Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Nadchodzi moment, na który w systemie Meta Ads czekało wiele osób. Już niedługo będziesz mógł/mogła kierować reklamy bezpośrednio na Twój biznesowy profil na Instagramie!
To, co może Cię nieco zawieść, to fakt, że funkcja ta będzie zoptymalizowana stricte pod wizyty na Twoim profilu. Nie będzie więc skupiała się na zwiększaniu liczby obserwujących czy innych akcjach na Twoim koncie, jak na przykład przeglądanie sklepu.
Nie oznacza to jednak, że nie możesz używać nowego zastosowania w tych celach.
Jak ustawić reklamę kierującą ruch na Twój profil na Instagramie?
- Najpierw rozpocznij nową kampanię w Business Managerze i wybierz cel “Ruch”.
- W miejscu, do którego będziesz kierować ruch z reklam, wybierz profil na Instagramie.
Celem reklamy automatycznie będzie maksymalizacja liczby odwiedzin na Twoim profilu na Instagramie. Nie ma tutaj innej możliwości do wyboru.
Jeżeli natomiast wybierzesz umiejscowienie ręcznie, to zobaczysz, że jest tam dostępna standardowa, instagramowa opcja.
A jakie konkretne miejsca do niej w tym momencie należą? Są to:
- FEED na Instagramie
- Sekcja Instagram Explore
- Sekcja Instagram Explore Home
- Instagram Stories
- Instagram Reels
- Reklamy na Reelsach na Instagramie
- Wyniki wyszukiwania na Instagramie
Co ważne, kiedy stworzysz reklamę z takim umiejscowieniem, będzie tam można dodać tylko kreację i główny tekst – bez linków.
Przycisk Call To Action będzie zaś domyślnie ustawiony jako “Odwiedź profil na Instagramie!”
Reklama kierująca ruch na profil na Instagramie – czy da się ją ustawić na pozyskanie followersów?
Co warte podkreślenia, jest to kampania z celem wizyty na profilu na Instagramie. Pewnie wielu reklamodawców zakłada, że będzie ona zoptymalizowana również pod kątem pozyskania nowych followersów, ale tak nie jest. Celem pozostaje wizyta sama w sobie.
Tak właśnie działają kampanię optymalizowane pod ruch.
Podobnie działa to na przykład, kiedy ten ruch kierujemy na naszą stronę internetową. Chodzi o to, żeby zgromadzić na niej użytkowników. Możemy oczywiście mieć nadzieję, że wykonają tam oni pożądane przez nas akcje, ale algorytmu to nie interesuje-liczy się sama odwiedzina.
Warto mieć to na uwadze. Zresztą, nie tylko ta funkcja nie jest zoptymalizowana pod zwiększenie obserwujących na Instagramie – to w ogóle nie jest metryka, którą można śledzić w Menedżerze Reklam.
Jedyne istniejące wskaźniki związane z obserwującymi to te na Facebooku.
Kiedy uruchomić reklamę z celem zwiększenia wizyt na profilu na Instagramie?
Jak w przypadku każdej nowej funkcji, z tą również trzeba będzie jeszcze poeksperymentować. Z pewnością przyniesie ona jednak wiele możliwości.
Na pewno ważne jest, aby używać jej tylko wtedy, gdy masz dopracowany profil na Instagramie. Co to oznacza? Konkretne zdjęcie profilowe, opis firmy, linki biznesowe… No i oczywiście zdjęcia i filmy, które zapewniają odbiorcom jakąś wartość.
Twoja reklama powinna mieć też wyraźne wezwanie do działania, by użytkownik wiedział, jaką akcję ma wykonać. Może na przykład powinni Cię obserwować, bo będziesz zamieszczał(a) filmy na interesujący dla niego temat? Albo masz na swoim profilu przycisk, który chciałbyś, aby kliknął? Możesz też po prostu zaprosić do Twojego sklepu (jednak pamiętaj, że w reklamie nie zamieścisz do niego linku).
Cóż, jak widzisz, na ten moment to wszystko wydaje się jeszcze nie do końca jasne i określone. W końcu, przynajmniej w założeniu, mamy za pomocą tej funkcji wysyłać ludzi na nasz profil, bez żadnych innych oczekiwanych działań. A to, co będzie dalej, zależy już od nas samych.
Reklama, o której nie wiesz, czy… odniosła sukces?
Z pewnością mały zgrzyt będą miały tu osoby, które lubią mieć zmierzone wszelkie działania.
Takiego pomiaru tutaj bowiem brakuje.
ALE w Business Suite w zakładce Statystyki -> Wyniki można zauważyć co się dzieje po odpaleniu kampanii reklamowych.
Moje kampanie:
Dane w branży B2B – kampania zwiększające odwiedziny profilu na Instagramie
Zauważalny wzrost ilości wizyt na profilu na Instagramie. W tym samym czasie wzrost ilości obserwujacych:
Dane w branży eventowej – kampania zwiększające odwiedziny profilu na Instagramie
Zauważalny wzrost ilości wizyt na profilu na Instagramie po odpaleniu kampanii reklamowej na Instagramie (6 sierpnia 2023). W tym samym czasie wzrost ilości obserwujacych: