Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Dla wielu ludzi jest on niczym Święty Graal – niepozorny, trudny do zdobycia, a jednak posiadający ogromną moc. Mały znaczek – niebieskie koło z białym ptaszkiem w środku – przy zdjęciu profilowym lub nazwie strony oznacza potwierdzenie Facebooka, że jest to autentyczna strona lub profil osoby publicznej, brandu lub firmy z branży medialnej. Jak wygląda weryfikacja konta na Facebooku i czy jest dostępna dla wszystkich – między innymi tego dowiesz się z tego tekstu.
Weryfikacja konta na Facebooku – jak zacząć?
Takie oznaczenie jest szczególnie ważne zwłaszcza dla wpływowych osób publicznych, marek lub firm, które ze względu na swoją rozpoznawalność mogą zmagać się z fejkowymi kontami, rozpuszczające nieprawdziwe informacje i działające na ich szkodę. Czasem jest to jak walka z wiatrakami, a konsekwencje mogą być wręcz katastrofalne – zarówno wizerunkowe, jak i finansowe.
Ten niebieski “order” to swego rodzaju zabezpieczenie dla nich, a także znak dla użytkowników, że treści, jakie są tam publikowane są prawdziwe.
Prośbę o to niebieskie oznaczenie potwierdzające pomyślną weryfikację trzeba złożyć w Centrum Pomocy, a prosty formularz znajdziesz tutaj.
W zależności od tego, czy jest to konto reprezentujące osobę czy organizację, wymagane będą inne dokumenty.
Dla profili osobowych wymagana jest kopia oficjalnego dowodu tożsamości ze zdjęciem – paszport, dowód osobisty czy prawo jazdy wystarczą.
W drugim przypadku Facebook daje więcej możliwości. Możesz wybrać jeden z bieżących rachunków, akt założycielski, statut lub dowód zwolnienia z podatku.
Dodatkowo konieczne jest podanie adresu URL profilu, a także kilka zdań uzasadnienia, dlaczego prosisz o taką weryfikację. Niestety, nie ma jasno określonego czasu oczekiwania na rozpatrzenie wniosku. Gdy to już nastąpi, otrzymasz stosowne powiadomienie.
WAŻNE: można wysłać tylko jeden wniosek dla danego konta, a jeśli Facebook go odrzuci – po 30 dniach możesz wysłać następny.
Zanim w ogóle to zrobisz po raz pierwszy, zastanów się, czy w ogóle tego potrzebujesz i sprawdź, czy wszystko będzie to możliwe do zrealizowania
Weryfikacja konta | Krótka lista wymagań, które musisz spełnić
Zespół Facebooka przygotował zespół czynników, które będą decydować o tym, czy konto naprawdę budzi powszechne zainteresowania i spełnia wszystkie kryteria potrzebne do weryfikacji.
Jakie powinno być zatem to konto?
- zgodne z Regulaminem – w przeciwnym razie ban na Facebooku gwarantowany;
- autentyczne – musi dotyczyć rzeczywistej osoby, zarejestrowanej firmy lub podmiotu;
- unikatowe – Facebook wyznaje zasadę “jedno konto – jedna osoba/firma”, a małym wyjątkiem są konta firmowe prowadzone w wielu językach;
- kompletne – musi mieć zdjęcie profilowe, uzupełnioną sekcję Informacje, a także posiadać przynajmniej jeden post;
- ważne – musi odnosić się do znanych i często wyszukiwanych osób, brandów lub organizacji.
Graj w otwarte karty. Facebook na pewno to zrobi
Był czas, że panowała prawdziwa gorączka na zdobycie tego znaczka. Po części było to zrozumiałe, jednak z czasem przerodziło się to w chorą obsesję. Fora i grupy pękały w szwach od postów wielkich magików, którzy niby potrafią obejść system i zdobyć oznaczenie innymi niż oficjalnie kanałami.
PAMIĘTAJ: podanie fałszywych danych może doprowadzić nawet do trwałego usunięcia konta na portalu.
Nie próbuj także machlojek związanych z kupowaniem tego znaczka. Facebook nigdy nie prowadził i nie będzie prowadzić “sprzedaży”, a jeśli wykryje takie coś, możesz już pakować manatki i przygotować się na wieczną banicję. A tego przecież nie chcesz.
No i na koniec jeszcze jedno. Jeśli nawet weryfikacja konta na Facebooku przeszła pomyślnie, to pewnego dnia możesz obudzić się i zdziwić, że upragniony niebieski znaczek zniknął. Administracja Facebooka zastrzega sobie bowiem prawo do usunięcia oznaczenia według własnego uznania.
Dla mnie nie ma znaczenia, czy posiadasz znaczek weryfikacji czy nie – jeśli uczciwie pracujesz na sukces swojego biznesu w Internecie, z radością pomogę Ci go rozwinąć. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach i wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązania – skontaktuj się ze mną.