Sezonowość na Facebooku, czyli czy wielki gigant może faworyzować małe firmy?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Myślisz, że Facebook może w jakikolwiek sposób boostować małe biznesy? Czy takiemu gigantowi może w ogóle zależeć na lokalnych firmach? Wbrew pozorom – tak. I to nie tylko dlatego, że reklamując się zostawiasz tam konkretne pieniądze. Słowem kluczem jest sezonowość. Dziś podpowiem Ci, jak sezonowość może wpłynąć na wyniku Twoich reklam na Facebooku. Czytaj do końca! 

Sezonowość na Facebooku – o co dokładnie chodzi? 

 

Wyobraź sobie, że mała kwiaciarnia będzie prowadzić kampanię w okolicach dnia św. Walentego i w copy do swoich reklam umieści frazę: “Wesołych Walentynek”. Algorytm rozpozna słowo “Walentynek” jako tzw. sezonowość i będzie lekko faworyzować taką reklamę – nawet jeśli konkurencja będzie miało większy budżet, ale reklama będzie pozbawiona słowa kluczowego. 

 

Aby tak się stało, reklama musi spełnić jednak spełnić kilka warunków: 

 

  • minimalny budżet na kampanię powinien wynosić 37 PLN;
  • minimalny budżet na kampanię z celem konwersja ma wynosić 130 PLN;
  • reklama powinna być okraszona dobrej jakości grafikami – najlepiej z CTR powyżej 2%. 

 

WAŻNE: Algorytm będzie reagować na reklamy sezonowe maksymalnie 7 dni przed danym świętem. Wyjątkiem jest tutaj Black Friday, który jest najgorętszym okresem dla reklamodawców, dlatego warto przygotować się do niego już kilka tygodni wcześniej.

 

Na jakie święta/okresy warto się pozycjonować?

 

Cały rok pełny jest przeróżnych okazji i świąt, którym algorytm Facebooka nadaje miano sezonowości. Oto kilka przykładów w poszczególnych kwartałach, które możesz wykorzystać w promowaniu swojej firmy.

 

Q1 

  • New Years Eve,
  • New Years Day, 
  • Winter or January Sales (Zimowe/Styczniowe Wyprzedaże), 
  • Black History Month, (obchodzony w USA, Kanadzie, Niderlandach, Wielkiej Brytanii i Irlandii),
  • Carnaval, 
  • Lunar New Year (Chiński Nowy Rok),
  • Valentines Day, 
  • Mardi Gras (Fat Tuesday, ostatni dzień karnawału), 
  • Wedding Season (sezon ślubny).

 

Q2 

  • Easter (Wielkanoc), 
  • Ramadan (święty miesiąc muzułmanów), 
  • Songkran Festival (Nowy Rok w Tajlandii), 
  • Earth Day (Dzień Ziemi), 
  • Golden Week (jedno z najważniejszych świąt w Japonii), 
  • Mothers Day, (Dzień Matki)
  • Memorial Day (święto w USA upamiętniające żołnierzy poległych w służbie wojskowej), 
  • Pride Month (czerwiec jako miesiąc poświęcony osobom nieheteronormatywnym), 
  • Summer/Winter Sales, 
  • Summer Travel, 
  • Childrens Day, (dzień dziecka)
  • Juneteenth (19 czerwca, Dzień Wyzwolenia – upamiętnia zniesienie niewolnictwa w USA), 
  • Fathers Day (Dzień Ojca)

 

Q3

  • Amazon Day (największa wyprzedaż na Amazonie – koniecznie sprawdź, jak działa reklama na Amazonie), 
  • Independence Day (amerykański Dzień Niepodległości, 4. lipca),  
  • Eid al Adha (Święto Ofiarowania, najważniejsze święto muzułmańskie), 
  • International Friendship Day (na całym świecie obchodzi się je w różnych dnia; w USA to zawsze pierwsza niedziela sierpnia), 
  • Back to School Routine, 
  • Football Season (oczywiście chodzi o start ligi NFL, a nie MLS), 
  • Labor Day (nieoficjalne zakończenie lata w Stanach, czas powrotu do szkoły, mnóstwo rabatów i wyprzedaży), 
  • Oktoberfest

 

Q4

  • Holiday Season (sezon świąteczny), 
  • Halloween, 
  • Day of the Dead,
  • Flu Season (sezon na przeziębienie i grypę), 
  • Movember (listopad, miesiąc poświęcony świadomości problemów zdrowotnych mężczyzn), 
  • Singles Day (Dzień Singla w Chinach, Dzień Podwójnej Jedenastki), 
  • Diwali (hinduistyczne Święto Światła), 
  • Thanksgiving (Święto Dziękczynienia),
  • Black Friday, 
  • Small Business Saturday (sobota po Święcie Dziękczynienia, ostatnia sobota listopada), 
  • Cyber Monday, 
  • Giving Tuesday (ruch na rzecz hojności i przemian społecznych, wtorek po Dniu Dziękczynienia), 
  • Hanukkah (Chanuka, żydowskie święto świateł), 
  • Christmas, 
  • New Years Eve,
  • New Years Day.

 

Jak widzisz istnieje wiele genialnych okazji, by wstrzelić się w mocniej promowaną sezonowość na Facebooku. Wystarczy tylko głębiej przyjrzeć się swojemu biznesowi i dostosować do nich ofertę czy promocje. Nie musisz mieć potężnego budżetu czy globalnej firmy, żeby osiągnąć w tym czasie jeszcze lepsze wyniki. 

Nie wiesz dokładnie, jak do tego podejść? Z radością pomogę. Wspólnie popracujemy nad wzrostem Twojego biznesu. Skontaktuj się ze mną już teraz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 + 5 =