Zweryfikowany fanpage na Facebooku – co muszę zrobić?

Cześć, to ja - Marek

Cześć, to ja - Marek

FB Ads Specialist w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały. Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 11 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

Dla wielu ludzi jest on niczym Święty Graal – niepozorny, trudny do zdobycia, a jednak posiadający ogromną moc. Mały znaczek – niebieskie koło z białym ptaszkiem w środku – przy zdjęciu profilowym lub nazwie strony oznacza potwierdzenie Facebooka, że jest to autentyczna strona lub profil osoby publicznej, brandu lub firmy z branży medialnej. Jak wygląda weryfikacja konta na Facebooku i czy jest dostępna dla wszystkich – między innymi tego dowiesz się z tego tekstu.

Weryfikacja konta na Facebooku – jak zacząć?

Takie oznaczenie jest szczególnie ważne zwłaszcza dla wpływowych osób publicznych, marek lub firm, które ze względu na swoją rozpoznawalność mogą zmagać się z fejkowymi kontami, rozpuszczające nieprawdziwe informacje i działające na ich szkodę. Czasem jest to jak walka z wiatrakami, a konsekwencje mogą być wręcz katastrofalne – zarówno wizerunkowe, jak i finansowe.

Ten niebieski “order” to swego rodzaju zabezpieczenie dla nich, a także znak dla użytkowników, że treści, jakie są tam publikowane są prawdziwe.

Prośbę o to niebieskie oznaczenie potwierdzające pomyślną weryfikację trzeba złożyć w Centrum Pomocy, a prosty formularz znajdziesz tutaj.

W zależności od tego, czy jest to konto reprezentujące osobę czy organizację, wymagane będą inne dokumenty.

Dla profili osobowych wymagana jest kopia oficjalnego dowodu tożsamości ze zdjęciem – paszport, dowód osobisty czy prawo jazdy wystarczą.

W drugim przypadku Facebook daje więcej możliwości. Możesz wybrać jeden z bieżących rachunków, akt założycielski, statut lub dowód zwolnienia z podatku.

Dodatkowo konieczne jest podanie adresu URL profilu, a także kilka zdań uzasadnienia, dlaczego prosisz o taką weryfikację. Niestety, nie ma jasno określonego czasu oczekiwania na rozpatrzenie wniosku. Gdy to już nastąpi, otrzymasz stosowne powiadomienie.

WAŻNE: można wysłać tylko jeden wniosek dla danego konta, a jeśli Facebook go odrzuci – po 30 dniach możesz wysłać następny.

Zanim w ogóle to zrobisz po raz pierwszy, zastanów się, czy w ogóle tego potrzebujesz i sprawdź, czy wszystko będzie to możliwe do zrealizowania

Weryfikacja konta | Krótka lista wymagań, które musisz spełnić

Zespół Facebooka przygotował zespół czynników, które będą decydować o tym, czy konto naprawdę budzi powszechne zainteresowania i spełnia wszystkie kryteria potrzebne do weryfikacji.

Jakie powinno być zatem to konto?

  • zgodne z Regulaminem – w przeciwnym razie ban na Facebooku gwarantowany;
  • autentyczne – musi dotyczyć rzeczywistej osoby, zarejestrowanej firmy lub podmiotu;
  • unikatowe – Facebook wyznaje zasadę “jedno konto – jedna osoba/firma”, a małym wyjątkiem są konta firmowe prowadzone w wielu językach;
  • kompletne – musi mieć zdjęcie profilowe, uzupełnioną sekcję Informacje, a także posiadać przynajmniej jeden post;
  • ważne – musi odnosić się do znanych i często wyszukiwanych osób, brandów lub organizacji.

Graj w otwarte karty. Facebook na pewno to zrobi

Był czas, że panowała prawdziwa gorączka na zdobycie tego znaczka. Po części było to zrozumiałe, jednak z czasem przerodziło się to w chorą obsesję. Fora i grupy pękały w szwach od postów wielkich magików, którzy niby potrafią obejść system i zdobyć oznaczenie innymi niż oficjalnie kanałami.

PAMIĘTAJ: podanie fałszywych danych może doprowadzić nawet do trwałego usunięcia konta na portalu.

Nie próbuj także machlojek związanych z kupowaniem tego znaczka. Facebook nigdy nie prowadził i nie będzie prowadzić “sprzedaży”, a jeśli wykryje takie coś, możesz już pakować manatki i przygotować się na wieczną banicję. A tego przecież nie chcesz.

No i na koniec jeszcze jedno. Jeśli nawet weryfikacja konta na Facebooku przeszła pomyślnie, to pewnego dnia możesz obudzić się i zdziwić, że upragniony niebieski znaczek zniknął. Administracja Facebooka zastrzega sobie bowiem prawo do usunięcia oznaczenia według własnego uznania.

Dla mnie nie ma znaczenia, czy posiadasz znaczek weryfikacji czy nie – jeśli uczciwie pracujesz na sukces swojego biznesu w Internecie, z radością pomogę Ci go rozwinąć. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach i wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązania – skontaktuj się ze mną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fifteen + 2 =

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close