Jak skutecznie wykorzystać reklamy w rolkach na Facebooku i Instagramie?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Rolki, czyli krótkie, dynamiczne wideo w formacie 9:16, zdobywają coraz większą popularność na platformach Meta. Są nie tylko sposobem na rozrywkę, ale również potężnym narzędziem marketingowym, które może znacząco zwiększyć sprzedaż, zaangażowanie i świadomość marki. Jak to zrobić skutecznie? Przygotowaliśmy optymalny przewodnik.

Dlaczego warto korzystać z Rolek?

  • 3,24 mld użytkowników dziennie korzysta z platform Meta, gdzie Rolki dominują jako format wideo​.
  • 60% czasu spędzanego na Facebooku i Instagramie to oglądanie wideo, a około 50% na Instagramie przypada na Rolki​.
  • 85% odbiorców zaczyna obserwować firmy po obejrzeniu rolek, a 79% dokonuje zakupu pod ich wpływem​.

Jak zaprojektować skuteczne reklamy w Rolkach?

1. Wykorzystaj format wideo 9:16

To pełnoekranowy format, który wciąga użytkowników i skutecznie przyciąga uwagę. Dopasowanie rozmiaru wideo oraz włączenie dźwięku sprawia, że reklamy osiągają 15% niższy CPA w porównaniu z filmami o innych proporcjach​.

2. Twórz kreatywne scenariusze

Inspiruj się poniższymi pomysłami:

  • Pokaż produkt w akcji – użyj tła w neutralnym kolorze, zaprezentuj produkt z każdej strony, a na końcu dodaj wezwanie do działania, np. „Kup teraz”.
  • Zainspiruj klientów – nagraj klipy pokazujące, jak Twoje produkty rozwiązują codzienne problemy lub wzbogacają życie klientów.
  • Odpowiedz na pytania – stwórz serię rolek, w których wyjaśniasz często zadawane pytania, np. o rozmiary czy funkcjonalność produktów.

3. Wykorzystaj dźwięk

Dźwięk jest kluczowym elementem przyciągania uwagi. Platforma Meta oferuje kolekcję bezpłatnych utworów, które można dopasować do różnych typów reklam.

4. Zadbaj o czytelność przekazu

Unikaj umieszczania kluczowych elementów (logo, CTA, tekstu) w dolnych 35% kadru, gdzie mogą być przysłonięte przez interfejs platformy​.

Korzyści z reklam w Rolkach

Efektywność sprzedażowa

Dodanie umiejscowienia w Rolkach do standardowych kampanii zwiększa prawdopodobieństwo:

  • odwiedzin na stronie o 97%,
  • dodania do koszyka o 97%,
  • zakupu o 90%.

Budowanie świadomości marki

Reklamy w Rolkach generują 14% większy wzrost popularności marki w porównaniu do standardowych kampanii​.

Najczęstsze błędy do uniknięcia

  • Publikowanie długich, monotonnych wideo.
  • Brak wyraźnego wezwania do działania.
  • Niewykorzystanie potencjału dźwięku.

Podsumowanie

Rolki to przyszłość reklamy na Facebooku i Instagramie. Tworząc krótkie, dynamiczne filmy zgodnie z zasadami optymalizacji, możesz nie tylko zwiększyć swoje zasięgi, ale też skutecznie przekuć uwagę odbiorców na sprzedaż.

Czy Twoje kampanie są gotowe na nową erę wideo? Zacznij działać już teraz, a Twoje wyniki przejdą na wyższy poziom!

źródło:
– Reels Ads Guide

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 − 3 =