

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Nie sprzedaję obietnic. Pomagam zrozumieć, zaplanować i wdrożyć działania, które mają sens – i przynoszą rezultaty.
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Meta Ads (dawniej Facebook Ads) wprowadza spore zmiany w kampaniach Advantage+. Jeżeli korzystasz z opcji Sprzedaż, Promowanie aplikacji czy Kontakty, twój panel reklamowy może niedługo wyglądać zupełnie inaczej. Meta ogłosiła testy nowych funkcji, które wpłyną na sposób tworzenia i optymalizacji kampanii. Sprawdźmy to razem!
Co zmieni się w Advantage+?
Do tej pory, gdy tworzyliśmy kampanię reklamową na Facebooku, na samym początku zawsze wybieraliśmy, czy będzie ona skonfigurowana automatycznie, czy ręcznie. Teraz to się zmieni, a Advantage+ zostanie domyślnie włączony przez system.
Nie musisz się jednak obawiać o utratę kontroli. Nadal będziesz mieć dostęp do ręcznego dostosowania kampanii – wystarczy wyłączyć poszczególne elementy Advantage+. Domyślnie włączone będą:
- Odbiorcy Advantage+
- Umiejscowienia Advantage+
- Budżet Kampanii Advantage (czyli teraz Budżet Advantage+)
Po wyłączeniu któregokolwiek z nich, Advantage+ zostaje wyłączone dla danej kampanii.
Czy będą zmiany w targetowaniu?
Na razie nie ma oficjalnych doniesień o poważnych modyfikacjach w opcjach targetowania. Główna zmiana to fakt, że Odbiorcy Advantage+ będzie domyślnie włączone, a Meta przejmie częściową kontrolę nad:
- Lokalizacją
- Minimalnym wiekiem
- Wykluczonymi niestandardowymi grupami odbiorców
- Językami
Możesz jednak dodawać własne sugestie, które algorytm Meta rozważy przed rozszerzeniem zasięgu. Dotyczą one m.in. maksymalnego wieku, płci, niestandardowych grup odbiorców czy szczegółowego targetowania.
W poprzednim formacie mogło to dawać niewystarczającą kontrolę, dlatego często wybierało się “oryginalne grupy odbiorców”. Teraz wystarczy odznaczyć odpowiednie pola, aby usunąć sugestie, na przykład w obszarach:
- Wiek
- Płeć
- Uwzględnienie grupy niestandardowych odbiorców
Każda z tych zmian powoduje wyłączenie Advantage+ w danym miejscu.
Koniec z Advantage+ Shopping. Teraz to Advantage+ Sales
Advantage+ Shopping ustępuje miejsca Advantage+ Sales. Jak podaje Meta, zmiana nazwy ma “lepiej odzwierciedlać pełen zakres reklamodawców, którzy mogą skorzystać z tego produktu”. Jednak nie chodzi tu wyłącznie o rebranding – wewnątrz kampanii pojawi się kilka istotnych modyfikacji.
1. Nieograniczone zestawy reklam
W ramach Advantage+ Shopping mogliśmy tworzyć pojedynczy zestaw reklam. Teraz będziesz mógł utworzyć ich więcej, ale pod warunkiem, że Budżet Advantage+ (dawniej Budżet Kampanii Advantage) będzie włączony. Tylko wówczas zachowasz status Advantage+.
2. Do 50 reklam na jeden zestaw
W poprzednim rozwiązaniu (Advantage+ Shopping) mieliśmy możliwość stworzenia nawet 150 reklam, jednak w obrębie jednego zestawu. Obecnie, z uwagi na brak ograniczeń w liczbie zestawów, każdy z nich może zawierać do 50 reklam.
3. Advantage+ Audience jest dostępny
Kampanie Advantage+ Sales pozwalają korzystać z Odbiorców Advantage+, co daje możliwość dodawania sugestii dotyczących odbiorców oraz wykluczania niestandardowych grup odbiorców. Dla wielu reklamodawców to świetna wiadomość, bo kampanie Advantage+ Shopping w dużej mierze opierały się na pełnym zaufaniu algorytmowi Meta.
4. Brak limitu budżetu dla istniejących klientów
Wcześniej można było określać, jaki procent budżetu zostanie przeznaczony na dotychczasowych klientów. Teraz ta funkcja zniknęła, ale da się ją odtworzyć, tworząc wiele zestawów reklam i zarządzając budżetem pomiędzy nimi.
Oryginalne grupy odbiorców – teraz prościej
Funkcjonalność oryginalnych grup odbiorców nadal będzie obecna w kampaniach Advantage+. Nie będzie jednak oddzielnym procesem, a zintegrowaną opcją w kampaniach.
Dla kampanii nastawionych na sprzedaż, promowanie aplikacji i kontakty, prawdopodobnie nie zobaczymy już opcji Grupy niestandardowych odbiorców Advantage, Grupy podobnych odbiorców Advantage czy Targetowanie szczegółowe Advantage.
Do tej pory wybór między Odbiorcami Advantage+ a oryginalnymi grupami z włączonym Targetowaniem szczegółowym Advantage mógł wprowadzać zamieszanie, ponieważ obie te metody koniec końców działały w podobny sposób. Teraz będzie to bardziej przejrzyste.
Opportunity Score, czyli wskaźnik potencjału
Opportunity Score to kolejna funkcja, która pojawi się na stałe w kampaniach Advantage+. Ten system punktowy (od 0 do 100) szacuje, w jakim stopniu Twoje reklamy są zoptymalizowane zgodnie z rekomendacjami Meta. Im wyższy wynik, tym bardziej “dopasowane” są kampanie do sugestii systemu (przynajmniej teoretycznie).
Można się spodziewać, że Opportunity Score stanie się jedną z kluczowych części Advantage+. Platforma ma wyświetlać wizualne podpowiedzi dotyczące optymalizacji, przede wszystkim w kierunku włączania opcji Advantage+.
Podsumowanie zmian w Advantage+
Nowe rozwiązania w Meta Ads mają uprościć i ujednolicić proces tworzenia oraz optymalizacji kampanii, szczególnie dla początkujących reklamodawców. Kilka kluczowych modyfikacji to:
- Domyślne włączanie rozwiązań Advantage+ (z możliwością wyłączenia)
- Rebranding z Advantage+ Shopping na Advantage+ Sales (z dodatkowymi opcjami)
- Więcej zestawów reklam i możliwość tworzenia do 50 reklam w każdym z nich
- Opportunity Score, czyli wskaźnik potencjału kampanii pod kątem rekomendacji Meta
Moim zdaniem zmiany mogą okazać się korzystne dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamą na Facebooku i w Meta Ads. Z drugiej strony, jeśli potrzebujesz bardziej precyzyjnej kontroli, nadal będziesz mieć taką możliwość – wystarczy wyłączyć poszczególne elementy Advantage+.
Daj znać, co o tym myślisz! Czy nowe funkcje Meta Ads Cię ucieszyły, czy może wprowadziły dodatkowe wątpliwości?