Rozszerzenia linków do podstron w reklamach Meta Ads

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Najnowsza funkcja Meta ads, dobrze nam znana (z Google Ads) – rozszerzenia linków do podstron pojawiła się właśnie na kilku kontach do których mam dostęp. Umożliwia dodawanie do reklam wielu stron docelowych. Do tej pory, reklamy przygotowane bez użycia funkcji linku do witryny mogły mieć tylko jedną podstawową stronę docelową.

Linki do stron internetowych będą wyświetlane w formie poziomego przewijania etykiet umieszczonych poniżej głównego obrazu lub filmu. Kiedy odbiorca kliknie jeden z linków do witryny w Twojej reklamie, zostanie przekierowany na wskazaną stronę docelową w przeglądarce, aby uzyskać więcej informacji o Twojej firmie/Twoim produkcie.

 

Możesz jeszcze nie mieć dostępu do tej funkcji.

 

Funkcja linków do witryny może być używana do wyróżniania kategorii, produktów, ofert, rejestracji oraz innych najczęściej odwiedzanych stron docelowych w jednej kampanii. Reklamy z linkami do witryn dają odbiorcom więcej możliwości poznania Twojej firmy, produktów i usług, co ułatwia ich konwersję.

Jak to może pomóc Twojemu biznesowi?

Optymalizując kampanię Meta (Facebook) Ads, staram się znaleźć sposób na zwiększenie skuteczności reklam Meta Ads bez zwiększania budżetu. Wierze, że jednym z takich sposobów będzie wykorzystanie rozszerzeń linków do podstron.

Uwaga: Reklamy z linkami do witryny będą wyświetlane wyłącznie w Aktualnościach na Facebooku.

 

Jak tworzyć reklamy z linkami do witryny w Menedżerze reklam

  1. Przejdź do Menedżera reklam.
  2. Kliknij opcję + Utwórz.
  3. Wybierz cel reklamy RozpoznawalnośćRuchAktywnośćKontakty lub Sprzedaż.
    Uwaga: Funkcja linków do witryny nie obsługuje celu Promocja aplikacji.
  4. Jeśli wybierzesz cel reklamy Sprzedaż, wyłącz opcję Użyj katalogu na poziomie kampanii. Jeśli wybierzesz inne cele reklamy, pomiń ten krok.
  5. Na poziomie kampanii podaj informacje dotyczące kampanii, testu A/B i budżetu kampanii Advantage. Następnie kliknij Dalej.
  6. Wybierz opcję Witryna internetowa jako lokalizację konwersji w sekcji Konwersja.
  7. Na poziomie zestawu reklam uzupełnij sekcje dotyczące budżetu i harmonogramu, ustawień grup odbiorców oraz umiejscowień.
  8. Na poziomie reklamy przejdź do obszaru Tożsamość i wybierz stronę na Facebooku i/lub konto na Instagramie reprezentujące Twoją reklamę.
  9. Przejdź do sekcji Źródła reklam i wprowadź adres URL witryny, aby automatycznie dodać do reklamy takie informacje jak linki do witryny.
    Rozszerzenia linków do podstron w reklamach Meta Ads

    Rozszerzenia linków do podstron w reklamach Meta Ads

    Tworzenie reklam z linkami do witryny w Menedżerze reklam na platformach Meta

    Tworzenie reklam z linkami do witryny w Menedżerze reklam na platformach Meta

Jeśli system reklamowy znajdzie linki do witryny, które możesz dodać z adresu URL swojej witryny

Kontynuuj od kroku 9 powyżej i wykonaj poniższe kroki, jeśli system reklamowy znalazł linki do witryny, które możesz dodać z adresu URL swojej witryny.

  1. Wyświetlony zostanie komunikat informujący o liczbie znalezionych linków do witryny. Kliknij Sprawdź i potwierdź.
  2. Znalezione linki do witryny pojawią się w edytorze źródeł reklam. Przejrzyj linki do witryn i usuń te, których nie chcesz użyć. Kliknij Skonfiguruj ręcznie, aby dodać linki do witryny ręcznie. Gdy skończysz, kliknij Potwierdź.
    Uwaga: Aby móc korzystać z tej funkcji, wymagane są co najmniej 3 linki do witryny, a maksymalnie można dodać 20 linków.

    • Jeśli klikniesz Skonfiguruj ręcznie, wprowadź etykietę wyświetlaną i adres URL dla każdego linku do witryny, który chcesz dodać. Następnie kliknij + Dodaj.
    • Jeśli klikniesz Potwierdź, kliknij Dodaj więcej, aby dodać więcej linków do witryny, lub Zapisz, aby zakończyć proces tworzenia linków do witryny.
  3. Przejdź do sekcji Konfiguracja reklamy i wybierz format reklamy Pojedynczy obraz lub film.
  4. Przejdź do sekcji Materiał reklamowy, kliknij Dodaj multimedia i dodaj nowe multimedia lub wybierz już istniejące w widocznym edytorze multimediów. Następnie kliknij Dalej.
  5. W razie potrzeby wybierz przycięty materiał multimedialny dostosowany do różnych umiejscowień. Następnie kliknij Dalej.
  6. Zoptymalizuj swoją reklamę, korzystając z ulepszeń materiałów reklamowych Advantage+, jeśli jest taka potrzeba. Następnie kliknij Zapisz.
    • Jeśli potwierdzisz lub dodasz linki do witryny w sekcji Źródła reklam, opcja Dodaj linki do witryny będzie domyślnie włączona.
    • Jeśli nie potwierdzisz lub nie dodasz linków do witryny w sekcji Źródła reklam, opcja Dodaj linki do witryny będzie domyślnie wyłączona. Jeśli chcesz użyć tej funkcji, wróć do sekcji Źródła reklam, aby potwierdzić i dodać linki do witryny.
    • (Opcjonalnie) Sprawdź podgląd reklamy.

      Rozszerzenia linków do podstron w kampaniach reklamach Meta Ads

  7. Dokończ tworzenie reklamy i kliknij Opublikuj, gdy będzie gotowa.
    Uwaga: Parametry URL w sekcji dotyczącej monitorowania zostaną zastosowane do dodanych linków do witryny, aby ułatwić Ci monitorowanie, skąd pochodzą goście witryny.

Jeśli system reklamowy nie znajdzie żadnych linków do witryny na podstawie adresu URL Twojej witryny

Kontynuuj od kroku 9 powyżej i wykonaj poniższe kroki, jeśli system reklamowy nie znalazł linków do witryny, które możesz dodać z adresu URL swojej witryny.

  1. Kliknij Dodaj informacje ręcznie.
  2. Pojawi się edytor źródeł reklam. Wpisz adres URL witryny.
  3. Kliknij Skonfiguruj automatycznie.
  4. Wprowadź etykietę wyświetlaną i adres URL każdego linku do witryny, który chcesz dodać. Następnie kliknij + Dodaj.
    Uwaga: Aby móc korzystać z tej funkcji, wymagane są co najmniej 3 linki do witryny, a maksymalnie można dodać 20 linków.
  5. Gdy skończysz, kliknij Zapisz.
  6. Przejdź do sekcji Konfiguracja reklamy i wybierz format reklamy Pojedynczy obraz lub film.
  7. Przejdź do sekcji Materiał reklamowy, kliknij Dodaj multimedia i dodaj nowe multimedia lub wybierz już istniejące w widocznym edytorze multimediów. Następnie kliknij Dalej.
  8. W razie potrzeby wybierz przycięty materiał multimedialny dostosowany do różnych umiejscowień. Następnie kliknij Dalej.
  9. Zoptymalizuj swoją reklamę, korzystając z ulepszeń materiałów reklamowych Advantage+, jeśli jest taka potrzeba. Następnie kliknij Zapisz.
    • Jeśli potwierdzisz lub dodasz linki do witryny w sekcji Źródła reklam, opcja Dodaj linki do witryny będzie domyślnie włączona.
    • Jeśli nie potwierdzisz lub nie dodasz linków do witryny w sekcji Źródła reklam, opcja Dodaj linki do witryny będzie domyślnie wyłączona. Jeśli chcesz użyć tej funkcji, wróć do sekcji Źródła reklam, aby potwierdzić i dodać linki do witryny.
    • (Opcjonalnie) Sprawdź podgląd reklamy.
  10. Dokończ tworzenie reklamy i kliknij Opublikuj, gdy będzie gotowa.
    Uwaga: Parametry URL w sekcji dotyczącej monitorowania zostaną zastosowane do linków do witryny dodanych, aby ułatwić Ci monitorowanie, skąd pochodzą goście witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście + piętnaście =