Jak ustawić mailowe powiadomienia o nowych leadach z Facebook Ads?

Cześć, to ja - Marek

Cześć, to ja - Marek

FB Ads Specialist i Marketing Manager w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

Masz już za sobą ustawianie reklamy pozyskującej kontakty (Facebook Lead Ads). Teraz pytanie – jak dowiedzieć się, kiedy one przyjdą? Oczywiście, możesz pobrać leady, ale jeśli chcesz być na bieżąco, polecamy ustawić Zapier lub inny integrator, by informował Cię mailowo, gdy w Twoich kontaktach pojawi się coś nowego.

Najpierw zajmiemy się tym procesem w Gmailu. Nie używasz go? Zeskroluj niżej, by zobaczyć inne opcje.

Zobacz, jak wygląda to krok po kroku na filmiku:

Połącz facebookowe kontakty z Gmailem, by dostawać aktualizacje na bieżąco

 

Zapier umożliwia nam połączenie leadów z Facebooka (Facebook Lead Ads) z ponad tysiącem aplikacji i to właśnie jego użyjemy do przesłania kontaktów na skrzynkę.

Poniżej masz wzór, jak zacząć.

Ten wzór pomoże Ci zbudować Zaps, który jest tym, co nazywamy automatycznym połączeniem dwóch aplikacji. Ten szczególny Zap wyśle Ci e-maila, gdy nowy kontakt wpadnie do Twojej bazy.

Najpierw ustawienia Facebooka:

Kliknij Kontynuuj. Zostaniesz zapytany/a o podłączenie konta, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś. Następnie wybierz, na której z Twoich stron działa reklama.

Zapier Lead ads Gmail

Następnie Zapier pobierze kilka przykładowych danych do wyboru. Kliknij kontynuuj, gdy masz już trochę danych, z którymi możesz pracować.

Mamy nasze dane! Teraz przejdziemy do przesłania tych informacji na Gmaila.

Po zalogowaniu się na Gmaila (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś), możesz skonfigurować maila.

 

 

Najpierw, tak jak to jest pokazane wyżej, uzupełnij swój adres e-mail, razem z ewentualnymi adresami osób, które Twoim zdaniem powinny dostawać te powiadomienia. Pamiętaj, by adresy oddzielać przecinkiem. Teraz zaprojektujemy samego maila.

Załącz dane kontaktowe z Twoich reklam na Facebooku poprzez kliknięcie ikonki po prawej stronie pola…

 

… i wybierz odpowiednie informacje.

To pozwala Ci pobrać informacje kontaktowe z reklam na Twojego maila. W ten sam sposób dostosuj temat i treść maila, by zawarte były w nim wszystkie informacje.

Gdy wszystko jest już gotowe, kliknij Kontynuuj. Teraz możesz przejrzeć wszystkie informacje, które zostały przesłane na maila i wysłać testowego e-maila.

Nareszcie! Kliknij Kontynuuj i Twój Zap będzie włączony!

Teraz będziesz otrzymywać maile za każdym razem, gdy ktoś zostawi Ci kontakt na Facebooku.

Nie masz konta na Gmailu? Tutaj znajdziesz inne opcje

W przykładzie wyżej użyliśmy Gmaila, ale nie jest to jedyny sposób. Jeśli nie masz konta na Gmailu, możesz zamiast niego użyć E-mail by Zapier.

To rozwiązanie ma jedną wadę: Email by Zapier może wysłać tylko 10 maili na godzinę. Jeśli to dla Ciebie problem, możesz zamiast tego ustawić e-mailowe podsumowania. Wtedy będziesz otrzymywać łączne informacje o kontaktach z danego dnia, tygodnia czy miesiąca.

Co więcej – nie jesteś ograniczony/a tylko do e-maili. Powiadomienia o nowych kontaktach możesz też dostawać na inne aplikacje, jak Slack, a także SMS!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × 5 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close