Timestampy na YouTube – dlaczego MUSISZ je mieć w swoich filmach?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Chcesz poprawić pozycjonowanie na YouTube i dotrzeć do większej liczby widzów?

Jest jedna, prosta rzecz, która może Ci w tym pomóc, a o której wciąż wiele osób zapomina. Mowa o timestampach.

 

Znaczniki czasowe mogą wyraźnie wpłynąć na pozycję Twoich filmów w wyszukiwarce YouTube, ale także m.in. poprawić komfort widza.

Timestampy na YouTube - SEO (pozycjonowanie) na YouTube

Timestampy na YouTube – SEO (pozycjonowanie) na YouTube

 

Dziś opowiem Ci więc o tym, dlaczego warto używać timestampów na swoim kanale.

 

Jak timestampy pomogą Ci w pozycjonowaniu na YouTube?

 

Zwiększenie zaangażowania widzów

 

Czytałeś/aś może mój wpis o tym, jak skutecznie pozycjonować się na YouTube?

Wspominałem tam, że kluczową rzeczą jest tworzenie materiałów, które widzowie chcą oglądać i w które są rzeczywiście zaangażowani.

To przekłada się bowiem na średni czas oglądania, który jest bardzo ważną statystyką dla algorytmu YouTube’a. No i właśnie tutaj naprawdę istotną rolę pełnią timestampy. 

Sprawa jest prosta – widzowie wyszukują konkretnych haseł i chcą obejrzeć materiały na konkretny temat. Dzięki timestampom od razu mogą przejść do interesujących ich fragmentów. 

Znaczniki czasu sprawią, że użytkownicy spędzą więcej czasu na oglądaniu konkretnej sekcji filmu. A to oczywiście pozwoli Ci zyskać w oczach algorytmu YouTube’a. Wtedy wzrastają szanse, że uzna on Twój film za bardziej wartościowy, co rzecz jasna może znacznie poprawić jego pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Ułatwienie nawigacji

Kiedy dodajesz timestampy do swojego materiału, zdecydowanie ułatwiasz widzom  oglądanie. 

Znaczniki czasowe sprawiają, że odbiorcy mogą od razu znaleźć fragmenty, które najbardziej ich interesują. Dzięki temu sprawniej będą poruszać się po Twoim filmie i wyciągną z niego to, czego rzeczywiście szukają.

To daje szanse na wzrost długości oglądania i większą liczbę interakcji (np. komentarzy czy kciuków w górę), a obie statystyki są oczywiście ważne pod względem pozycjonowania w wynikach wyszukiwania YouTube.

 

Optymalizacja pod kątem wyszukiwania

Wiedziałeś/aś, że timestampy to jeden z elementów SEO? 

Tak, w tym obszarze również się przydają! 

W końcu każdy z wyróżnionych fragmentów filmu ma swoją nazwę, a w niej możesz przecież użyć słowa kluczowe, związane z tematyką Twojego wideo.

Kiedy wpiszesz w timestampach odpowiednie frazy, zwiększysz szanse na to, że Twoje filmy będą się na nie wyświetlać w wynikach wyszukiwania. I to nie tylko na YouTube, ale również w Google!

Timestampy na YouTube - SEO (pozycjonowanie) na YouTube

Timestampy na YouTube – SEO (pozycjonowanie) na YouTube

Timestampy są już bowiem rozpoznawane przez największą wyszukiwarkę świata. Kiedy ktoś wpisze słowa kluczowe związane z danym fragmentem Twojego filmu, to Google może mu wyświetlić wideo z wyróżnieniem odpowiedNich fragmentów!

 

Chyba warto, co? 😉

Poprawa doświadczenia użytkownika

Last, but not least – dzięki timestampom widzowie mają po prostu lepsze doświadczenia podczas oglądania Twoich filmów na YouTube. 

Timestampy na YouTube - SEO (pozycjonowanie) na YouTube

 

Gdy od razu pokazujesz im, czego mogą się spodziewać w konkretnych fragmentach materiału, o wiele przyjemniej jest im się po nim poruszać. Kiedy ułatwiasz odbiorcom oglądanie, siłą rzeczy zwiększasz ich sympatię oraz zdobywasz ich zaufanie. 

To może z kolei przełożyć się na większą liczbę komentarzy czy subskrypcji, a także zyskiwanie stałych widzów, którzy będą generować pozytywne oceny na Twoim kanale. 

Wyższa jakość doświadczenia użytkownika jest kluczowa dla algorytmu YouTube. Pamiętaj, że szczególnie ceni on sobie te treści, które są dobrze odbierane przez widzów. A timestampy zdecydowanie Ci w tym pomogą.

 

Jak dodać timestampy do filmu na YouTube?

Nie masz jeszcze timestampów w swoich filmach na YouTube? Zgaduję więc, że po tej lekturze chcesz to zmienić. 🙂

Timestampy na YouTube - SEO (pozycjonowanie) na YouTube
Pokaże Ci więc, jak to zrobić krok po kroku.

Przygotuj sobie listę timestampów.

Obejrzyj swoje wideo i zanotuj najważniejsze momenty, które chcesz wyróżnić oznaczeniami. Dla każdego momentu zanotuj czas w formacie HH:MM:SS
(godziny, minuty, sekundy) oraz krótki opis tego, co się dzieje w tym czasie.

 

  1. Zaloguj się na  YouTube Studio i w menu po lewej stronie kliknij na „Content” (Zawartość).

  2. Znajdź wideo, do którego chcesz dodać timestampy i kliknij na jego tytuł lub miniaturkę, aby przejść do edycji.

  3. Przewiń w dół do sekcji „Description” (Opis).

  4. W opisie wideo wpisz timestampy, zaczynając od „00:00” (to wymagane, aby aktywować znaczniki).

    Przykładowo format timestampów wygląda tak:

    00:00 Wstęp
    01:30 Omówienie tematu A
    05:45 Omówienie tematu B
    10:15 Podsumowanie

Pamiętaj tylko, że każdy timestamp musi zaczynać się od nowej linii.

Kiedy dodasz już wszystkie ttimestampy, kliknij na przycisk „Save” (Zapisz) w prawym górnym rogu.

 

Potem pozostaje już tylko przejście do strony swojego wideo i sprawdzenie, czy timestampy działają poprawnie. Powinny pojawić się w opisie wideo jako klikalne linki, które pozwalają na szybkie przeskakiwanie do odpowiednich momentów wideo.

I to już wszystko. 

W ten sposób dodasz do swojego filmu timestampy, które, jak już wiesz, przyniosą Ci duużo korzyści. 🙂

Trzymam kciuki!

1 Comment

  1. […] tego w opisie możesz zawrzeć timestampy, które nie tylko mogą “podbić” Twój film w wynikach wyszukiwania, ale również zadbają o […]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 − 7 =