Tytuły i opisy filmów na YouTube – jak wpływają na czas oglądania?

Tytuły i opisy filmów na YouTube - jak wpływają na czas oglądania_
Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Watchtime, czyli czas oglądania, to jedna z najważniejszych statystyk dla algorytmu YouTube. Jeśli jest na odpowiednim poziomie, to Twoje filmy mogą mocno zyskać na pozycjonowaniu w wyszukiwarce.

 

A w jaki sposób tytuły i opisy mogą Ci w tym pomóc?

Tytuł wideo na YouTube 

  • Przyciągnie uwagę

 

Tytuł to wizytówka Twojego filmu. To obok miniaturki najważniejszy czynnik, który przesądza o pierwszym wrażeniu widza. I często to właśnie po tytule odbiorca podejmuje decyzję, czy dany film go interesuje, czy jednak go pominie.

Angażujący tytuł jest więc niezwykle istotny. 

Powinien być chwytliwy, ale nie do przesady. Spróbuj za jego pomocą otwierać nieco widzowi drzwi do Twojego filmu i pokazać, czego może się po nim spodziewać. I co równie ważne – zadbaj o to, by tytuł był zrozumiały, aby zachęcić do kliknięcia. 

  • Poprawi pozycjonowanie

 

Tytuł jest bardzo ważnym miejscem, w którym możesz umieścić słowa kluczowe, odpowiednie dla Twojego filmu.

Jeżeli dobrze wplączesz popularne frazy do tytułu, to zwiększysz szansę na to, że algorytm nieco “poniesie” Twój film w wynikach wyszukiwania. To oczywiście pomoże Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców oraz potencjalnie dłuższego czasu oglądania.

 

  • Zbuduje zaufanie do Twojego kanału

 

Ale pod warunkiem, że Ty sam(a) o to zadbasz!

Żyjemy w erze clickbaitów. Mamy je wszędzie – w newsach, postach, jak również na YouTubie. 

Chodzi o to, by nagłówki się klikały. To jasne. Jeżeli jednak przekłamują one zawartość tekstu czy w tym przypadku filmu, to odbiorca naturalnie czuje się oszukany i prawdopodobnie więcej do Ciebie nie wróci.

Tytuły powinny więc poza chwytliwością być rzetelne i odzwierciedlać rzeczywistą zawartość filmu. 

W ten sposób zbudujesz wiarygodność i zaufanie odbiorców, a to przełoży się też watchtime.

 

Opis wideo na YouTube

 

  • Dostarczy widzom kontekst filmu

 

Opis filmu to miejsce, gdzie możesz bardziej konkretnie opowiedzieć o tym, co przedstawia treść Twojego wideo. 

Jeśli opis jest dobrze stworzony, to pomaga widzom zrozumieć, czego mogą się spodziewać po filmie oraz upewnić ich, że trafili w dobre miejsce, gdzie rzeczywiście znajdą to, czego szukali.

Kiedy to się uda, odbiorcy z dużo większym prawdopodobieństwem odpalą Twój film. A opis może też oczywiście zwiększyć ich zainteresowanie i czas oglądania.

  • Poprawi pozycjonowanie

 

Podobnie jak tytuły, opisy to również świetne miejsce do tego, by ulokować w nich słowa kluczowe. Świetnie sprawdzi się to zwłaszcza w dwóch pierwszych linijkach tekstu, które od razu wyświetlają się użytkownikowi pod Twoim filmem.

W ten sposób Twój film z większym prawdopodobieństwem zostanie zauważony przez algorytm YouTube’a, co może prowadzić do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jedna uwaga: zadbaj o to, by słowa kluczowe naprawdę były związane z Twoim filmem. W przeciwnym razie zachęceni frazami widzowie szybko opuszczą Twoje wideo, a przez to załamie się watchtime.

Do tego w opisie możesz zawrzeć timestampy, które nie tylko mogą “podbić” Twój film w wynikach wyszukiwania, ale również zadbają o większe zaangażowanie odbiorców oraz czas oglądania.

Więcej o timpestampach i o tym, dlaczego musisz je mieć w swoich filmach, napisałem TUTAJ.

  • Zachęci do interakcji

W ramach opisu możesz umieścić także wezwania do działania, które chcesz, by odbiorca podjął. Może to być subskrypcja kanału, obejrzenie innego filmu, komentowanie czy zostawienie obserwacji na Twoich mediach społecznościowych.

W taki sposób możesz zbudować stałą społeczność wokół swojej twórczości, a także zwiększyć zaangażowanie widzów. 

Dzięki temu zadbasz o relacje, które z pewnością przełożą się również na statystyki i pomogą Ci rozwinąć kanał.

Podsumowanie 

 

Tytuły i opisy są bardzo istotne dla zwiększenia watchtime na YouTube. 

Angażujący tytuł przyciągnie uwagę, a optymalny opis dostarczy kontekstu i zachęci widza do interakcji, co w efekcie prowadzi do dłuższego czasu oglądania filmów.

Ty już wiesz, na co zwrócić uwagę, by skonstruować je skutecznie i zwiększyć dzięki temu watchtime na swoim kanale. Trzymam za Ciebie kciuki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 + 11 =