7 narzędzi do tworzenia stron lądowania (landingpage)

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Landing page. Jeszcze kilka lat temu, chcąc stworzyć nawet prosty landing page, trzeba było poświęcić wiele godzin na żmudne pisanie kodu. Na szczęście koniec z tym! Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które nie tylko pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze, a także otwierają nowe możliwości reklamowe i marketingowe. Które narzędzie do tworzenia landing page wybrać?

Czym jest landing page?

Landing page (nazywa się go także stroną lądowania lub stroną docelową) to strona internetowa, którą tworzy się dla kampanii marketingowych i reklamowych. To tutaj powinni “wylądować” użytkownicy po kliknięciu w reklamę lub CTA w akcji promocyjnej. 

O czym należy pamiętać, przygotowując landing page? Musi być skoncentrowana tylko i wyłącznie na jeden cel. Konwersją może być tu zakup, wypełnienie formularza kontaktowego, zapis na newsletter czy webinar, pobranie e-booka czy inne działanie, które jest dla Ciebie ważne w danej kampanii. 

Landing page to nie strona firmowa. Nie powinno być tam wielu zakładek,  Uwaga użytkowników nie powinna być niczym rozpraszana, dlatego design musi być czytelny i przejrzysty. 

To właśnie w prostocie tkwi skuteczność stron lądowania. Wszystkie jej elementy – od layoutu, poprzez treści i UX – bezpośrednio jest powiązane z realizacją założonego zadania.

Jeśli w swojej kampanii chcesz zrealizować jeden konkretny cel, to landing page jest do tego wręcz idealnym rozwiązaniem! Dodatkowym “bonusem” jest fakt, że dzięki dostępnej analityce jeszcze lepiej poznasz swoją grupę docelową? 

No dobrze, tylko… 

Jak stworzyć skuteczny landing page i na co zwrócić uwagę przy wyborze narzędzi

Najważniejsze pytania, na jakie musisz sobie odpowiedzieć, to: 

  • do kogo kieruję całą kampanię?
  • jaki cel chcę osiągnąć dzięki stronie lądowania? 
  • do kogo trafić ma landing page?

Całą resztę działań projektowych musisz podporządkować odpowiedziom na te pytania. 

A co ze stroną technologiczną? Kto ją stworzy, zakoduje i “postawi”?

Od razu Cię uspokoję. Nie musisz być programistą czy posiadać wysoce rozwiniętych skilli koderskich. Na rynku istnieje szereg narzędzi, które pozwolą Ci stworzyć landing page w kilkanaście minut. 

Co więcej, ich możliwości wykraczają daleko poza przyjemny kreator. Na co więc zwracać uwagę, wybierając narzędzie? 

Przede wszystkim na swoje potrzeby. 

Do prowadzenia skutecznych i zautomatyzowanych działań marketingowych czy reklamowych potrzeba kompleksowych rozwiązań

Narzędzie do tworzenia stron lądowania powinno umożliwiać szeroko pojętą integrację z innymi narzędziami do marketing automation, do e-mail marketingu, czy integratorami, które pozwalają zarządzać najważniejszymi obszarami działania firmy z poziomu biurka. 

Nie muszę pewnie nikomu przypominać, jak ważna  w tym kontekście jest analityka, dlatego łatwe wgrywanie kodów z Facebooka, Google Analytics, Google Ads czy Pinterest Tag to wręcz podstawa. 

Oprócz powinno dawać dostęp do najważniejszych danych jak konwersje, leady czy wizyty, a także umożliwiać wykonywanie testów A/B i optymalizacji. Oczywiście, każdy landing page powinien być dostosowany do urządzeń mobilnych – bo przecież mobile first! 

7 narzędzi do tworzenia landing page – które wybrać? 

 

Nie jest moim zadaniem powiedzenie Ci: “Wybierz to lub inne, a tego się w ogóle nie dotykaj”. Na rynku jest tyle możliwości i rozwiązań, że na pewno coś wybierzesz dla swojego biznesu. 

Decyzja po prostu należy do Ciebie. 

Dziś przyjrzymy się tym najpopularniejszym. Przygotowałem dla Ciebie aż 7 propozycji i opowiem Ci o ich niewątpliwych zaletach, jak i wadach, których nie można pominąć. 

LANDINGI

Nasz rodzimy SaaS to kompleksowe rozwiązanie stworzone z myślą głównie o małych firmach, cchoć używane jest przez takich gigantów, jak Sony czy PayPal. A to tylko dwie spośród ponad 4000 firm. Robi wrażenie, prawda? 

Jedną z największych zalet Landingów jest fakt, że aby stworzyć skuteczny landing page nie potrzebujesz żadnych informatycznych czy koderskich umiejętności. Wszystko odbywa się intuicyjnie w oparciu o zasadę “drag&drop” czyli, przeciągnij i upuść. 

Dosłownie wszystko dzieje się w kreatorze – tworzenie, publikowanie, a nawet optymalizacja stron lądowania. Nie musisz zaczynać od zera. Landingi oferują mnóstwo responsywnych szablonów, które możesz dowolnie modyfikować, by zwiększać pożądane konwersje. Oprócz tego otrzymasz wsparcie analityczne czy marketingowe, by prowadzone działania były coraz skuteczniejsze. Landingi to coś więcej niż kreator stron lądowania – korzystać z niego mogą zarówno przedsiębiorcy, jak i marketerzy.

Kluczowe funkcje: 

  • Biblioteka ponad 300 szablonów
  • Testy A/B
  • Intuicyjny edytor drag&drop
  • Możliwość planowania “startu” landinga i publikowanie pod własną domeną
  • Wbudowane narzędzia analityczne (odwiedzający, współczynnik konwersji)
  • Integracja z ponad 40 narzędziami, jak choćby Zapier, MailChimp, SALESmanago, ActiveCampaign czy PayU. 

Jednym z niewielu minusów jest brak darmowej wersji, a pełna analiza dostępna jest w planach premium. W najtańszym planie trzeba się jeszcze pogodzić z widocznym brandingiem landingów. 

Dostępne są obecnie 4 plany abonamentowe – najtańszy za 99 zł netto/mc, najdroższy za 349 zł netto/mc. Podane ceny obowiązują przy płatności za rok. 

Już teraz wypróbuj landingi!

 

LEADPAGES

Podobnie jak Landingi, także Leadpages to nie tylko kreator stron docelowych. Jest z nim dokładnie jak głosi ich claim: “All You Need to Get Online and Grow Your Business”. 

Dzięki Leadpages w mig stworzysz wysoko konwertujący landing page, stronę internetową, ale też pop-upy, które będą się pojawiać w określonych momentach, a nawet alerty informujące chociażby o najnowszych promocjach czy dedykowanych ofertach

Leadpages oferuje dwa rodzaje edytora – dla nowicjuszy i dla ekspertów. Jak można się domyśleć, różnią się one stopniem zaawansowania i liczbą dostępnych opcji. Nawet ta podstawowa daje wiele możliwości – zwłaszcza, że mamy tam pokaźną bibliotekę szablonów. Dzięki integracji z ponad 40 narzędziami (w tym e-mail czy CRM) Leadpages może być wykorzystywana do rozwoju biznesu – i to praktycznie na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Najważniejsze funkcje: 

  • Pokaźna biblioteka szablonów różnych stron (webinar, thank you page, 404 page i wiele innych)
  • Integracje z WordPress i social media
  • Nieograniczona liczba LP i pop-upów bez względu na plan
  • Testy A/B
  • Duża baza funkcjonalności zorientowanych na konwersję – alerty, licznik czasu, widżety, etc. 

Jeśli już do czegoś miałbym się przyczepić, to jesto to mała baza dostępnych obrazów, ikon czy kształtów, grafik wektorowych i kształtów. Niektórzy użytkownicy skarżą się, że mniejsze zmiany nie są zapisywane automatycznie. Dostrzegalne też są ograniczenia w aspekcie designu projektowanych landing page’y. 

Sprawdź, jak Leadpages sprawdzi się u Ciebie! 

 

UNBOUNCE

Uwaga – masz przed sobą prawdziwego pioniera w swojej branży! Unbounce to pełnoprawne narzędzie marketingowe, które sprawdzi się zarówno do działań firmy lub agencji. Wszystko przez to, że dzięki niemu można obsługiwać zarówno kampanie PPC, e-mail marketing czy działania nastawione na generowanie leadów sprzedażowych. 

Baza integracji wciąż jest rozwijana – tak samo jak biblioteka szablonów. Dodatkowo można tam tworzyć profesjonalne bannery i pop-up, a dostępne integracje pozwolą zarządzać praktycznie każdym elementem biznesu. 

Ważnym elementem całej oferty, jest także innowacyjna platforma, w której można projektować kampanie marketingowe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji AI. 

Kluczowe funkcje: 

  • Intuicyjny kreator drag&drop
  • Integracja z najpopularniejszymi aplikacjami i narzędziami marketingowymi, jak Get Response, Mailer Lite, Marketo czy Salesforce
  • Zautomatyzowane zarządzanie SSL
  • Wsparcie dla kampanie SEM (Search Engine Marketing) 

Unbounce jest do tego stopnia intuicyjnym narzędziem, że – jak przyznaje wielu użytkowników – wystarczy 10 minut, by stworzyć swój pierwszy landing page. 

Nie trzeba wybierać od razu najdroższego planu (203$/mc przy opłacie rocznej), by cieszyć się możliwościami, jakie daje Unbounce. W każdym z nich możesz zbudować nielimitowaną liczbę stron lądowania, pop-upów czy bannerów. 

Firmom i marketerom, którzy chcą ze swoich działań wycisnąć jak najwięcej, polecam plan Optimize, gdzie prócz klasycznych czy funkcji Dynamic Text Replacement (poprawia jakość kampanii PPC dzięki dodawaniu fraz wyszukiwanych przez odwiedzających), macie dostęp do Smart Traffic. To narzędzie optymalizacyjne, które dzięki mapowaniu czy profilowaniu odwiedzających pomoże zwiększyć konwersje nawet o 30% w porównaniu do klasycznych testów A/B. 

Sprawdź, jak możesz wykorzystać jego możliwości, by zrealizować swoje cele biznesowe. Wypróbuj Unbounce

 

CLICKFUNNELS

ClickFunnels to rozwiązanie inne niż wszystkie w tym zestawieniu. To prawdziwy biznesowy kombajn, dzięki któremu zaprojektujesz całe lejki sprzedażowe, których landing page jest ważną częścią. Dzięki nim poprowadzisz klientów praktycznie za rękę, przez cały proces sprzedaży i będziesz w nim w stałym kontakcie, by nawet po niej móc ich aktywizować i informować o nowych produktach. 

Kluczowe funkcje: 

  • Intuicyjny kreator landing page w technologii “drag&drop”
  • Szybka budowa lejków sprzedażowych, które konwertują
  • Strony sprzedażowe up-sells i down-sells (wystarczy 1 kliknięcie, by dokonać takich zakupów)
  • Szereg automatyzacji, np. Facebook i e-mail marketing
  • Jeden dashboard do obsługi

Korzystając z ClickFunnels nie musisz zastanawiać się, jaką stronę dodać dalej w swoim lejku – narzędzie poprowadzi Cię przez cały proces konfiguracji. Dzięki niemu stworzysz m.in. serię landing page’y, strony sprzedażowe, formularze zamówień, autorespondery e-email, a nawet ścieżki do promocji webinarów czy strony członkowskie do programów partnerskich.

Wydaje się, że jest to rozwiązanie wręcz stworzone do sprzedaży online. Obecnie korzysta z niego ponad 104000 użytkowników. 

Co ważne, ClickFunnels oferuje także możliwość rezygnacji z usług w każdym momencie, 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy i support 24/7. Do tego otrzymasz wiele przydatnych narzędzi biznesowych, jak generator kodów QR, generator faktur, program do nagrywania podcastów, mnóstwo kalkulatorów (ROI, CPM, marże), a nawet własny generator memów.

Przetestuj ClickFunnels już teraz! 

WEEBLY 

Weebly to popularne narzędzie zwłaszcza wśród właścicieli biznesów e-commerce. 40 mln użytkowników na całym świecie nie bierze się znikąd, prawda? Jednym z powodów tej popularności jest integracja ze Square, która zapewnia wiele opcji płatności, z PayPal, Apple Pay, Google Pay i kartami kredytowymi na czele. 

Oczywiście, na tym nie kończą się możliwości i udogodnienia dla ekomersiaków. No ale co z tymi stronami lądowania? 

Stworzysz ją w kreatorze drag&drop i dostosujesz ją jak tylko chcesz. Na początek możesz wybrać jeden z wielu responsywnych szablonów. 

Weebly to także kilka niezłych funkcjonalności SEO (mapy witryn, opisy meta, tagi alt, etc), a także marketingowych narzędzi przydatnych do zbierania leadów. 

ZALETY: 

  • Łatwa personalizacja działań
  • Duża biblioteka szablonów
  • Proste, intuicyjne użytkowanie
  • Wiele funkcji potrzebnych w biznesie e-commerce
  • Rozbudowana analityka

Już za 25$ miesięcznie (przy płatności rocznej) otrzymasz cały pakiet funkcjonalności przydatnych do prowadzenia sklepu internetowego, jak automatyczny kalkulator podatków i kosztów dostawy, zarządzanie stanami magazynowymi i zaawansowane statystyki e-commerce. 

Sprawdź, czy Weebly jest dla Ciebie.

 

ELEMENTOR

Nie mogło oczywiście zabraknąć najpopularniejszego narzędzia do tworzenia stron w WordPress, czyli Elementor. 

W ramach jednej, bezpłatnej wtyczki open source możesz kontrolować praktycznie każdy aspekt designu strony – od układu, przez czcionki i kolory, po formularze. 

Darmowa wersja Elementora to nieograniczona liczba stron, ponad 30 podstawowych szablonów i 40+ widżetów, a także szereg integracji marketingowych i społecznościowych, które pomagają osiągać zamierzone cele biznesowe.

Wystarczy, że uaktualnisz ją do planu 49$ rocznie, a uzyskasz dostęp do większej bazy widżetów, motywów czy narzędzi marketingowych, jak kreator pop-upów i formularzy. Co ważne, będziesz mógł także korzystać z funkcjonalności WooCommerce. 

Masz 30 dni na zwrot pieniędzy, więc wypróbuj Elementor już dziś

 

INSTAPAGE

Last, but not least. Platforma Instapage po prostu musiała się tutaj pojawić. To kolejny kombajn z mnóstwem możliwości dla firm i marketerów

Kreator jest po prostu piękny, intuicyjny, a konfiguracja jest bajecznie prosta. Do stworzenia strony możesz użyć jednego z ponad 200 szablonów i dowolnie je modyfikować pod swoje potrzeby, nie wspominają o optymalizacjach pod kątem AMP i prędkości ładowania strony.

Instapage to również rozwinięta analityka – od analizy konwersji, przez testy A/B aż po heatmapy, choć te ostatnie są dostępne tylko w pakiecie premium. 

Oprócz integracji z najważniejszymi aplikacjami (Zapier, MailChimp, GetResponse, Zoho, Pipedrive, Shopify, Sumo, etc) i DTR, ważną funkcją jest także możliwość wyeksportowania pliku CSV z zebranymi leadami. 

Za te wszystkie możliwości trzeba jednak sporo zapłacić. Najtańszy plan, który i tak zapewnia szeroką gamę możliwości związanych z analityką i optymalizacją strony docelowej oraz działań reklamowo-marketingowych to 199$ miesięcznie przy rocznej opłacie. Z tego powodu Instapage poleca się bardziej dużym firmom i agencjom marketingowym. Co nie oznacza, że nie możesz go wypróbować – zwłaszcza, że cena pakietu premium uzależniona będzie od funkcjonalności, które wybierzesz. 

Chcesz sprawdzić możliwości Instapage

Jak widzisz, nie ma jednego jedynie najlepszego rozwiązania. Aby wybrać odpowiednie narzędzie do tworzenia stron lądowania musisz wziąć pod uwagę specyfikę swojego biznesu, a także prowadzonych przez siebie działań reklamowych i marketingowych. Mam nadzieję, że podjęcie decyzji będzie teraz o wiele łatwiejsze. 

 

Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, zależy Ci na wynikach i partnerskiej współpracy – to po prostu skontaktuj się ze mną. Razem wbijemy na wyższy poziom! 

 

 

 

 

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem − 5 =