Nowy wygląd stron na Facebooku! Co się zmieniło?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Jak informuje Facebook: Po przełączeniu na nową stronę, cała zawartość strony, m.in. posty, zdjęcia, filmy, relacje i grupy, których administratorem jest Twoja strona, zostaną automatycznie przeniesione na nową stronę. Przeniesione zostaną też wszystkie osoby obserwujące Twoją stronę. Podobnie będzie z niebieską odznaką weryfikacji, o ile taką posiadasz

 

Co nowego oferuje to środowisko stron?

  • Nowy, bardziej przejrzysty i intuicyjny układ strony
  • Łatwe przełączanie i poruszanie się między stroną publiczną a profilem osobistym. Zarządzaj osobno stroną i profilem.
  • Bezproblemowe interakcje z innymi osobami publicznymi, markami i ludźmi dzięki dostępowi do Aktualności: obserwuj osoby publiczne, marki i partnerów, aby stworzyć Aktualności dotyczące istotnych dla Ciebie tematów. Bądź na bieżąco i wchodź w interakcje z osobami i zawartością w Aktualnościach swojej nowej strony.

    • Aktualności Twojej nowej strony są odrębne od Twojego profilu. Możesz obserwować różne strony i profile, aby stworzyć unikalne Aktualności na swojej nowej stronie. Aktualności są dostępne dla wszystkich osób mających pełną kontrole.
  • Przydatne statystyki bardziej trafne powiadomienia
  • Zaktualizowane narzędzia do zarządzania stroną: możesz udzielać innym pełnej kontroli (współwłaścicielstwo) lub częściowego dostępu, aby uzyskać pomoc w zarządzanie Twoją stroną Czy stracę dostęp do funkcji lub narzędzi z mojej klasycznej strony?

Polubienie strony/fanpage’a czy obserwujący?

Polubienia strony: Jeśli ktoś polubił Twoją stronę i obserwuje ją, nadal będzie obserwować Twoją nową stronę.

Czy stracę dostęp do funkcji lub narzędzi z klasycznej wersji mojej strony?

Pracujemy nad wdrożeniem funkcji klasycznych stron na nowych stronach. Niektóre z tych funkcji będą dostępne już wkrótce.

  • Polubienia strony: Jeśli ktoś polubił Twoją stronę i obserwuje ją, nadal będzie obserwować Twoją nową stronę.

  • Role na klasycznej stronie, takie jak moderator i redaktorzy, nie są w tej chwili dostępne.

  • Narzędzia do publikowania, takie jak zaplanowane posty
  • Funkcje biznesowe, takie jak oferty pracy, spotkania, oferty
  • Funkcje klasycznej strony, takie jak recenzje, zameldowania, szablony stron

Do jakich funkcji będę mieć dostęp na nowej stronie?

Każda osoba, która dotąd była administratorem strony, po przejściu na nową stronę zachowa pełną kontrolę. Jeśli masz pełną kontrolę nad nową stroną, będziesz mieć dostęp do następujących opcji:

  • Ustawienia: Zarządzanie wszystkimi ustawieniami, np. informacjami o stronie lub usuwaniem strony, i edytowanie ich.
  • Uprawnienia: Możesz udzielić komuś pełnej kontroli lub częściowego dostępu do nowej strony, aby uzyskać pomoc w zarządzaniu nią.
  • Zawartość: Tworzenie i usuwanie zawartości na stronie, np. postami, relacjami itp. oraz zarządzanie nią.
  • Wiadomości: Wysyłanie wiadomości bezpośrednich i odpowiadanie na nie jako strona przy użyciu Skrzynki odbiorczej.
  • Aktywność w społeczności: Odpowiadanie na komentarze i usuwanie ich, usuwanie niepożądanych komentarzy i zgłaszanie aktywności na stronie.
  • Reklamy: Tworzenie i usuwanie reklam na różnych platformach oraz zarządzanie nimi.
  • Statystyki: Korzystanie ze statystyk dotyczących strony, postów i reklam w celu analizowania wyników strony.
  • Łączenie z kontem na Instagramie: Łączenie nowej strony z kontem na Instagramie w celu zarządzania komunikacją, crosspostowania i emitowania reklam na obu platformach.
  • Monetyzacja i reklamy: Korzystanie z narzędzi ułatwiających monetyzację tworzonej zawartości. Tworzenie kampanii reklamowych za pomocą nowej strony i Menedżera reklam oraz zarządzanie nimi.

  • Możliwość zarządzania stroną za pomocą narzędzi na wszystkich platformach (m.in. Facebook Business Suite, Menedżer reklam, Creator Studio)
  • Jeśli udzielasz komuś częściowego dostępu do strony, możesz wybrać, którymi funkcjami (np. Reklamy, Statystyki, Zawartość) dana osoba może zarządzać.

 

Czytaj więcej na oficjalnych stronach Facebook.a tu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × pięć =