Cześć, tu ja - Marek Gwóźdź
Konsultant, FB Ads Specialist i Marketing Manager, geek e-marketingu. Potrzebujesz kampanii dedykowanej? Z pewnością Ci pomogę.
Współorganizator największego towarzyskiego turnieju siatkarskiego na świecie (Memoriał Wagnera), specjalista Social Media Ads u Pawła Domagały.
Pracuje z największymi markami w Polsce, Przygotowuje reklamy w 23 krajach Europy jak również w Stanach Zjednoczonych.
📩 Zapytaj mnie o kampanie reklamowe w Meta Ads
Wideo jeszcze długo będzie królować w mediach społecznościowych. Według Adobe, 51,9% specjalistów ds. marketingu na całym świecie wymienia go jako rodzaj treści o najlepszym wskaźniku ROI. Nie zamierzam nikogo oszukiwać, że w tej chwili coś może się zmienić.
W tym artykule podrzucam najważniejsze według mnie informacje związane bezpośrednio lub pośrednio z video marketingiem.
23 statystyki, które powinien znać każdy marketer:
- “Ludzki mózg przetwarza obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst”. – Hubspot
- “Video będzie stanowić ponad 79% ruchu internetowego do 2018 roku.” – Cisco
- “75% menedżerów badanych przez Forbes odpowiedziało, że oglądają filmy związane z pracą przynajmniej raz w tygodniu, a 65% odwiedza witrynę tuż po jego obejrzeniu.” – Forbes
- “Dodając film na swoich kanałach społecznościowych sprawiasz, że odbiorcy są 10x bardziej skłonni angażować się pod nimi i udostępniać twój wpis.” – Content Marketing Institute
- “51,9% specjalistów ds. marketingu na całym świecie wymienia video jako typ treści o najlepszym wskaźniku ROI.” – Adobe
- “70% marketerów B2B twierdzi, że video jest najskuteczniejszym medium do konwersji.” – Demand metric
- „Średni koszt potencjalnego klienta wygenerowanego przez video marketing jest o 19% niższy w porównaniu z firmami, które nie używają wideo”. – Aberdeen.
- “96% firm B2B planuje wykorzystanie wideo w ich content marketingu w ciągu dwóch następnych miesięcy” – Business 2 Community
- “Filmy na Facebooku docierają do około 22% Twoich fanów, podczas gdy osadzony film z YouTube jedynie do 13%”. – Social Media Examiner
- “79% konsumentów, którzy chcą poznać jakiś produkt, woli obejrzeć wideo, niż czytać tekst na stronie.” – Social Media Examiner
- „83% firm uważa, że wideo zapewnia im dobry zwrot z inwestycji”.
- “97% firm stwierdziło, że ich film wyjaśniający pomógł w lepszym zrozumieniu przez użytkowników ich produktów lub usług.”
- “91% konsumentów obejrzało film instruktażowy, aby dowiedzieć się czegoś o produkcie lub usłudze.”
- „78% firm, które korzystały z Facebook Live, stwierdziło, że jest to skuteczne narzędzie marketingowe”.
- „95% konsumentów uważa, że film powinien być krótszy niż 2 minuty”.
- Firma Forrester Research wykazała, że wideo 53-krotnie zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia się w Google na pierwszej stronie! A biorąc pod uwagę, że tylko 10% użytkowników patrzy poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, to właśnie pierwsza jest miejscem gdzie trzeba się znaleźć!
- Według Cisco, aż 86% internautów ogląda wideo online – to 183 miliony ludzi!
- „85% filmów na Facebooku jest oglądanych bez dźwięku”.
- „Wideo w wiadomości e-mail prowadzi do wzrostu współczynników klikalności o 200–300%”. – Hubspot
- „Użytkownicy Snapchata oglądają dziennie 10 miliardów filmów”. – Adweek
- W 1956 roku magnetowidy były sprzedawane za 50 000 dolarów, a taśmy wideo kosztowały 300 dolarów za godzinną rolkę!
- Social Media Examiner odkrył, że 76% marketerów planuje dodawać wideo do swoich witryn i że filmy mają teraz większy priorytet niż Facebook, Twitter i ich blog.
- Na pytanie, w jakich umiejętnościach oni lub ich zespoły chcieliby być bardziej biegli, 42,4% marketerów i 31,7% właścicieli małych i średnich firm wymieniło video marketing. – Animoto
Artykuł napisany dla viralstat