Jak stworzyć skuteczne Call to Action?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Marzysz o marketingowym sukcesie? 

Pewnie wiesz już zatem, że musisz zadbać o wiele elementów. Jednym z nich jest skuteczne wezwanie do działania, które może stać się kluczowym elementem strategii marketingowej.

 

Dziś opowiem Ci więc, co dokładnie kryje się za tym pojęciem i w jaki sposób stworzyć dobre CTA, które będzie konwertować.

Czym jest wezwanie do działania (CTA)?

 

Wezwanie do działania (Call To Action) to przycisk na stronie lub zwykła fraza, która ma zachęcić użytkowników do określonej aktywności. 

Może to być na przykład zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka, dokonanie zakupu, czy też wypełnienie formularza kontaktowego. 

CTA ma na celu skierowanie użytkownika w stronę konkretnego celu, który chcesz osiągnąć.  To czyni je kluczowym elementem w procesie sprzedażowym lub marketingowym.

Dobre CTA może bowiem znacząco zwiększyć zaangażowanie użytkowników, poziom konwersji, a także ogólną skuteczność Twojej kampanii.

Jak wybrać skuteczne CTA?

 

Jeśli chcesz zaprojektować skuteczne wezwanie do działania, musisz przemyśleć kilka kluczowych aspektów:

 

Zrozumienie celu

Przede wszystkim zadaj sobie pytanie, co konkretnie chcesz osiągnąć. To kluczowa kwestia przy tworzeniu CTA.

Chcesz, aby użytkownicy zapisali się na newsletter? A może chodzi Ci o to, by dokonali zakupu lub zasubskrybowali Twój kanał na YouTube? 

Cel powinien być jasny, a także mierzalny, by ocenić potem skuteczność działań.

 

Zrozumienie odbiorcy

Nie da się stworzyć skutecznego CTA bez dokładnego poznania odbiorców, którym je wyświetlisz. 

Zadaj tu sobie kilka pytań na ich temat.

Jakie są ich potrzeby?

Czego u Ciebie szukają?

Czy są skłonni do szybkiego zakupu, a może trzeba poświęcić więcej czasu, by ich do tego przekonać?

Czy jest coś, czego się obawiają?

 

Dostosuj CTA do ich oczekiwań, a to zwiększy szanse na jego skuteczność.

Użycie aktywnego języka

Użyj w Call To Action takich czasowników, które zachęcają do działania. 

Uważaj jednak, by nie były to sztampowe frazy, które można spotkać wszędzie, jak “Zarejestruj się” czy “Pobierz teraz”.

Postaw na kreatywność i postaraj się wejść w buty potencjalnego klienta, by jak najbardziej przekonać go do działania. Dobrze sprawdzą przy tym czasowniki w pierwszej osobie, by odzwierciedlały myśli odbiorcy. Na przykład:

„Chcę wiedzieć więcej!”

“Pobieram darmowy przewodnik!”

 

“Przekonałeś mnie – kupuję Twój kurs!”

 

Bardzo dobrze sprawdzą się też konkretne liczby, jak:

“Odbieram 20% rabatu!”

Takie wyróżniające się i konkretne przyciski z dużym prawdopodobieństwem zwiększą zainteresowanie potencjalnego klienta. I mogą dzięki temu poprawić Twoje wskaźniki.

Tworzenie poczucia pilności

Znasz to uczucie, kiedy dobra oferta się kończy i przechodzi Ci koło nosa?

To zawsze denerwuje, prawda?

Jeśli oferta jest ograniczona czasowo, to potencjalny klient będzie najpewniej chciał szybciej z niej skorzystać.

 

Kiedy uzupełnisz więc CTA frazą z poczuciem pilności, na przykład. „Oferta ważna tylko do końca tygodnia”, to może zwiększyć skuteczność wezwania do działania.

Jak wygląda dobry przycisk CTA

 

Przycisk CTA to wizualny element, który powinien przyciągać uwagę użytkownika i zachęcić go do kliknięcia. 

Na co należy zwrócić uwagę, by tak rzeczywiście było? 

Są tutaj trzy kluczowe czynniki:

Kolor

Wybierz kolor, który kontrastuje z resztą strony, aby przycisk wyróżniał się z reszty treści. 

Upewnij się przy tym, że jest zgodny z kolorystyką Twojej marki.

Rozmiar

Przycisk powinien być wystarczająco duży, aby był łatwo zauważalny. Uważaj jednak, by nie przesadzić z rozmiarem, żeby nie przytłoczyć innych elementów strony.

Przeniesienie na stronę docelową

Pamiętaj, by przycisk przenosił użytkownika bezpośrednio na stronę, na której może podjąć pożądane przez Ciebie działanie. 

Nie dopuść do tego, by musiał się w tym celu przeklikiwać przez kilka witryn. Wówczas możesz mieć pewność, że po chwili się zniechęci i skorzysta z innej oferty.

A tego przecież nie chcesz, prawda?

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

 

To kwestia, która bardzo łatwo może umknąć, a dla komfortu użytkownika jest szalenie ważna.

Przed opublikowaniem przycisku Call To Action na swojej stronie upewnij się, że działa on jak należy również na urządzaniach mobilnych. Wielu Twoich potencjalnych klientów może trafić na Twoją ofertę z telefonu, dlatego kluczowe jest, by mogli bez przeszkód z niej skorzystać.

 

Podsumowanie

 

Masz już wiedzę na temat tego, dlaczego Call To Action jest tak ważne. 

Potrafisz też stworzyć skuteczne wezwanie do działania. 

Teraz czas wykorzystać to wszystko w praktyce i zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.

Trzymam kciuki! 🙂 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

15 − 8 =