Od początku roku 2020 briefuje, nadzoruje pracę, przygotowuje tzw. strony lądowania (inaczej strony docelowe). Landing page, bo tym właśnie jest strona lądowania – stają się coraz bardziej popularne. Dlaczego?
Dlaczego landing page jest tak skuteczny?
uwaga czytelnika skupiona jest tylko na jednej kwestii,
zachęcają odbiorców do wykonania faktycznej czynności – zapisu na webinar/zapisu do newslettera/ zakupu
zwiększa współczynnik konwersji z kampanii marketingowych
odwiedzających zamieniaja w leady, a ostatecznie klientów
O czym pamiętać tworząc landingpage?
1. Treści
Sprawdź czy treści i grafiki umieszczone na stronie lądowania pokazują język korzyści?
Czy logo linkuje do strony głównej?
Czy czcionki, style, kolory są spójne z identyfikacją wizualną marki?
2. SEO
Czy tytuł, opis (meta description) i grafika na landing page ustawione są pod SEO?
Czy alt’y są ustawione?
3. Grafiki
czy grafiki są zoptymalizowane, zarówno wymiar jak i rozszerzenia
4. Adres www
Czy subdomena/domena jest poprawnie skonfigurowana?
Czy ustawiony jest ssl?
Czy favicon jest na swoim miejscu?
5. Strona
Czy przeprowadziłeś test szybkości strony (page speed)?
Czy błąd 404 jest ustawiony?
Czy formularz jest spięty z zewnętrznymi narzędziami?
Czy Polityka prywatności jest podpięta pod formularz?
Czy jest skonfigurowana strona podziękowania za wypełnienie formularza/dokonanie zakupu?
Czy wszystkie linki wewnętrzne (w menu i pod przyciskiem) działają poprawnie?
Czy strona w wersji mobile jest wyświetlana poprawnie?
6 Reklamy
Czy jest wpięty pixel i wszystkie potrzebne eventy Facebooka?