Reklama fotowoltaiki na Facebooku

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Fotowoltaika w Polsce przeżywa w ostatnich latach swój złoty okres. Dlatego nie dziwi w ogóle fakt, że jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne firmy, które reklamować chcą swoje usługi w mediach społecznościowych (reklama na Facebooku). Jak wygląda reklama fotowoltaiki na Facebooku? Na co trzeba uważać? Czy reklama fotowoltaiki na Facebooku może być uznana za reklamę społeczną i polityczną? Co zrobić, żeby Facebook nie odrzucał takich reklam ani nie chciał zablokować konta reklamowego? Czytaj dalej!

Rynek fotowoltaiki w Polsce

Fotowoltaika to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi odnawialnych źródeł energii w Polsce. Mimo tego, że jej udział w całym rynku OZE jest jeszcze niewielki, przyszłość fotowoltaiki zdecydowanie rysuje się w różowych barwach.

Dane z oficjalnego raportu Głównego Urzędu Statystycznego mówią jasno – jest bardzo dobrze. Wartość zainstalowanej mocy w 2019 roku wynosiła ponad 1539 MW, co w porównaniu z rokiem 2012 daje wzrost aż o 1184 razy. Z kolei wartość wyprodukowanej energii elektrycznej wynosiła 710, 67 GWh. To aż 623 razy więcej niż w 2012 roku. 

W roku 2020 było jeszcze lepiej. Według raportu europejskiego stowarzyszenia SolarPower Polska jest największą niespodzianką fotowoltaiki w Europie. Z wynikiem 2,2 GW nasz kraj awansował na czwarte miejsce pod względem przyłączy nowych mocy. Co najważniejsze, ten wzrost bazował głównie na segmencie najmniejszych instalacji o mocy do 50 kW, które wykorzystywane są przez gospodarstwa domowe. 

Dołóżmy do tego także rządowe programy czy dotacje i będziemy wiedzieli, dlaczego pojawiło się tyle nowe firm, które prześcigają się w swoich ofertach, by pozyskać swoich klientów. Prócz tradycyjnych działań wiele z nich korzysta także z możliwości mediów społecznościowych – przede wszystkim Facebooka. 

fotowoltaika reklama na Facebooku

Reklama fotowoltaiki na Facebooku – jak z niej korzystać?

Branża fotowoltaiczna na Facebooku dzieli się zasadniczo na dwie grupy. Z jednej strony są tam potężni gracze z ogólnopolskim zasięgiem funkcjonowania; z drugiej zaś, mnóstwo jest małych firm, które operują lokalnie – głównie w ramach jednego lub dwóch województw.

Obie grupy korzystają tak z działań organicznych, jak i z możliwości systemu reklamowego. Reklamodawcy korzystają z niego do działań marketingowych i sprzedażowych. Dzięki niemu budują swój wizerunek, społeczny dowód słuszności i aktywną społeczność wokół swoich marek, a kampanie lead ads służą do pozyskiwania kontaktów potencjalnych klientów. Oczywiście prowadzone są także szeroko zakrojone działania remarketingowe.

Wydaje się, że nawet mimo sporej konkurencji, fotowoltaika wydaje się naprawdę wdzięczną niszą reklamową. Jednak możesz przy niej stracić sporo czasu i doświadczyć wielu stresów związanych z odrzucaniem reklam, a nawet blokadą konta reklamowego.

Jak to możliwe? 

Facebook może traktować fotowoltaikę jako reklamę polityczną i społeczną

Zaskoczeni? Zaintrygowani? Ja na początku też byłem. 

Nie jest to miejsce na osobiste wynurzenia, choć dość mocny komentarz ciśnie się na usta, gdy na stronach Facebooka czyta się zdanie, że nie wymaga autoryzacji np. copy zawierające podobne zdanie do tego: “Nowe, inteligentne panele słoneczne mogą obniżyć rachunki za energię”. 

Niektóre reklamy związane z fotowoltaiką system może odrzucać, ponieważ zakwalifikuje je jako związane z polityką ekologiczną. Zwłaszcza te, które będą poruszać korzyści fotowoltaiki dla środowiska i całej planety. Kilkukrotne odrzucenie podobnych treści może skutkować banem i blokadą konta reklamowego.

Jest to o tyle istotne, że dzięki takim treściom łatwo można zbudować zasięgi i pobudzić społeczność do aktywnej dyskusji. 

Tym samym Facebook sam odcina kolejną możliwość na wartościowy content, który będzie poruszał istotne kwestie i może pomóc budować wizerunek firm jako ekspertów szczerze zatroskanych o losy planety. 

Na szczęście, możesz tego uniknąć. Wystarczy, że przejdziesz przez kilka kroków. 

Uzyskanie autoryzacji do wyświetlania reklam dotyczących kwestii społecznych, wyborów lub polityki

Reklamodawcy, którzy chcą tworzyć lub edytować reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki w UE muszą przejść procedurę zatwierdzania, a także umieścić w reklamach zastrzeżenie “opłacone przez”. 

WAŻNE: reklamy wyświetlane będą jedynie w kraju, w którym przyznano autoryzację, a treści dodane będą do Biblioteki Reklam na siedem lat. 

Aby rozpocząć cały proces, musisz być administratorem danej strony lub jej reklamodawcą. Strona musi mieć co najmniej jednego administratora, o potwierdzonej tożsamości i nie musi to być osoba, która utworzyła całe zastrzeżenie. 

Procedurę potwierdzania tożsamości znajdziesz tutaj.

Jak powinno wyglądać zastrzeżenie? 

Zastrzeżenie pojawi się u góry każdej wyświetlanej reklamy i będzie zawierać informacje o podmiocie, który opłacił reklamę.

Zastrzeżenie, które pojawi się u góry każdej reklamy i będzie zawierać informację o reklamodawcy powinno spełniać poniższe warunki: 

  • Zawiera prawidłową nazwę podmiotu odpowiedzialnego za reklamę lub prawidłowe imię i nazwisko osoby publikującej; 
  • Zawiera prawdziwe i aktualne informacje;
  • Nie zawiera wulgaryzmów ani nierozpoznawalnych słów i wyrażeń;
  • Nie zawiera adresów URL ani akronimów, chyba że tworzą one nazwę organizacji, co musi odzwierciedlać strona www; 
  • Nie zawiera nieprawdziwych sugestii, że reklamy zostały opublikowane lub opłacone przez Facebooka, za jego pośrednictwem lub w jego imieniu;
  • Nie zawiera sformułowania „opłacone przez”, aby nie powielać informacji zamieszczanych przez Facebook.

Proces tworzenia zastrzeżenia i powiązania kont reklamowych znajdziesz na stronach Pomocy Facebooka – kliknij tutaj.

Możesz edytować i zarządzać swoimi zastrzeżeniami z poziomu Menedżera Firmy, przechodząc w Ustawieniach do sekcji Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki.

Jak tworzyć reklamy na Facebooku z zastrzeżeniami?

Zrobisz to jak zwykle, czyli z poziomu Menedżera Reklam. W kreatorze reklam wybierz Reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki w sekcji Reklama szczególnej kategorii

Reszta pozostaje bez zmian.

WAŻNE: jeżeli nie wybierzesz opcji Reklama szczególnej kategorii, a Facebook uzna kampanię za dotyczącą kwestii społecznych, wyborów lub polityki, kampania zostanie odrzucona.

O czym musisz pamiętać, tworząc reklamy na Facebooku z zastrzeżeniem?

Jest kilka kwestii, o których musisz pamiętać, tworząc takie reklamy. Będą one niezwykle transparentne i użytkownicy będą mieli wgląd w wiele informacji i statystyk, takich jak: 

  • przedział liczby wyświetleń reklamy,
  • łączne wydatki i te z ostatniego tygodnia,
  • dane reklamodawcy.

Takie reklamy, także z branży fotowoltaicznej, nie będą obsługiwane w następujących umiejscowieniach: 

  • Messenger, 
  • WhatsApp,
  • Prawa kolumna,
  • Marketplace,
  • Wyszukiwanie,
  • Facebook Stories,
  • Artykuły ekspresowe,
  • Proponowane filmy,
  • Aktualności Watch,
  • Audience Network,
  • Wideo typu in-stream na komputerach stacjonarnych.

 

Weryfikacja zastrzeżeń odbywa się zwykle w ciągu 24 godzin, a czas weryfikacji reklam związanych z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką może wynosić nawet 72 godziny. 

Mam nadzieję, że dzięki temu wiesz, jak poradzić sobie z ewentualnymi problemami związanymi z reklamą fotowoltaiki na Facebooku. Jeśli masz jakieś pytania, po prostu skontaktuj się ze mną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × dwa =