Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Dziś od rana na moim koncie reklamowym Meta Ads pojawił się taki komunikat: „Ad Cannot Be Launched Due to Subscription: Because you subscribed to use Meta Products without ads, you cannot launch an ad in Ads Manager. You can manage your subscription at any time in ad preferences”.
Już nie potrzebowałem kawy. Zabrałem się więc za poszukiwania przyczyny
- sprawdziłem na swoim koncie na FB w ustawieniach czy przez przypadek niczego nie kliknąłem
- napisałem do najlepszych specjalistów Meta Ads, z którymi wymieniamy się doświadczeniami
- napisałem do supportu FB co się stało
Po 2h nierównej walki w pomocy Facebooka znalazłem to: „Jak subskrypcja produktów Meta bez reklam ogranicza możliwość zamieszczania reklam i monetyzacji”
I to już dało mi sygnał, w którą stronę pójść. Popytałem tu i tam i okazało się że na konto Instagramowe została wykupiona subskrypcja:
Nie mam oficjalnie potwierdzonego info, ale mój wniosek: Na koncie z włączoną subskrypcją nie można puszczać reklam.
Wywaliłem z reklam konto na Instagramie i reklamy ruszyły.
Czy można/Jak anulować subskrypcję umożliwiająca korzystanie z produktów Meta bez reklam?
Wcześniejsze anulowanie subskrypcji jest możliwe. Możesz przywrócić kwalifikujące się funkcje reklamowe lub monetyzacji przed końcem okresu rozliczeniowego, jeśli anulujesz subskrypcję i poprosisz o zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od rozpoczęcia subskrypcji. Należy anulować subskrypcję i poprosić o zwrot pieniędzy za pośrednictwem platformy, na której została wykupiona (np. Meta Pay, Apple lub Google).
Prośba o anulowanie i zwrot pieniędzy podlega zasadom platformy, na której subskrypcja została wykupiona.
Jeśli zakupu subskrypcji dokonano za pośrednictwem Apple App Store lub Sklepu Google Play, skontaktuj się z działem wsparcia Apple lub działem wsparcia Google, aby uzyskać więcej informacji o zasadach przyznawania zwrotów i zasadach prawnych.
Co zrobić jeśli nie wykupiłeś/-aś subskrypcji umożliwiającej korzystanie z produktów Meta bez reklam a błąd nadal się pojawia?
Użytkownicy reddit.com donoszą, że to jakiś bug:
i podobno wystarczy jeszcze raz przejść proces: https://www.facebook.com/privacy/consent/?flow=ad_free_subscription¶ms[afs_variant]=first_time&source=ad_free_subscription_blocking_flow i zaznaczenie opcji bez subskrypcji.
Ważne linki: