Ranking najlepszych narzedzi do webinarów

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Chcesz zdobywać nowych odbiorców, dzielić się z nimi wiedzą i budować swój wizerunek eksperta? W takim razie czas pomyśleć nad webinarem! Tylko gdzie go zorganizować i jak dokonać takiego wyboru?

O tym właśnie Ci dzisiaj opowiem!

Co to jest narzędzie do webinarów?

Najprościej rzecz ujmując, jest to narzędzie, które pozwala Ci zorganizować profesjonalny webinar online. 

Umożliwia Ci ono utworzenie pokoju, w którym zgromadzisz swoich widzów i poprowadzisz wydarzenie. Zawiera również szereg funkcji, które pozwalają chociażby na wyświetlanie prezentacji, interakcje z uczestnikami czy prowadzenie czatu na żywo.

Narzędzia te często oferują również funkcje, które umożliwiają wgląd do statystyk, integrację z innymi platformami oraz dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych. 

Jak wybrać odpowiednie narzędzie do webinarów?

Rynek oferuje wiele platform do webinarów. I choć wszystkie z pozoru mają takie samo zadanie, czyli przeprowadzenie webinaru, to jednak znacznie różnią się funkcjami, konfiguracją pokoju czy oczywiście ceną.

Jak więc dokonać dobrego wyboru narzędzia do webinaru?

Aby to zrobić, musisz najpierw określić, jak Twój webinar ma wyglądać. Pomogą Ci w tym następujące pytania:

 

  • Jakim budżetem dysponujesz?
  • Jak dużą widownię planujesz zgromadzić na webinarze?
  • Jak ma wyglądać poczekalnia przed dołączeniem do pokoju webinarowego?
  • Czy zamierzasz nagrać webinar bezpośrednio na platformie?
  • Chcesz prowadzić webinar tylko w tym jednym miejscu czy równocześnie streamować go np. na YouTube?
  • Jak wyobrażasz sobie wygląd Twojego ekranu? Wystarczy Ci jedynie kamera oraz prezentacja czy chcesz wprowadzić tam swój własny design z różnymi dodatkami?

 

Kiedy odpowiesz sobie na te kilka pytań, łatwiej będzie Ci dopasować odpowiednie narzędzie do Twojej wizji webinaru. 

A które z tych narzędzi warto rozważyć? Przyjrzyjmy się im!

Najlepsze narzędzia do webinarów

Narzędzia do webinarów – ClickMeeting

ClickMeeting jest narzędziem, które fantastycznie sprawdzi się do organizowania wydarzeń online. Nie tylko webinarów, ale również prezentacji produktu czy prowadzenia szkoleń internetowych.

Platforma oferuje bardzo szeroki wachlarz funkcji zarówno podczas samej prezentacji, jak i już na etapie konfiguracji. Możemy na przykład dostosować pokój i poczekalnię do swoich potrzeb, organizować ankiety czy głosowania na żywo, a także poruszać się po interaktywnej tablicy i na bieżąco tłumaczyć zagadnienia uczestnikom.

Plusem jest również szeroka integracja z innymi narzędziami, jak na przykład Moodle czy Zapier, a do tego ClockMeeting korzysta z innowacyjnych zastosowań automatyzacji. Z jej pomocą możemy na przykład promować webinar, docierać do nowych widzów oraz personalizować komunikację z uczestnikami spotkania.

Narzędzie umożliwia także zorganizowanie biletowanego, płatnego webinaru.

No właśnie, skoro o pieniądzach mowa – ile trzeba za to rozwiązanie zapłacić?

ClickMeeting oferuje nam 30-dniowy okres próbny za darmo. To świetne rozwiązanie, by w pełni poznać system, nie ponosząc kosztów. Następnie możemy wybrać jeden z trzech pakietów – Live, Automated oraz Indywidualny. Każdy kolejny z nich ma szerszą funkcjonalność i – oczywiście – wyższą cenę.

Za miesięczną subskrypcję narzędzia w wersji Live trzeba zapłacić 45 zł, w wersji Automated 65 zł, zaś wycena Pakietu Indywidualnego jest personalizowana.

LiveWebinar – narzędzie do webinarów

Ekran prezentacji, automatyzacja marketingu, konfiguracja pokoju czy integracja z narzędziami zewnętrznymi.

Szukasz platformy, która zapewnia wszystkie te funkcje? W takim razie możesz sięgnąć po LiveWebinar. 

To narzędzie stworzone stricte pod prowadzenie webinariów, które zyskuje coraz większą popularność i sympatię użytkowników. 

Poza wymienionymi funkcjonalnościami LiveWebinar oferuje transmisje w jakości HD, a do tego zapewnia bardzo ciekawe rozwiązanie, którego nie mają pozostałe narzędzia. Otóż dzięki opcji intrgracji platforma ta pozwala poprowadzić Ci webinar bezpośrednio na Twojej domenie. Takie rozwiązanie pomoże Ci zgromadzić użytkowników na Twojej stronie i zatrzymać ich na dłużej. 

Podobnie jak inne narzędzia, LiveWebinar oferuje również organizowanie biletowanych wydarzeń.

Co ciekawe, to narzędzie możesz wypróbować zupełnie za darmo. Bezpłatny plan pozwala Ci na organizowanie kameralnych spotkań do 5 uczestników, które mogą trwać 45 minut. 

Jeśli LiveWebinar Cię przekona, to do wyboru masz cztery pakiety płatne – Pro, Business, Business Plus i Enterprise. Pierwsze trzy kosztują od 75,25 zł do 1099,88 zł miesięcznie, zaś ostatni jest wyceniany indywidualnie. 

 

Evenea

Jesteś przedsiębiorcą lub przedstawicielem firmy, która chce organizować wydarzenia internetowe? Właśnie z myślą o takich osobach powstała Evenea.

Platforma ta posiada narzędzie Evenea Live, które umożliwia właśnie prowadzenie webinarów.

Pozwala ono na utworzenie i skonfigurowanie pokoju dopasowanego do Twoich celów. Do dyspozycji masz tablicę, na której możesz wyświetlać prezentację, pliki i inne załączniki, na przykład filmy na YouTube i sprawnie poruszać się między nimi. 

Każda grupa uczestników ma też dedykowany link – otrzymuje go zarówno twórca, prezenter, moderator, jak i zwykły uczestnik. Co ciekawe, Evenea Live proponuje nam dwa tryby spotkania – tryb prezentacji oraz tryb dyskusyjny. W tym pierwszym uczestnicy są wyciszeni i słuchają prowadzącego, zaś w drugim wydarzenie jest interaktywne – każdy może otrzymać głos i wymienić swoje spostrzeżenia na dany temat.

Dodatkowo, Evenea zawiera możliwość biletowania wydarzeń, co pozwala na łatwe zarządzanie rejestracją uczestników oraz generowanie przychodów z płatnych sesji. Jest również zintegrowana z systemem do automatyzacji marketingu, a także zewnętrznymi platformami, co gwarantuje skuteczną analitykę oraz umożliwia wprowadzenie efektywnych działań sprzedażowych przed i po webinarze.

Jako pewną trudność w przypadku Evenei na pewno można wskazać na interfejs. Nie jest on najbardziej intuicyjny i na pierwszy rzut oka może wydawać się całkiem skomplikowany. Nie martw się jednak – wystarczy poznać najważniejsze funkcje platformy, a po kilku godzinach wszystko będzie dla Ciebie w stu procentach jasne.

Wydarzenia na żywo na tej platformie można realizować z wykorzystaniem narzędzia Evenea Live. Do wyboru mamy pakiety Basic, Premium i Enterprise, które również dzielą się na kilka opcji. Najtańsza jest dostępna już za 243 zł rocznie, ale zawiera duże ograniczenia, jak limit zaledwie 20 osób w pokoju i jedynie 50 MB przestrzeni na nagrania.

Za plany umożliwiające prowadzenie większych i zaawansowanych wydarzeń trzeba zapłacić co najmniej 1350 zł rocznie. Może się to wydawać sporo, ale otrzymujemy za to możliwość utworzenia dedykowanych landing pages, wysyłania mailingów czy automatyzacji marketingu w jednym miejscu.

 

Narzędzia webinarowe – StreamYard

StreamYard jest interesującym rozwiązaniem nie tylko do klasycznych transmisji na żywo. Jak najbardziej można go wykorzystać również jako narzędzie do prowadzenia webinarium.

Mocną stroną tej platformy jest z pewnością fakt, że już jej darmowa wersja pozwala Ci zorganizować wydarzenie na całkiem dobrym poziomie. Masz wówczas dostęp do najważniejszych funkcji, jak dostosowanie ustawień pokoju oraz jego wyglądu (możesz na przykład dodać paski informacyjne czy różnego rodzaju podpisy). Oczywiście, darmowy plan posiada też liczne ograniczenia – na Twojej transmisji będzie widoczne logo narzędzia, a streamować możesz 20 godzin w miesiącu. Do tego masz dość małą przestrzeń na dysku, gdzie możesz zmieścić 2 godziny nagrań.

Przy planach płatnych, a więc Basic oraz Professional, możliwości są szersze, a limity znikają. Trzeba za nie zapłacić od 20 do 49 dolarów miesięcznie (choć przy zakupie z góry na cały rok stawka jest mniejsza). W najdroższej wersji Twoje streamy będą realizowane w jakości Full HD, a dodatkowo masz dostęp do multistreamingu na 8 platformach czy dodatkowych ujęć kamery.

Streamyard najlepiej sprawdzi się jako pośrednik, dzięki któremu zrealizujesz transmisję na zewnętrznych platformach, na przykład YouTubie czy Facebooku. Dla tych, którzy chcą działać szerokopasmowo, jest to niewątpliwy plus. Jeśli jednak chcesz mieć oddzielną platformę, na której bezpośrednio zorganizujesz większe dedykowane wydarzenie, Streamyard nie jest rozwiązaniem dla Ciebie. Posiada on co prawda swoją platformę stricte webinarową, ale dostępna jest tylko w najdroższej wersji i zakłada wydarzenie na maksymalnie 250 osób.

 

Narzędzie do webinarów – WebinarJam

To narzędzie z reguły dla dużych firm, którym zależy na częstych wydarzeniach o najwyższej jakości transmisji. WebnarJam oferuje bowiem obraz HD oraz odtwarzanie z prędkością 30 FPS, czyli 30 klatek na sekundę.

Strona stwarza również ogromne możliwości przy konfiguracji pokoju webinaru. Możemy go zbudować sami, w dowolnym układzie, posługując się zdjęciami, tekstem i rozmieszczeniem elementów na ekranie. To pomaga dostosować go do charakterystyki wydarzenia, co jest niewątpliwym plusem. 

Co ciekawe, przy planowaniu webinaru na tej platformie można posłużyć się wirtualnym asystentem. Sztuczna inteligencja pomoże Ci utworzyć agendę wydarzenia na określony przez Ciebie temat. Możesz oczywiście utworzyć ją samodzielnie, a każdy z prowadzących na bieżąco będzie miał do niej wgląd.

Mamy tu oczywiście dostęp do automatyzacji i personalizowanej komunikacji z użytkownikami oraz ankiet czy głosowań na żywo. Twórcy narzędzia przygotowali się także na wypadek różnego rodzaju awarii, które przecież zdarzają się podczas wydarzeń na żywo.

Jeśli jako prowadzący sesję na WebinarJamie zauważysz usterki, za pomocą jednego przycisku “Panic Button” możesz przenieść całe wydarzenie razem z uczestnikami do innego pokoju.

Dużym atutem Webinar Jam jest również to, że posiada on swoją aplikację na smartfony, zarówno z Androidem, jak i systemem iOS. Dzięki temu uczestnicy mogą dołączyć do webinaru bezpośrednio z poziomu telefonu, bez konieczności klikania w link w przeglądarce.

Tak mnoga liczba funkcji może wymagać nieco wprawy i ma oczywiście swoją niemałą stawkę.

Narzędzie szczyci się tym, że pozwala na zorganizowanie pokoju, który pomieści aż 5000 osób i 6 prowadzących. To prawda, jednak jest to rozwiązanie z najwyższej półki cenowej. Za taki pakiet Enterprise trzeba zapłacić 379 dolarów miesięcznie. Tańsze są plany Starter (100 uczestników i 39$ miesięcznie), Basic (500 uczestników i 79$) oraz Professional (2000 uczestników i 229$). 

Ceny te obowiązują przy wykupieniu narzędzia z góry na cały rok. Oddzielne, miesięczne subskrypcje są droższe.

 

Narzędzia do webinarów – GoToWebinar

Na koniec platforma, która gości niemal 3 miliony wydarzeń rocznie. Jest jedną z najbardziej znanych oraz lubianych opcji do prowadzenia webinariów. Mowa o GoToWebinar.

Jest to w pierwszej kolejności intuicyjne narzędzie, które w szerszym pakiecie zawiera wszystkie funkcje, potrzebne do zrealizowania dobrego webinaru. Mowa o prezentacjach, czacie na żywo, ankietach oraz głosowaniach dla widzów. Platforma pozwala także prowadzącemu nagrywać sesję oraz jej udostępniać ją dalej.

W GoToWebinar możemy również planować kolejne wydarzenia, dostosować pokój webinaru do swojej marki czy przygotować formularze dla uczestników. Narzędzie oferuje nam też ciekawe statystyki i kładzie nacisk na zaangażowanie odbiorców.

Minusem tej platformy na pewno jest za to brak stosowania automatyzacji. Wpływa to na okrojone możliwości promocji wydarzeń z wykorzystaniem samej platformy. Jeśli jednak stosujesz takie rozwiązania w swojej działalności, możesz realizować te funkcje poza narzędziem.

Decydując się na GoToWebinar, mamy do wyboru cztery plany subskrypcji – Lite, Standard, Pro i Enterprise. Ceny wahają się od 49 do 499 dolarów miesięcznie. W najtańszej wersji możemy zorganizować wydarzenie dla 250 osób, zaś w najdroższej możemy ugościć nawet 3000 uczestników.

 

Narzędzia do webinarów – które wybierasz?

Omówiliśmy już sześć znanych i wartych uwagi narzędzi do webinarów. Wiesz już również, na jakiej podstawie dokonać właściwego wyboru platformy do Twoich wydarzeń. Mam nadzieję, że dzięki temu łatwiej będzie Ci organizować webinaria i odnosić na tym polu same sukcesy.

Potrzebujesz pomocy przy zorganizowaniu webinaru? Napisz do mnie!

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedem − jeden =