Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Facebook ogłosił globalną premierę trzech usług. Pierwszą z nich jest platforma Watch, pozwalająca użytkownikom na odkrywanie nowych treści wideo. Dwie kolejne to narzędzia dla wydawców i twórców – Ad Breaks pomaga w uzyskiwaniu przychodów z reklam, a Creator Studio umożliwia zarządzanie filmami oraz mierzenie ich skuteczności.
Facebook Watch
Jest to platforma od oglądania filmów, która m.in. dobiera treści do zainteresowań użytkowników oraz daje możliwość interakcji z ich twórcami czy innymi widzami. Facebook Watch zadebiutował rok temu w Stanach Zjednoczonych, gdzie spotkał się z zaskakująco dobrym odbiorem – dlatego teraz nadszedł czas na rozszerzenie zasięgu platformy na inne kraje.
Ad Breaks umożliwia monetyzację działań twórców
Usługa Ad Breaks jest obecnie dostępna tylko na pięciu rynkach (USA, Wielka Brytania, Irlandia, Nowej Zelandia oraz Australia), ale Facebook informuje, że w jeszcze we wrześniu dostęp do niej uzyska 21 nowych krajów, a w kolejnych miesiącach ich liczba będzie się powiększać.
Ad Breaks, jak sama nazwa wskazuje, to krótkie reklamy pojawiające się w trakcie oglądania wideo. Na przerwach reklamowych mogą zarabiać twórcy mający co najmniej 10 tysięcy obserwatorów na Facebooku, którzy do tej pory tworzyli minimum 3 minutowe filmy, generujące ponad 30 000 jednominutowych wyświetleń w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
Ponadto muszą kwalifikować się do generowania przychodu i działać na terenie kraju, w którym usługa jest dostępna. Spełnienie powyższych warunków jest konieczne, by rozpocząć korzystanie z Ad Breaks.
Usługa obejmuje zarówno reklamy w trakcie jak i przed i po filmie, a także reklamy graficzne pojawiające się bezpośrednio pod wideo. Za każdym razem, gdy pojawi się tego typu reklama, wydawca lub twórca zarobi na niej. Dodatkowo Facebook podkreśla, że mogą oni korzystać z funkcji automatycznego umieszczania reklam, a wtedy serwis sam wybierze najlepsze miejsce pojawienia się reklamy w wybranym filmie.
Zarządzanie filmami i mierzenie ich skuteczności z Creator Studio
Facebook dba o to, by wydawcy i twórcy mogli w prosty sposób zarządzać swoimi materiałami, a także wchodzić w interakcje z fanami i mierzyć skuteczność prowadzonych działań. Z tych powodów, serwis zdecydował się dać dostęp do Creator Studio użytkownikom na całym świecie. Korzystając z tej usługi, twórcy i wydawcy mogą m.in. zarządzać treściami oraz interakcjami, usprawnić proces publikowania wideo oraz uzyskać dostęp do statystyk pochodzących z Ad Breaks.
Serwis chce wspierać wydawców i twórców na całym świecie
Facebook podkreśla, że celem serwisu jest zapewnienie wydawcom i twórcom niezbędnych narzędzi do zbudowania firmy na Facebooku – właśnie dlatego udostępnia użytkownikom nowe funkcje, które mają im pomóc w osiągnięciu sukcesu.