Criteo. Jak zwiększyć sprzedaż i jak korzystać z tego narzędzia?

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Skuteczność Criteo! Criteo kojarzone jest ze skutecznym retargetingiem dynamicznym opierającym się na uczeniu maszynowym i zaawansowanych algorytmach. To narzędzie oferuje jednak o wiele więcej. Zastanówmy się więc, jak zwiększyć sprzedaż dzięki Criteo i w jaki sposób właściwie z niego korzystać.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki Criteo?

Criteo działa podobnie jak inne systemy reklamowe. Musisz więc ustalić swoją strategię marketingową: wybrać cele, promowane produkty, preferowanych odbiorców. W oparciu o nie możesz budować świadomość marki, kierować przekaz do osób rozważających zakup i retargetować reklamy do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę.

Sekret Criteo tkwi w automatyzacji działań i oparciu ich o zaawansowany algorytm uczenia maszynowego. W przypadku tego systemu korzystanie ze statycznych, standardowych kreacji reklamowych, które tworzone są jeszcze przy konfiguracji kampanii, będzie ogromnym błędem i nie pozwoli wykorzystać pełni potencjału Criteo.

Dynamiczny retargeting Criteo i jego algorytmy pozwolą Ci dotrzeć do wartościowych użytkowników praktycznie na każdym etapie lejka sprzedażowego. U jego podstawy skorzystasz z retargetingu i kierowania na dotychczasowych klientów, którzy będą konwertować. W wyższych partiach możesz znaleźć odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą. Możesz wśród nich budować świadomość marki i przesuwać ich w dół lejka.

To właśnie automatyzacja działań, korzystanie z uczenia maszynowego i algorytmy usprawniają tworzenie, konfigurację i optymalizację kampanii, a przede wszystkim zwiększają ich efektywność, a co za tym idzie, sprzedaż w Twojej firmie.

Panel reklamowy Criteo

Jak to działa w praktyce? Panel reklamowy Criteo nie będzie zaskoczeniem dla osób, które miały styczność z innymi popularnymi ekosystemami. Trzeba przyznać, że Criteo Management Center jest dość przejrzyste i intuicyjne, bliżej mu pod tym względem do rozwiązań Google niż Facebooka.

Criteo Management Center jest miejscem, w którym można wykonywać wszystkie działania związane z działaniami w Criteo: od tworzenia nowych kampanii po ich analizę i optymalizację. Serwis składa się z kilku modułów o określonych funkcjach.

Campaign Manager pozwala zarządzać istniejącymi kampaniami. To tak naprawdę główny moduł, z którego masz dostęp do większości funkcji i w którym spędzisz najwięcej czasu. W podstawowym oknie możesz śledzić status kampanii, ich podstawowe parametry i najważniejsze wskaźniki efektywności. Możesz przejść do grup reklam i, dalej, pojedynczych kreacji reklamowych (które znajdują się w Creative Module).

Panel Reklamowy Criteo

Budget Module dedykowany jest zarządzaniu kosztami. Kolumny pokazujące dotychczasowe wydatki, pozostały budżet czy liczbę dni do zakończenia kampanii mają ułatwiać kontrolowanie finansów.

Analytics Module pozwala analizować wyniki kampanii w oparciu o zaawansowane dane. Możesz skorzystać z sugerowanych KPI, dodawać własne wskaźniki i tworzyć spersonalizowane raporty, które najlepiej odpowiadać będą Twoim potrzebom.

2 Panel Reklamowy Criteo

Product Catalogue to baza produktów, którą algorytm wykorzystuje do tworzenia spersonalizowanych reklam. Ten widok umożliwia kompleksowe zarządzanie promowaną ofertą.

Criteo Tag Module jest miejscem, w którym skonfigurujesz tag zbierający informacje o użytkownikach w Twojej witrynie (odpowiednik Piksela Facebooka). Możesz ustalić, jakie zdarzenia ma monitorować i kontrolować prawidłowość działania kodu.

Jak mierzyć efektywność kampanii w Criteo

Criteo korzysta ze standardowych wskaźników spotykanych w marketingu efektywnościowym. Dobór KPI zależy więc od celu i specyfiki działań. Ponieważ jednak Criteo najczęściej używane jest w branży e-commerce, to skuteczność najlepiej opisują właściwe dla niej wskaźniki: ROAS i CPS.

ROAS (ang. Return On Ad Spend) określa stopę zwrotu z wydatków poniesionych na reklamę. To zmienna dobrze sprawdzająca się zwłaszcza w systemach samouczących się, jakim jest Criteo.

CPS (ang. Cost Per Sale) oznacza kwotę, jakiej wymaga wygenerowanie jednego zakupu (czy też konwersji) przez reklamę. To prosty wskaźnik określający efektywność wydatków reklamowych.

Rzecz jasna, to tylko dwa fundamentalne wskaźniki, jednak pozwolą one wstępnie oszacować opłacalność działań w Criteo i odpowiedzieć na pytanie, czy to się w ogóle opłaca. Analizując swoje kampanie z pewnością sięgniesz po większą liczbę parametrów, dostosowanych do specyfiki działań.

Formaty reklamowe w Criteo

Criteo w swej najnowszej odsłonie umożliwia korzystanie z niemal 20 formatów reklamowych. Jakkolwiek sam serwis dzieli je pod względem celu, na budujące świadomość, zainteresowanie i sprzedaż, to przedstawię je w nieco bardziej intuicyjny sposób.

Statyczne reklamy graficzne („Image”) to standardowe kreacje złożone z pojedynczego pliku graficznego.

Reklamy wideo to kreacje używające filmów. Pliki mogą być dodane w różnych formatach, ich długość nie może przekraczać 30 sekund.

Reklamy tekstowe („Editorial”) bazują na tekście z minimalną ilością grafiki.

Kolaże to formaty łączące w sobie kilka multimediów. „Slider”, „Story” czy „Collection” bliskie są klasycznej karuzeli zdjęć. „Montage” czy „Cube” są bardziej multimedialnym połączeniem GIF i karuzeli zdjęć, składającym się z minimum trzech plików. „360” umożliwia obracanie wizerunku produktu dzięki wgraniu od kilku do nawet kilkudziesięciu jego fotografii wykonanych pod różnym kątem.

Dynamiczne reklamy tworzą się automatycznie, zaciągając oferty z katalogu i dopasowując swoją treść i formę do odbiorcy. Ten format obejmuje „Showcase” (grafika i maksymalnie trzy produkty) czy „Mozaic” (jeszcze bardziej elastyczna, od jednego do nawet dziewięciu produktów).

Specyficznymi dla Criteo formatami są jeszcze:

„App install” zachęcający bezpośrednio do ściągnięcia i instalacji aplikacji mobilnej.

„Search”, czyli banner z wbudowanym oknem wyszukiwania, który ma zachęcić do interakcji.

„Store” przyciągający do fizycznych lokalizacji, wraz z podaniem ich adresu czy godzin otwarcia.

„Social”, czyli reklamy wyświetlane na Facebooku i Instagramie.

„Native” dostosowują swoją kolorystykę i układ do strony, na której są wyświetlane. Ma to poprawić wyniki i zmniejszyć zmęczenie reklamami.

Criteo nieustannie się rozwija, proponując nowe funkcjonalności, usługi czy formaty. To już nie tylko remarketing dynamiczny, ale zestaw narzędzi, który umożliwia przeprowadzenie kompleksowych działań marketingowych. Tym bardziej warto zainteresować się tym serwisem. O tym, kto przede wszystkim powinien to zrobić, piszę w oddzielnym poście.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 × dwa =