4 sposoby na zautomatyzowanie API Konwersji Facebooka z Zapierem

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź

Konsultant,  FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.

Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.

Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.

📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads

Każdy marketer wie, że przepis na sukces kampanii to skierowanie odpowiednich reklam do odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie. Używanie dokładnych danych to najbardziej niezawodna droga do zrobienia właśnie tego, co jest tam, gdzie do gry wchodzi API Konwersji Facebooka. 

API Konwersji Facebooka pozwala marketerom i biznesmenom na przesyłanie informacji z ich strony bezpośrednio na serwery Facebooka, bez potrzeby stosowania standardowego piksela śledzącego. Ponieważ coraz większa troska o ochronę prywatności doprowadziła do wzmocnionej kontroli użytkowników, którzy mogą teraz wyłączać śledzenie danych, znalezienie sposobu na obejście piksela jest niezbędne.

Czytaj więcej ->>> o API konwersji na Facebooku

W tym artykule przyjrzymy się temu, jak zautomatyzować API Konwersji Facebooka z Zapierem, by stworzyć silniejsze i bardziej trafne reklamy bez problemów.

Jak skonfigurować API Konwersji Facebooka z Zapierem

Możesz skonfigurować API Konwersji manualnie i bez korzystania z narzędzi innych firm. Wymaga to trochę kodowania i rozumienia, jak skonfigurować różne typy zdarzeń konwersji. 

Czytaj również: Jak skonfigurować API konwersji na Facebooku?

Żeby skonfigurować Twoje API Konwersji Facebooka z Zapierem, udaj się do Business Managera, a następnie do Managera Zdarzeń. Znajdź Połącz źródła danych i wybierz Integracje partnerów.

api konwersji partner integracja

Na następnej stronie wpisz Zapier w polu wyszukiwania, by szybko znaleźć tę aplikację, a następnie wybierz ją.

zapier api konwersji

Zobaczysz wtedy różne Zapsy, jakie możesz użyć do zautomatyzowania Twojego marketingu na Facebooku. Znajdź “offline event set” oraz “web signal”. Następnie wybierz połączenie Twojego konta, by z kolei połączyć je z Twoją stroną internetową.

api konwersji website conection

Gdy już to zrobisz, możesz skonfigurować Zapy, by wysyłały do serwerów Facebooka różne rodzaje informacje, które możesz wykorzystać do uruchomienia bardzo precyzyjnych i trafnych kampanii reklamowych.

Jak użyć integracji Zapiera do przesyłania większej liczby informacji do API Konwersji

Zapier ma wiele różnych działań dla Konwersji Facebooka. Pozwala Ci to wysyłać do Facebooka nie tylko dane z Twojej strony internetowej, ale też z wielu różnych narzędzi innych firm. Dzięki temu możesz tworzyć lepsze i bardziej konwertujące kampanie.

Api konwersji facebook integracja

Uzyskując dostęp do danych, których w innym wypadku byś nie miał(a) (albo przynajmniej nie miałby ich Facebook), będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby odbiorców, których zapewne nie trafił(a)byś bez tych integracji.

Rzućmy teraz okiem na cztery wartościowe przykłady użycia integracji Zapiera z Konwersjami Facebooka.

  • Wysyłaj nowe zamówienia jako zdarzenia zakupu

Należy pamiętać, że dokonanie zakupu przez klienta wcale nie oznacza, że jego przygoda z Tobą dobiegła końca (albo że powinieneś/aś przestać się u niego reklamować).

Przeciwnie, oznacza to, że nadarzyła się okazja do kampanii angażującej go na nowo. Na przykład takiej, która kilka dni/miesięcy później przypomina o ponownym zakupie lub też pokazuje podobne/uzupełniające się przedmioty, którymi klient może być zainteresowany. 

Na przykład, jeśli ktoś kupi od Ciebie choinkę, możesz mu wyświetlać ozdoby, jak bombki czy światełka. 

Kliknij przycisk Use this Zap poniżej, by rozpocząć uruchamianie wybranego przepływu. Możesz też, by odkryć więcej sposobów na zautomatyzowanie Konwersji Facebooka z Zapierem, przejdź do jego strony na App Directory https://zapier.com/apps/facebook-conversions/integrations. Będziesz potrzebował(a) do tego konta Zapiera, które jest darmowe do utworzenia.

Ta opcja nie tylko pomoże Ci pchnąć do przodu nowe kampanie, ale również poprawi dokładność atrybucji. To z kolei da Ci bardziej dokładne dane, dzięki którym zobaczysz, jak naprawdę radzą sobie Twoje kampanie.

  • Przenieś zdarzenia mailowe do API Konwersji

Gdy skonfigurujesz piksel na Twojej stronie internetowej możesz podejrzeć, kiedy ludzie przeglądają jej dane obszary. Piksel ten działa jednak tylko na Twojej stronie. Na innych platformach – już niestety nie. 

Oznacza to, że osoby, które kliknęły w wiadomości e-mail, nie mogą automatycznie być brani pod uwagę w kampanii remarketingowej na Facebooku. Dzieje się tak, jeśli nie pobierzesz listy osób, które wykonały jakąś aktywność i nie prześlesz jej Facebookowi.

Zapier ma jednak wiele integracji, które umożliwiają Ci wysyłanie informacji z oprogramowania e-mailowego HubSpot bezpośrednio do Facebooka. Jeśli więc chcesz kierować kampanie remarketingowe do osób, które otworzyły Twojego maila, ale nie kliknęły w zawarte w nim linki, teraz możesz.

  • Połącz generowanie leadów z innych platform z Facebookiem

Wiele firm ma złożone, wielokanałowe tunele zaprojektowane do przechwytywania użytkowników wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Pojedyncza firma może na przykład używać reklam kontaktowych na LinkedInie, dodatkowo zachęcając lead magnetami w postaci webinarów czy e-booków.

Dawniej tworzenie i aktualizowanie niestandardowych odbiorców dla leadów zebranych poza platformą bywało czasochłonne. Z Zapierem jest to jednak o wiele łatwiejsze.

Możesz na przykład wysłać dane kontaktowe z LinkedIna bezpośrednio do Facebooka. Możesz również wysyłać nowe rejestracje z GoToWebinar do FB jako zdarzenie kontaktowe.

Ponieważ są to odbiorcy mocno zainteresowani, oprócz wysyłania im e-maili możesz również skierować na nich kampanie zwiększające sprzedaż. Ta kombinacja zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.

  • Przekształć zewnętrzne platformy komunikacyjne w możliwości retargetingu

Około 67% biznesów B2C używa czatu na żywo, by dostarczyć pomoc online dla swoich klientów. Dawniej przydatne informacje można było od nich uzyskać jedynie, jeśli zapytało się je o adres e-mail, co nie zawsze było możliwe. 

Zapier ma parę integracji, które mogą pomóc. Szablon ManyChat na przykład pozwala Ci wysyłanie niestandardowych zdarzeń z usługi czatu do API Konwersji Facebooka. Możesz teraz dotrzeć do użytkowników, którzy mieli szybkie pytania, za pomocą reklam na Facebooku. Nawet, jeśli mają wyłączone śledzenie danych i nie byłoby możliwe retargetowane ich za pomocą samego piksela.

Jeśli ktoś się z Tobą skontaktuje, najpewniej ma taką potrzebę. Jest więc wystarczająco zainteresowany, by wejść w interakcję z Twoją marką, a to może go już “popchnąć” do lejka marketingowego.

Podsumowanie

Automatyzacja to obecnie najlepszy przyjaciel marketera. Jest tak dużo danych do śledzenia, z tak wielu źródeł… Jeśli nie używasz oprogramowania automatyzującego, by to wszystko zsynchronizować, pozwalasz potencjalnym klientom na wymykanie się z Twojego zasięgu.

Używanie Zapiera do wysyłania większej liczby informacji do API Konwersji Facebooka pozwala Ci na docieranie do szerszego grona odbiorców, niż to, które jest już zainteresowane Twoimi usługami. To oznacza zwiększenie konwersji, mniejsze CPC, niższe stawki akwizycji i wyższe ROI. Trudno powiedzieć temu “nie”.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście − pięć =