Jak promować grupy w reklamie na Facebooku i Instagramie?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Prowadzisz grupę na Facebooku i zależy Ci na tym, by zgromadzić tam jak najwięcej członków grupy docelowej? Teraz możesz promować ją w reklamach na Facebooku i na Instagramie! A jak to zrobić? Pokażę Ci to krok po kroku. W Polsce dopiero zaczyna się pojawiać reklama grupy na Facebooku i Instagramie. Jeśli widzisz, że na Twoim koncie jeszcze nie ma dodanej opcji reklamowania grupy na Facebooku i Instagramie to musisz na to jeszcze troszkę poczekać.

Promowanie grup w reklamach na FB i IG – nowa opcja w Meta Ads

To nareszcie się dzieje!

Reklamodawcy od długiego czasu chcieli wprowadzenia możliwości promowania grup w reklamach. Facebook pozostawał jednak głuchy na te prośby i rozwijał swój system na innych polach. 

Aż do teraz.

Od niedawna możemy korzystać z nowego rozwiązania, które pozwala nam promować grupy w reklamach zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.

Jak to działa i co zrobić, by taką reklamę ustawić? Zobaczcie!

Jak ustawić kampanię reklamową na Facebooku na promowanie grupy?

 

Cały proces jest bardzo prosty i szybki, a zaczyna się oczywiście w menedżerze reklam Meta.

Krok 1: W okienku tworzenia kampanii wybierz cel “Aktywność”.

 

Jak promować grupę na FB i IG - aktywność

Krok 2: Jako lokalizację konwersji zestawu reklam wybierz grupę na Facebooku.

 

Uwaga: Może się wydarzyć, że w Twoich ustawieniach nie zobaczysz tej lokalizacji. To będzie oznaczało, że na Twoim koncie jeszcze nie ma dodanej tej opcji i musisz na to jeszcze troszkę poczekać.

Krok 3: Wybierz cel kampanii na “Zmaksymalizowanie liczby kliknięć”. W zasadzie nie masz innej opcji, bo to jedyny dostępny wariant. 😉

 

Krok 4: Gdy już stworzysz reklamę, wybierz grupę na Facebooku, którą chcesz w niej promować, jako miejsce docelowe.

Uwaga: Nie może być zbyt pięknie. W tym miejscu otrzymasz informację, że nie wszystkie grupy na Facebooku mogą być promowane. 

 

A jakie są kryteria, na podstawie których grupa jest kwalifikowana do reklam bądź nie?

Cóż, dokumentacja Meta w tym aspekcie jest na razie dość wąska. Możemy jedynie podejrzewać, że promowane mogą być grupy, które mają powiązanie z kontem reklamowym, z którego chcesz odpalić kampanię.

Mam nadzieję, że zalicza się do nich grupa, którą chcesz reklamować!

Promowanie grup na Facebooku – jak to jest z tym celem?

 

Jak wspomniałem, gdy wybierasz cel kampanii, jedyną opcją jest “Zmaksymalizowanie liczby kliknięć”. A przecież Tobie może zależeć na jak największej liczbie nowych członków!

No cóż, Facebook – przynajmniej na razie – nie daje nam do wyboru takiego celu, a za konwersję uznaje samo kliknięcie w reklamę i przeniesienie użytkownika na stronę Twojej grupy. 

Sukces kampanii będzie więc mierzony właśnie na podstawie liczby kliknięć, które reklama może wygenerować. Przy określaniu, kto powinien zobaczyć reklamę, Meta skupi się zaś na kliknięciach linków i koszcie kliknięcia linku.

Nie jest to złą wiadomością, bo wiemy, jak wiele jest kont, które dołączają do setek lub nawet tysięcy grup, by zamieszczać na nich spam. A takich raczej nie chcesz mieć u siebie. 

Dlatego właśnie system Meta Ads postrzega tę możliwość promocji jako “zwiększenie świadomości i liczby członków w Twojej grupie”. To właśnie taki komunikat pojawia Ci się, gdy wybierasz grupę na Facebooku jako miejsce docelowe Twojej reklamy.

 

Jak mierzyć prośby o dołączenie do grupy, które wpadły z reklam?

 

Zgaduję, że to metryka, która będzie Cię interesowała najbardziej. Bo to najpewniej właśnie o nowych członków grup idzie gra, a niekoniecznie o wspomnianą świadomość.

Chcesz dowiedzieć się, ilu odbiorców Twojej reklamy poprosiło o dołączenie do grupy? Na szczęście jest taka opcja!

Aby to zrobić i dodać nową metrykę do Twojego raportu, w statystykach wejdź w zakładkę “Kolumny”, a tam znajdziesz opcję “Kolumny niestandardowe”.

W okienku wyszukiwania wpisz “Grupy”. Wtedy pojawią Ci się dwie opcje, których szukasz: “Prośby o dołączenie do grupy” oraz “Koszt za jedną prośbę o dołączenie do grupy”.

 

Zaznacz sobie obydwie metryki. Dostarczą Ci one kluczowych danych, na podstawie których będziesz mógł/mogła oceniać realną skuteczność Twojej kampanii i w razie potrzeby modyfikować budżet.

Wskaźniki te pomogą Ci też dojść do wniosku, czy kampania na promowanie grupy na Facebooku i Instagramie rzeczywiście się opłaca. 

Trzymam kciuki i życzę jak najlepszych wyników!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

15 − trzynaście =