Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Allegro Ads to odpowiedź na ekosystemy reklamowe od Amazona czy Google. Czy warto korzystać z tego narzędzia? Na jakiej zasadzie działa? I ile kosztuje reklama na Allegro Ads?
Allegro to największy serwis e-commerce w naszej części Europy. Dość powiedzieć, że wejście Amazona na polski rynek zdaje się nie robić na nim większego wrażenia. Jak na razie.
Miliony użytkowników generują ogromny ruch na Allegro. Konkurencja wśród sprzedawców zmusza ich do zabiegania o uwagę kupujących. Przez lata służyły temu promowane oferty. Wybrane przedmioty czy aukcje były dodatkowo oznaczane i pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dziś jednak promowane są nieomal wszystkie oferty, a bez wydania pieniędzy na marketing trudno cokolwiek sprzedać. Dotychczasowe metody reklamowania oferty przestały spełniać swoją funkcję, więc Allegro postanowiło pójść krok dalej i stworzyć Allegro Ads.
Co to jest Allegro Ads
Allegro Ads to pełnoprawny ekosystem reklamowy działający w ramach platformy e-commerce. Podobnie jak inne promocyjne kombajny, Google Ads czy Amazon Ads, Allegro Ads działa w modelu efektywnościowym. Marketer płaci więc dopiero za kliknięcie reklamy (chyba, że wybierze inny model rozliczeń, co jest możliwe w przypadku niektórych rodzajów kampanii).
Dzięki Allegro Ads sprzedający na tej platformie dysponują całym wachlarzem możliwości. Dostępnych jest kilka formatów reklamowych: od klasycznych promowanych ofert, przez reklamy graficzne aż po reklamy pojawiające się na Facebooku czy Google. Kreacje mogą się wyświetlać w różnych miejscach portalu: wynikach wyszukiwania, podstronach czy na głównej witrynie.
Ile kosztuje reklama Allegro Ads?
Allegro Ads posługuje się systemem pay per click i modelem aukcyjnym. Nie ma więc stałego, z góry określonego kosztu reklamy. Ustalasz jedynie, ile jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamowaną ofertę. Maksymalny koszt kliknięcia (CPC), obok wskaźników dotyczących jakości reklamy, współdecyduje o kolejności reklamy w aukcji. Odbiorca widzi reklamę, która wygrywa, a reklamodawca płaci tylko tyle, by wyprzedzić konkurencję.
Na koszty wpływ mają więc określone przez Ciebie stawki: CPC, którego minimalna wartość to od 10 do 25 groszy (zależnie od ustawień kampanii) oraz dzienny budżet wynoszący od 3 do 20 zł. Aby lepiej kontrolować wydatki, możesz także ustawić całkowity budżet kampanii. Po jego wyczerpaniu reklamy nie będą się dalej wyświetlały.
Ogromny wpływ na koszt działań reklamowych mają jakość kreacji i optymalizacja kampanii. Podobnie jak w ekosystemach Google czy Facebooka kampanie muszą być nieustannie monitorowane i poprawiane, aby ich efektywność była jak najwyższa.
Trudno więc jednoznacznie powiedzieć, ile kosztuje reklama Allegro Ads. Z jednej strony tak dużo, jak jesteś w stanie zapłacić. Z drugiej strony koszty możesz znacznie ograniczyć umiejętnie optymalizując kampanie. Na pewno Allegro Ads jest konkurencyjne wobec innych ekosystemów, bo odwiedzający platformę czynią to w konkretnym celu: wyszukania lub dokonania zakupu. Każdy użytkownik Allegro automatycznie sytuuje się więc niżej w lejku sprzedażowym i będzie bardziej skłonny do konwersji niż przeciętny odbiorca na Facebooku czy w Google.
Dla kogo jest Allegro Ads
Kto powinien zainteresować się reklamą w Allegro Ads? Na pewno każdy, kto sprzedaje na tej platformie. Wobec ogromnej konkurencji trudno przebić się ze swoją ofertą bez inwestowania w reklamę.
Allegro Ads może być też dobrym pomysłem dla początkujących sprzedawców na rozpoczęcie przygody z marketingiem w ogóle. Jeśli dotychczas sprzedawałeś wyłącznie na Allegro, możesz pokusić się o promocję na Facebooku czy w Google dzięki niestandardowym formatom reklam oferowanym przez Allegro Ads. Na dłuższą metę nie będzie to najefektywniejszy sposób promocji, z pewnością jednak sprawdzi się jako forma eksperymentu i rozpoznania rynku przed skorzystaniem z profesjonalnych rozwiązań.
Po Allegro Ads mogą też sięgnąć sprzedawcy, którzy mają już doświadczenie w e-commerce, ale jak dotąd nie korzystali z Allegro. Reklamy w tym serwisie znacznie przyspieszą budowanie pozycji na platformie i skalowanie biznesu.
Jak dodać kampanie Allegro Ads?
Zaloguj się na Allegro Ads używając danych i hasła, z których korzystasz w samym Allegro. Kliknij „Dodaj kampanię”.
W kolejnym kroku wybierz rodzaj kampanii. Na początek sięgnij po podstawowy i najpopularniejszy: oferty sponsorowane. Kliknij „Skonfiguruj kampanię” na dole strony.
Nazwij swoją kampanię oraz grupę reklam.
W następnej sekcji wybierz oferty, które będą promowane. W menu kliknij opcję „Ręcznie wybiorę oferty”. Inne możliwości to promowanie wszystkich ofert lub dobranych automatycznie na podstawie automatycznych reguł. Samodzielne wskazanie ofert jest najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza na początku.
Aby wybrać odpowiednie oferty, możesz skorzystać z wyszukiwarki, filtrując je po tytule, a jeśli klikniesz „wyszukiwanie zaawansowane”, także kategorii czy cenie.
Następnie ustaw miejsca emisji reklam. Do wyboru masz wyniki wyszukiwania, lewą kolumnę wyników wyszukiwania, stronę oferty, pozostałe miejsca i sieć reklamową. Po prawej stronie zobaczysz podgląd reklamy.
Na koniec określ budżet, maksymalny koszt kliknięcia i daty emisji. System automatycznie zasugeruje optymalne jego zdaniem stawki, jednak nie musisz się do nich stosować. Jeśli nie określisz daty końca emisji reklam, kampania będzie się wyświetlała tak długo, jak aktywne będą promowane oferty (lub do wyczerpania budżetu).
Możesz też określić całkowity budżet kampanii, co pozwoli Ci lepiej kontrolować wydatki.
Kliknij „Stwórz kampanię”. Zacznie ona działać w ciągu kilkunastu minut.
Możesz też uprościć tworzenie kampanii, nadając jedynie jej nazwę, ustalając budżet i CPC. Promowane oferty i miejsca emisji zostaną wybrane automatycznie.
Allegro Ads to ciekawe narzędzie. Pokazuje rynkową siłę Allegro, które jest tak ogromnym organizmem, że musi zarządzać konkurencją i dostępem do atrakcyjnych miejsc w swoim serwisie za pomocą tak złożonych rozwiązań. Staje się wręcz koniecznością dla wielu sprzedawców na Allegro, by przebić się z ofertą do użytkowników. Jednocześnie pozwala znacznie poprawić sprzedaż. Jedno jest pewne: jeśli działasz w e-commerce, obecność w Allegro Ads powinieneś co najmniej rozważyć.