instagram Stories opublikowanych przez firmy na całym świecie była pięciokrotnie większa, niż liczba opublikowanych Instagram Reels.

Długość wideo ma znaczenia? Zależy od platformy!

 

Jak już wspomniałem, dłuższe rolki na Instagramie generowały więcej wyświetleń w porównaniu do krótszych filmików, trwających do 30 sekund. Tu więc mamy do czynienia z tym nowym zjawiskiem, jakim jest większe zaangażowanie przy dłuższych Reelsach.

Tymczasem wideo na TikToku generowały wyświetlenia na bardzo podobnym poziomie, niezależnie od długości.

Teraz czas na trochę liczb.

Otóż w 2023 roku dłuższe rolki na Instagramie uzyskały medianę 8372 wyświetleń w porównaniu do 3379 wyświetleń na TikToku. Dane pokazały również, że dłuższe Instagram Reels przewyższały wszystkie inne długości rolek – te krótkie (poniżej 30 sekund), które zanotowały medianę 6145 wyświetleń i te średniej długości (od 30 do 90 sekund), które cieszą się medianą 7830 wyświetleń.

Długość wideo Instagram Stories ma znaczenia

Analizy Emplify wskazują też, że marki publikują podobną liczbę contentu na Instagramie i na TikToku. Różnica w wyświetleniach na obu platformach może brać się z tego, że firmy coraz bardziej priorytetowo traktują format wideo na Instagramie i silniej go promują.

 

Rolki królują też na Facebooku

 

Jeżeli chodzi o Facebooka, to w ostatnim kwartale 2023 wśród marek widoczny był gwałtowny wzrost transmisji live. Opublikowano wtedy ponad 1,5 raza więcej live’ów, niż w poprzednich okresach.

To dowód na kolejny trend związany z wideo w mediach społecznościowych. Mianowicie firmy coraz bardziej stawiają na interakcje z konsumentami w czasie rzeczywistym, co przynosi efekty.

Wróćmy jednak do rolek, bo to one wygrywają na Facebooku, podobnie jak na Instagramie. Tu również są najskuteczniejszym formatem i tu też chętnie oglądane są dłuższe rolki – notują aż trzykrotnie lepsze wyniki w zaangażowaniu od krótszych rolek.

Rolki królują też na Facebooku

Wykorzystaj możliwości w swoich social mediach

 

Dane Emplify pokazują, że pomimo fantastycznych rezultatów, jakie rolki na Instagramie generują dla marek, reklamodawcy wciąż chętniej sięgają po inne formaty przy promocji. Podobnie sytuacja wygląda na Facebooku, gdzie firmowe konta nadal częściej publikują tradycyjne wideo zamiast reelsów.

Co to oznacza?

Wielkie możliwości, które wciąż czekają na wykorzystanie.

Oczywiście, inne formaty, jak relacje czy tradycyjne filmiki, są szybsze do stworzenia. Przy produkcji rolek, ich przycinaniu i obrabianiu, trzeba napracować się nieco więcej. Wyniki jednak pokazują, że zdecydowanie warto to zrobić i wdrożyć rolki do swojej strategii marketingowej na 2024 rok.

A Ty? Myślałeś/aś nad tym, żeby postawić właśnie na ten format? Daj znać, co o tym myślisz!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć − 4 =