FB Ads Specialist i Marketing Manager w digitalk Artura Jabłońskiego, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista FB Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
Myślisz, że do tworzenia angażujących i skutecznych reklam potrzebny jest sztab ludzi, arsenał sprzętu, potężne studio i mnóstwo narzędzi? Jeszcze do niedawna tak było. A gdybym powiedział Ci, że można tworzyć doskonałe reklamy mobilne z poziomu telefonu? Ty też możesz. Dziś opowiem, jak to zrobić.
Ale najpierw trochę twardych danych na temat rynku mobilnego…
Fraza Mobile First już od kilku lat wybrzmiewa jak mantra w raportach, na konferencjach czy wśród przedsiębiorców – i to praktycznie w każdej branży.
Nieważne, czy prowadzisz księgarnię internetową, sklep odzieżowy z możliwością wysyłki online, lokalną knajpkę albo manufakturę ekologicznej żywności – musisz wiedzieć, że Twoi klienci (obecni i przyszli) są w internecie.
Według raportu Digital 2020 aż 60% ludzi na świecie jest już online (blisko 7 godzin dziennie!), a z urządzeń mobilnych korzysta ponad 5 mld osób.
Wiesz, że przeciętny użytkownik smartfona sprawdza go nawet 150 raz dziennie?
Jeszcze jedna statystyka z tego raportu – w styczniu 2020 media społecznościowe miały aż 3,8 mld aktywnych użytkowników, którzy spędzają tam prawie 2,5h dziennie. Wszystko po to, by być razem.
Dla porównania, w Polsce te liczby przedstawiają się następująco: z internetu korzysta aż 30,6 mln ludzi, a z social media nieco ponad 19 mln (więcej danych znajdziesz tutaj)
Całkiem niezły kapitał i pole do działania, prawda?
No to jeszcze trochę insightów z marketingowego ogródka:
Jeszcze masz wątpliwości w to, czy warto inwestować w reklamy mobilne? Mam nadzieję, że nie.
Dożyliśmy czasów, że tworzenie kreatywnych treści czy skutecznych reklam, które naprawdę sprzedają i przynoszą zyski, może odbywać się z każdego miejsca na świecie.
Wystarczy smartfon i dostęp do…
Przedsiębiorcy, reklamodawcy, a nawet agencje często spotykają się z trudnościami, by stworzyć naprawdę wartościowe materiały i treści, które można byłoby wykorzystać w promocji czy działaniach reklamowych. A przecież każdego dnia robimy zdjęcia, nagrywamy filmy… Każdy z nas może być twórcą.
Współczesne smartfony i inne urządzenia mobilne stały się potężnymi centrami i studiami, dzięki którym jesteśmy w stanie produkować i dowolnie przekształcać materiały, a nawet zarządzać wieloma kampaniami.
Facebook jako lider wśród platform społecznościowych i gigant technologiczny, wyszedł naprzeciw obecnym trendom i przygotował swoiste centrum zarządzania reklamami mobilnymi, czyli Facebook Mobile Studio.
W tym hubie znajdziesz wiele praktycznej wiedzy – od poradników i tutoriali po zbiór dobrych praktyk.
Studiując ich zawartość nasuwa się jeden wniosek, do którego można także obserwując oficjalne doniesienia i codzienne funkcjonowanie News Feedu i algorytmów: “Video is a King”.
Dlatego mnóstwo tam treści związanych z tworzeniem różnych formatów i zarządzaniem tego typu contentem – także w kontekście stricte reklamowym.
Płynie stamtąd jedna rada, którą warto zaszczepić w swoich działania: łącz posiadane zasoby i nagrywaj od podstaw.
Ale rób to zawsze z myślą o odbiorcach, relacjach i w oparciu o rzetelne insighty – to ode mnie 😉
Biorąc pod uwagę podane wyżej statystyki, trzeba przyznać, że kluczem do skuteczności reklam mobilnych jest ruch.
W Facebook Mobile Studio znajdziesz listę przydatnych aplikacji, dzięki którym stworzysz atrakcyjny dla oka content, który przekaże dokładnie to, co chcesz. Co ważne, że są one na tyle intuicyjne, że wystarczy kilka minut, by zrealizować kreatywne projekty i formaty reklam
Oto kilka z nich:
A na koniec…
Menedżer Reklam – o tej aplikacji chyba akurat na tym blogu rozpisywać się nie trzeba. Chyba. To tu będziesz tworzyć i zarządzać swoimi kampaniami (POBIERZ: iOS / Android)
Kreatywne, angażujące treści i skuteczne działania reklamowe są wypadkową wielu czynników. Smartfon pewnie już masz. Narzędzia od teraz też. Teraz czas na konkretne działania!
Potrzebujesz pomocy w generowaniu leadów? Chcesz ruszyć z nową kampanią? Nie wiesz, jak zoptymalizować już działające tak, by osiągnąć jeszcze lepsze wyniki? Skontaktuj się ze mną. Wspólnie popracujemy nad Twoimi reklamami i zyskami.
Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.