Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
Meta długo zapowiadała ten krok i w końcu nadszedł. Chodzi o wprowadzenie subskrypcji, która pozwala korzystać z Facebooka i Instagrama bez reklam. Taką możliwość mają już m.in. użytkownicy w Polsce.
Założenie nowej funkcji jest bardzo proste. Użytkownicy Facebooka i Instagrama stanęli przed wyborem. Albo będą korzystali z portali tak jak dotychczas, a więc za darmo i z personalizowanymi reklamami, albo wykupią subskrypcję i w czasie jej trwania tych reklam całkowicie unikną.
Wprowadzając model subskrypcji, Meta chce dostosować się do zmieniających się przepisów prywatności.
Opcja ta jest już obecna na terenie całej Unii Europejskiej, Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i Szwajcarii.
Subskrypcja Meta będzie kosztowała 9,99 € miesięcznie w wersji internetowej lub 12,99 € miesięcznie na platformach iOS i Android, w zależności od miejsca zakupu.
Subskrypcja będzie obejmować wszystkie Twoje powiązane konta na Facebooku i Instagramie, jakie masz dodane w Centrum Kont Użytkownika. Jak to często bywa w przypadku subskrypcji online, ceny na iOS i Android uwzględniają opłaty pobierane przez Apple i Google zgodnie z ich politykami zakupowymi – stąd różnica.
Co ciekawe, subskrypcja obejmuje wszystkie powiązane konta w Centrum Kont do 1 marca 2024. Od tego dnia będzie jednak obowiązywać dodatkowa opłata w wysokości 6 € na miesiąc w wersji internetowej oraz 8 € na miesiąc na iOS i Android za każde dodatkowe powiązane konto.
Meta podkreśla, że wierzy w internet wspierany reklamami, który umożliwia ludziom dostęp do spersonalizowanych produktów i usług niezależnie od ich sytuacji ekonomicznej. Według giganta, taki system reklam pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów również małym firmom, które mogą dzięki temu rozwijać swoją działalność i tworzyć nowe rynki, napędzając tym samym wzrost gospodarki europejskiej.
Poglądy poglądami, ale przepisów trzeba przestrzegać. Stąd decyzja o wprowadzeniu subskrypcji.
W sierpniu Meta ogłosiła plan przeniesienia użytkowników z UE, EOG i Szwajcarii na prawne podstawy “Zgody” RODO w celu przetwarzania danych zebranych na jej platformach w celach reklamowych.
Zmiana ta miała sprostać prawnym wymogom regulacyjnym w regionie. To pokłosie niedawnej decyzji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), który nałożył na Metę 1,2 miliarda € kary za naruszanie ustawy RODO.
Opcja zakupu subskrypcji bez reklam uwzględnia już wymagania europejskich regulacji, jednocześnie dając użytkownikom wybór i umożliwiając Meta kontynuowanie świadczenia usług dla wszystkich osób w UE, EOG i Szwajcarii. We wspomnianym orzeczeniu TSUE wyraźnie uznał, że model subskrypcji, taki jak ten, to ważna forma zgody na usługę finansowaną reklamami.
Jeśli zdecydujesz się nadal korzystać z naszych produktów za darmo, to z Twojej perspektywy nic się na Facebooku i Instagramie nie zmieni. Nadal będziesz widzieć reklamy, często personalizowane, a także będziesz mógł/mogła realnie na nie wpływać. Cały czas aktywne będą bowiem takie opcje, jak “Dlaczego widzę tę reklamę?” albo “Nie chcę widzieć takich reklam”. Jeśli zaś zdecydujesz się wykupić subskrypcję, to w czasie jej trwania uwolnisz się od wszelkich reklam na Facebooku i Instagramie.
Jeżeli jesteś reklamodawcą, to nadal będziesz mógł więc kierować spersonalizowane reklamy do tych użytkowników, którzy wybiorą nadal korzystanie z bezpłatnego Facebooka i Instagrama. Meta zapewnia też, że w przyszłości będzie nadal inwestować w tworzenie nowych narzędzi, które poprawią wartość personalizacji i zwiększą poczucie kontroli użytkowników nad reklamami, które im się wyświetlą.
Trzeba przy tym zwrócić uwagę, że subskrypcja na Facebooku i Instagramie będzie dostępna jedynie dla osób pełnoletnich. Meta nadal bada, w jaki sposób może zapewnić użyteczne i odpowiedzialne korzystanie z reklam nastolatkom.
Nowy model subskrypcji Meta dopiero wszedł na rynek i od razu wywołał sporo kontrowersji. Dotyczą one nie tylko ceny i zasad, ale również możliwości wyświetlania reklam z konta, z którego wykupiło się subskrypcję.Więcej na ten temat przeczytasz w TYM ARTYKULE.
Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.